K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-01-2011, 20:57   #1
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Lægemidlet: Norspan plaster

Hej alle.

Jeg har igennem smerteklinikken forsøgt smerteplaster ved navnet Norspan.
Efter 4 dage måtte jeg afbryde behandlingen på grund af uacceptable bivirkninger. Blev meget underlig...ligesom jeg var mega fuld. Kunne sove hele dagen. Kunne ikke køre bil m.v.

Jeg vil høre om der er andre der har forsøgt dette præperat?
Jeg er også meget i tvivl om det er kombinationen af smerteplasteret og det anti depressive medicin Cipralex, som jeg bruger.

Håber nogle af jer har erfaringer i vil dele.

Det skal lige siges, at den smertestillende effekt var god. Jeg kan tydelig mærke at jeg ikke har det på mere
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 21:09   #2
Kanogvil!
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2010
Indlæg: 28
Styrke: 14
Kanogvil! er ny på vejen
Hej

har prøvet det, men bruger nu et højere dosis transtec. Begge virkede uden de store bivirkninger, havde det lidt underligt først, men trappede op via piller først, så er overgaven ikk så stor. Jeg har nu normal reaktionsevne osv. Har taget det i 4 år og er 30 år:-)

Det er fantastisk til kroniske smerter. Smerterne er mere stabile og bare mildere!
Kanogvil! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 01:57   #3
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
nu findes der hvis en del slags smerteplaster .også forskelige styrker.måske nu skulleh ave en llavere styrke eller et andet mærke.jeg bruge pt matrifen og ja første gang var da sjovt der efter gik det over tog et par timer.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 02:41   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som man kan læse af indlægsseddelen fundet på Google kan visse mennesker få det dårligt når man samtidig er i behandling for depression...

Citat:
Norspan kan få nogle mennesker til at føle sig døsige, syge eller dårlige eller få dem til at ånde langsommere eller svagere.
Disse bivirkninger kan blive værre, hvis der samtidig tages anden medicin med de samme virkninger.
Det drejer sig om visse midler til behandling af depression, angst, psykiatriske eller mentale lidelser,
medicin til at hjælpe dig med at sove, medicin mod højt blodtryk så som clonidin, andre opioider
(som kan findes i stærk smertestillende medicin eller i visse hostemiksturer,
f.eks. morphin, dextropropoxyphen, codein, dextromethorphan, noscapin),
antihistaminer som kan gøre dig døsig eller bedøvelsesmidler som halothan.
• Norspan må ikke bruges sammen med benzodiazepiner (medicin mod angst eller til at
hjælpe med at sove). Denne kombination kan give alvorlige åndingsproblemer som kan
være livstruende.
Indlægsseddelen finder du her http://myhealthbox.net/Data/DK/leafl...rvlet_3232.pdf

Det tager ca 3 -4 uger at tilvænne sig til at bruge denne slags medicin...så måske du skulle give det lidt mere tid end 4 dage...

Det kan også være at du måske skal have det i mindre styrke som extra skriver...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 02:46   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
På grund af min silkehud kan jeg ikke bruge plaster .
Externt mod smerter, bruger jeg Elmetacin - spray / fra udlandet, tror ikke man kan få i DK.
http://www.docsimon.com/article/elmetacin-spray-100ml
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 02:49   #6
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Externt mod smerter, bruger jeg Elmetacin - spray / fra udlandet, tror ikke man kan få i DK.
http://www.docsimon.com/article/elmetacin-spray-100ml
er noget i samme stil som voltaren som er piller og alle de andre sprey man kan få her hjemme .hvis ikke ,er det lovligt at få hjem
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 03:22   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nogle som ikke kan tåle plaster...ved jeg får noget der hedder Temgesic...

Det er nogle piller som skal "smelte" under tungen....og de virker rigtigt godt...

Det er også med stoffet Buprenorphin...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 13:13   #8
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for jeres svar.

Jeg får allerede den mindste dosis. Prøver at kontakte smerteklinikken. Måske jeg skal forsøge over længere tid. Det er bare rigtig ØV, når jeg næsten ikke kan tåle noget
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-01-2011, 13:22   #9
Mario
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2010
Indlæg: 35
Styrke: 14
Mario er ny på vejen
Jeg har også fået Norspan og det tog ca. 14 dage for at vænne sig til at gå med det. Var svimmel og døsig i starten, men når kroppen har vænnet sig til det er det super, man undgår de perioder på dagen hvor piller "laver et hul" i smerterne. Har også prøvet Matrifen men dette var stærkere og gav desværre store maveproblemer.

Efter operation i ryggen er jeg blevet anbefalet ikke at bruge smerteplaster, så nu er det piller igen, desværre, for det var noget nemmere med plaster og syntes også det virkede bedre end pillerne, men der er nok ikke 2 mennesker som reagerer ens.
Mario er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 11:44   #10
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Tager lige den lidt gamle tråd op, måske andre kan ha glæde af endnu en oplevelse med dette smertestillende middel

I forbindelse med smerteklinik, har jeg netop forsøgt med Temgesic, for at se om det havde en virkning, inden jeg evt kunne prøve nordspan plastret...TAK FOR KAFFE, jeg blev så syg af det, selvom jeg kun tog en enkelt pille af de mildeste på 0,2 mg. Idag, 5 dage efter, er jeg stadig en smule kvalm...troede sgu nærmest jeg sku stille skoene i sidste uge, pyha. Så dette og den slags morfin agtige piller, tåler jeg slet ikke.

knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension