K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-08-2011, 14:14   #11
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tager plasteret 10mg
det tager toppen af smerterne, så jeg for en del vad siden af, ingen bivirkninger
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-08-2011, 23:06   #12
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Hej

Jeg har taget/brugt Norspan 20 samen med 600mg(200mg tab) Todolac, 3990mg(665mg tab) Panodil og 600mg(200mg tab) Gabapentin dagligt i 3 måneder. Bivirkningerne var skævhed over 2 dage pga udfasning af Oxycontin, ibumetin og Farcetomol.

Det tager kun spidsen af nervesmerterne, der også er kommet af 3 rygoperationer, men Sorø kommune er stadig overbevist om revalidering er mulig, også pga. af min "lave" alder 37år.
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-01-2013, 12:58   #13
kandelsdorff
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2010
Indlæg: 244
Styrke: 14
kandelsdorff er ny på vejen
jeg har fået norspan smerteplaster 20 mg i snart 4 år nu. har kun godt at sige efter indfasningen på 4 uger- der er man lidt "skæv". det aftager! det retter smertehullerne i ens døgn, så man er dækket hele tiden.

nu er jeg desværre startet på smertecentret i give- nu experimenteres der med forskelligt antidepresiv medicin. har indtil nu kun haft enmasse bivirkninger ud af det- øv havde håbet de ku finde noget der kune gøre det op istedet for dolol som jeg var oppe på 8 om dagen på et tidspunkt- men nu er trappet ud af. jeg tænker måske at RO kan gøre en forskal- hvis man ikke konstant var under pres fra sin kommune af- der mener at man blir rask ved at have prøvet al medicin der findes.... det forsvinder smerter ikke ved- men til gengæld kan man starte ved at ikke ignorere de signaler kroppen giver når den ikke kan mere. jeg skal bruge det overskud jeg overhiovedet har til at genoptræne- så man ikke ender i den sorte cirkel. hvor alt går ned af bake- og ingen kan hjælpe en til et bedre liv- så dete rjeg nød tila t holde fast i.
kandelsdorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 20:58   #14
Jesperjensens
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-12 2013
Indlæg: 24
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
Jesperjensens er ny på vejen
Temgesic skal man helst faste små 3timer for ikke få kvalme-
Du kan spise løs 30min-1time efter du har taget temgesic uden at få kvalme. Mange æder inden for have noget at stå imod med, hvilket er en stor fejl med dette produkt.

Bare en OBS!.
Jesperjensens er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2015, 22:28   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bare så du ved det @Jesperjensens....dette er en gammel tråd fra 2013...

Ang om man får bivirkninger af Temgesic...det er nok alt efter hvem man er...

Jeg har taget det i flere år nu og jeg har aldrig mærket noget....uanset om jeg spiser inden eller efter...

Jeg startede endda med en nogenlunde høj dosering...6x0,4 mg morgen og 6x0.4 mg aften...

Så det med bivirkninger...det er nok meget forskelligt fra person til person....

Men godt at vide at hvis man er typen der får bivirkninger at man så kan vente med at spise og måske undgå disse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 07:11   #16
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg fik det sat op til 50mg virkede fint, var også svimmel i starten og så gik det fint

men fik en lille hjerne blødning og må ikke bruge det mere
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 10:22   #17
beth57
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2014
Indlæg: 114
Styrke: 10
beth57 er ny på vejen
har gået på smerteklinik i 7 mdr nu uanset hvad jeg prøver bliver jeg syg og min mave går i total stop har prøvet alt hvad de kan tilbyde men desværre så er nu begyndt på lifewave som godt nok er rimelig dyr men har besluttet at hvis det kan hjælpe må jeg finde de penge har nu været i gang 1 uge og indtil videre går det rigtig godt mindre smerter mere energi så jeg krydser finger
beth57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2015, 11:36   #18
KroniskForever
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2014
Indlæg: 3
Styrke: 0
KroniskForever er ny på vejen
Tak for oplysningen

- har haft kræft og har gennemgået flere operationer i halsen.

Nu skal jeg snart opereres igen. De sidste operationer har ikke været så voldsomme som den sidste, så jeg fik min kone til at knuse en Ketogan og blande den i nogen yoghurt og det har egentlig fungeret fint.

Næste operation skal jeg dog forvente at der vil gå noget tid inden jeg kan få noget ned gennem spiserøret. Lægerne på hospitalerne synes jeg ofte er meget dårlige til at smertebehandle og de er egentlig ligeglade med om man beder om mere end en hovedpinepille og i slemme tilfælde en gigtpille.

Heldigvis har min praktiserende læge større forståelse og har altid givet mig nogle ketoganer med i lommen inden jeg skulle indlægges.

Jeg er lige kommet hjem fra min praktiserende læge - han gav mig en recept på 20 stk Ketogan stikpiller. Han sagde at det muligvis også var nødvendigt med nogle morfinplastre - dem ville han lægge op på min recept-server.

Sjovt nok, under en af mine tidligere operationer (da de tog min skjoldbruskirtel) havde min narkoselæge gennemgået samme operation og sagde til mig at hun vidste at det bare var smertefuldt. Hun er den eneste læge der har taget de smerter man har i forblindelse med operationer i halsen alvorligt.

Og tænk - selv om det står i min journal at min narkoselæge har anbefalet at de smertebehandlede mig med ketogan 10 dage efter operationeren, så har andre læger/sygeplejersker alligevel sagt "det er ikke nødvendigt" - og i sådanne tilfælde, var det f...... godt man havde sin egen toilettaske at man kunne "gå i"

Nå, men det lyder som om de plastre du er blevet givet kan holde smerter fra døren. Hvis de bare virker efter operationen, så er jeg fuldstændig ligeglad om jeg er nok så "fuld og skæv" bare jeg ikke skal ligge med så vilde smerter, som nogengange har været tilfældet.

*Mit praktiserende læge er en god mand*
KroniskForever er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension