K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2008, 03:43   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Exclamation Hjort: Afklaring FØR sygedagpengestop

Sikken vigtig bemærkning, jeg lige har fundet.

Hjorten siger:

Citat:
opfølgning af et sygeforløb skal være sådan, at folk ikke falder ud af systemet. Indsatsen skal sikre, at de syge bliver afklarede, og at kommunen finder ud af, hvad de kan, og giver dem nogle tilbud og muligheder, så de kan komme videre med deres liv.
Citat:
Socialdemokraterne lige siden den første Stauningregering i 1924 har haft rig mulighed for at afskaffe ægtefælleafhængigheden i kontanthjælpssystemet. Det har man aldrig foreslået, og jeg gætter på, også selv om det drejer sig om Socialdemokraterne, at det har baggrund i grundige overvejelser om fordele og ulemper.

Så kommer spørgeren her efter samfulde 84 folketingsår med sin enkeltsag og bebrejder mig, at der fortsat er ægtefælleafhængighed i kontanthjælpssystemet. Det må vist betegnes som ganske enestående.
Citat:
For mig er det helt afgørende, at man hurtigt afklarer sygeforløb, og derfor har vi jo også regler i sygedagpengeloven, der fastsætter regler for, hvordan man skal følge op på langvarige sygesager. Jeg går naturligvis ud fra, at kommunerne overholder de love, som Folketinget har vedtaget
http://www.ft.dk/Samling/20081/spoer...var//index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 09:09   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Jojo, jeg går også ud fra at mine unger opfører sig dannet i skolen, hører efter og er aktive.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 09:43   #3
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Jamen, dét lyder da meget godt! Men hvad så, hvis man enten er faldet gennem sdp-systemet eller slet ikke har været på/haft ret til sdp og derfor er gået direkte på KH? Hvilken ret har man så til afklaring? Både Hjort og Fogh har sagt, at syge ikke høre hjemme på KH. Men hvad så...? De burde tage at komme lidt mere herud til os andre og lugte lidt til gyllen...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 10:42   #4
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Den ¤)/(&%#"!!!!!!

Fordi socialdemokratiet ikke har gjort noget ved sagen, så lader det VKO lov til at gå i 8 år og gøre det samme?

Hvornår fatter Hjort at vi levet i Nu'et, og at de er regeringen i Nu'et... så må han for f...... vel også have ansvaret i Nu'et!

Magen til åndsvagt svar skal man lede længere efter... med undtagelse af hos Hjort!
  Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:00   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker ofte på sætningen ,,syge må ikke være på kontanthjælp''............hvordan dælen kan jeg så være psykisk syg på kontanthjælp, nu på snart 21'ende år?? Og hvorfor laver de så så mange problemer for mig, nu jeg har ansøgt om førtidspension

GAD godt vide hvordan Hjorten ville tackle MIN sag
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2008, 13:31   #6
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Han ville sige nåå jamen der er altid en spild procent

Når Hjorten står på taler stolen og siger at syge ikke høre hjemme til på kontanthjælp så¨ skulle han tæppebombes med mail fra alle flekser på kontanthjælp , for folk der er på kontanthjælp når de visiteres bliver på kontanthjælp dette ved han og erkender han og har såmænd også en mail fra ham hvor han skriver at det er ok .....

Men hvad er det så Hjorten gør ? står han ikke der og lyver på talerstolen ?

Han giver klat indtryk af at det er kommunernes skyld at der er syge mennesker på kontanthjælp .. ikke desmindre er loven skruet sådan sammen at hvis man visitereres på kontanthjælp så er det den ydelse der bibeholdes , trods fuldt ud dokumenteret sygdomme og erkendelse af meget nedsat arbejdsevne ...

Sjovt nok har jeg skrevet mange mail til den mand og får altid svar , på nær lige mit spørgsmål om hvordan det kan hænge sammen med at påstå at man ikke høre til på kontanthjælp som syg ....

Dem ignorere han , men det er jo klart det er et klokkeklart eksempel på at han er fuld af løgn på landets talerstol
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Depri hjort. paw thomsen Politik og Samfund 11 14-07-2009 12:38
Nyt fra Hjort. Maj-Britt Politik og Samfund 2 09-07-2008 14:59
Nyt fra Hjort. Maj-Britt Politik og Samfund 0 05-06-2008 13:04
Hjort udtaler sig... Stoktoft Midlertidig Førtidspension 7 30-05-2008 20:21
Cirkus Hjort Stella Politik og Samfund 0 07-03-2008 13:13




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension