K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2014, 13:45   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
behøver ikke deltage i aktivering eller praktik?

Undrer mig lidt over at min sagsbehandler først i 2013/14 sagde jeg ikke behøvede at deltage i et forløb hos anden aktør ( er sygemeldt) og nu bliver han ved med at sige at jeg ikke behøver at komme i virksomhedspraktik og kan vælge det fra??? Whats the deal?? Mine sygedagpenge udløber i jan 2015.Går efter revalidering evt. fleksjob men er han ude på at det ikke kan lade sig gøre hvis jeg siger nej til praktik ( afklaringsforløb)...synes det virker lidt suspekt
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 14:20   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg synes, det er lidt svært at finde noget om den konkrete problemstilling. Jeg synes, du skal bede om det sort på hvidt og bede ham om at skitsere reglerne, eller bede om et link til et sted, hvor du kan læse om regler og konsekvenser, så du har en chance for at vide, hvad du gør. Det må være rimeligt. Løse udsagn duer ikke!
Du kan nok ikke komme udenom ressourceforløb og praktik, hvis du satser på flex.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-07-2014, 14:22   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Skriv til ham og spørg ind til om det vil stille dig dårligere og om du har forstået det korrekt at du kan bare sige nej..altså uden at det stiller dig dårligere ang revalidering/fleksjob

Bed om at få et skriftligt svar....

Vil de ikke give dig det...ja så har du jo svaret...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2014, 00:17   #4
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det kommer iøvrigt helt an på, dit helbred, og om du er afklaret og din tilstand kan blive stationær, inden udløb af sygedagpengene.

Hvis du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde, skal din restarbejdsevne afklares.
Men dette kan kun ske, når din tilstand kan vurderes stationær.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 14:55   #5
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Mister man ikke sygedagpengene hvis man bliver erklæret stationær?

Kan ikke vende tilbage til det jeg er uddannet til, men har svært ved at vurdere hvorfor jeg ikke behøver praktik? Skal jeg ikke bevise et vidst timeantal for at kunne søge revalidering?

Sidst redigeret af de7smådværge; 16-07-2014 kl. 14:59.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 17:06   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hvis du er i noget, der hedder match 3 passiv, så betyder det faktisk, at de ikke må sende dig ud i noget aktivering, da man i match 3 passiv også betyder, at man har vurderet, at du er så syg, at du ikke må sendes ud i noget...

Så måske kan det være en af grundene til det.

Men du kan måske starte hos din læge og tale med vedkommende om, hvornår din tilstand kan være stationær og at du evt. kan komme videre (evt. praktik), nogle går ned i tid i stedet for 37 timer osv...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 18:37   #7
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hvis du er i noget, der hedder match 3 passiv, så betyder det faktisk, at de ikke må sende dig ud i noget aktivering, da man i match 3 passiv også betyder, at man har vurderet, at du er så syg, at du ikke må sendes ud i noget...

Så måske kan det være en af grundene til det.

Men du kan måske starte hos din læge og tale med vedkommende om, hvornår din tilstand kan være stationær og at du evt. kan komme videre (evt. praktik), nogle går ned i tid i stedet for 37 timer osv...
Matchgrupperne er afskaffet, og det hedder nu uddannelsesparat eller aktivitetsparat.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2014, 18:41   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Vær obs for overgangsordning til ny sygedagpengereform om du 1. juli havde været på sygedagpenge mere eller mindre end 22 uger.
http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...e-for-dig.aspx
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension