K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2011, 09:36   #11
endnuEN
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 9
Styrke: 0
endnuEN er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutti Se meddelelser
Har aldrig hørt om D-vitamin skulle få en til at lugte....

Hun skrev om B vitaminer får en til at lugte og du læst D vitamin da det er det indlægget handler om ... B Vitaminer har et "specielt" lugt men jeg tror ikke man lugter af det med mindre mna tager ekstrem meget. Vit B er vandopløseligt og det "tisser" du ud hvis du tager for meget.
endnuEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:38   #12
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
ha ha .. jeg tror nu ikke jeg lugter eller har gjort det i de mange år jeg har taget dem..

men de gør så stor en virkning på mine homoner. slipper for at være trist og temperamentsfuld. så jeg ikke vil undvære dem..

men om jeg så skulle i bad to gange om dagen for at kunne få dem så gjorde jeg det..
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:39   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Mr x
det er min kontakt sygeplejerske der har anbefalet at få det testet
derfor har jeg fået lavet en blodprøve
jeg får både seroquel og antidepressiv
men har været meget træt, inden jeg startede på det, for et halvt år siden
så min træthed er ikke værre nu, end før jeg startede på medicin

men det er nu også bare et forsøg

er blevet testet for alt andet
har meget ubalance og det gør at jeg bliver meget træt
da jeg hele tiden skal kompensere

Ja lykke piller er noget fanden har skabt
men man kan desværre ikke sige nej til behandling

Sidst redigeret af MTVRV1; 22-05-2011 kl. 09:45.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 09:40   #14
Mr x
Hjemmevant på K10
 
Mr xs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Indlæg: 216
Styrke: 14
Mr x er ny på vejen
Vitaminpiller kan ødelægge effekten af god motion

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser
Det er den kalk som d-vitaminen ofte kommer sammen med som man kan få for meget af. Nye undersøgelser viser at det forøger risikoen for blodpropper med 24% hvis man får for meget kalk.

Og en læge på P1, har forslået at man spiste flere D-vitamin holdige fødevarer og f.eks. flere grønsager der indeholder kalk, såsom broccoli. Gennem naturlige kilder kan man nemlig ikke få for meget.



Ragdoll
Din henvisning til at for meget D-vitamin, øger risiko for blodpropper, henleder mine tanker på en artikkel "Tyske forskere: Vitamintilskud kan direkte hindre motionens gode virkninger på helbredet. Spis i stedet frugt og grøntsager."

http://ing.dk/artikel/98630-vitaminp...-af-god-motion

Altså der er bivirkninger ved alt
Mr x er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 12:07   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tidligere på året søgte jeg selv på nettet vedr. overdosering af D-vitamin og læste mig til, at de tilfælde hvor der havde været overdosis af D-vitamin, der havde patienten indtaget min. 100 microgram om dagen i længere tid.

Til sammenligning kan jeg oplyse, at de D-vitaminer jeg har taget hele vinteren, LIVOL D-3, indeholder 10 microgram pr. stk., og jeg har haft en rigtig god effekt af 2 piller om dagen.

Jeg tager nogle stærke B-vitaminer (Multi.B fra Biosym) og jeg mener ikke, at jeg lugter.

Men noget helt andet; jeg har i flere år gået og følt mig træt og tung i hovedet, uden at kunne finde en årsag.
Her i foråret begyndte jeg så, af en eller anden underlig grund, at spise en af mine hjemmebagte grovboller med pålæg i stedet for, at tage et stykke rugbrød.

Og hold da op hvor jeg fik drøn på, lige pludselig var jeg igang med at male mit badeværelse, lave nye rullegardiner o.s.v.

Men jeg havde jo lidt "dårlig samvittighed" over, at jeg ikke spiste noget rugbrød, så jeg tog mig sammen og begyndte at spise rugbrød igen.
Det gjorde jeg kun i et par dage, for øv hvor blev jeg træt og tung i hovedet.

Jeg drøftede det med min mor, som er godt inde i div. vedr. ernæring, og hun oplyste, at hun kun spiser rugbrød oppe fra bageren, for brødfabrikkerne kommer eddike i og det får hendes mave til at gå i stå-

Hmmm, jeg har jo altid, eller i mange år ihvertfald, haft meget træg mave.

I torsdags stegte jeg så en roastbeef til aftensmad, og så er der altså dømt rugbrød med roastbeef de næste dage, og dælme om ikke jeg igen er møghamrende træt og tung i mit hoved.

Jeg kan ikke udtale mig om hvorvidt andre reagerer på samme måde, men hvis man både har træg mave (altså har svært ved at komme af med afføringen) og er træt/tung i hovedet, så synes jeg det er et forsøg værd, at spise noget andet groft og fornuftigt brød i f.eks. en uges tid.

Blot skal man være obs på, at nogle former for landbrød også indeholder eddike, bl.a. dem man kan købe i Netto.

For mit eget vedkommende, er supermarkedernes rugbrød ihvertfald ikke længere en fast del af min ernæring.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 12:37   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ja.

Min mand har i en længere periode taget 4 dobbelt dosis (anbefalet af egen læge efter blodprøve)
For noget tid siden fik jeg en mærkelig træthed (og tristhed) jeg ikke har oplevet før, og manden siger så at jeg sikkert mangler d-vita, arre den hopper jeg ikke helt på, men på den anden side skader det jo ikke at forsøge.

Så tænkt og så gjort allerede på 3 dagen (efter 2 dage med en d-vita dagligt) kom energien tilbage på fuld styrke, og så lidt til, næsten helt overdrevet så jeg fik svært ved at blive træt om aftenen... for mig var det nærmest fra den ene yderlighed til den anden *gg*

Desværre er jeg en knold til at huske at få skidtet taget, dvs jeg svinger utrolig meget, jeg husker dem 2-3 dage og glemmer dem så 2-3 dage, så jeg når at komme ned (hvilket er grunden til at jeg husker det) så det er ned op ned op ned op, men jeg kan ikke gøre så meget ved det, for det med at huske at tage piller kan jeg simpelthen ikke, det er en ADHD-ting jeg har.

Sætter jeg en alarm på min telefon, vil jeg ikke høre den de fleste dage, for den er jeg god til at ligge rundt omkring hvor jeg ikke kan huske hvor er, så bimler den på et tidspunkt hvor jeg ikke er lige i nærheden af den, hører jeg den selv sagt ikke. ER jeg så i nærheden og hører den, så skal jeg liiiige, og vupti er den lille pille glemt igen (gæt en der ikke tager p-piller... manden er steriliseret af denne årsag) Manden kan naturligvis også glemme, nok husker han 100 gange bedre end jeg, med med ham er det, altså det samme som med telefonen jeg skal liiige og han husker altså kun et sige det en gang, og så er jeg jo lige vidt.

Jeg dur bare ikke til at huske den slags, det fungere ikke. Jeg kan naturligvis lave en aftale med min læge om en d-indsprøjtning (lige om p-sprøjterne) men for det første MENER jeg (uden jeg har undersøgt det) at det koster penge, penge vi ikke har, for det andet er jeg ikke typen der render til læge for ingen ting, lige som jeg ved faste tider, også med denne type (altså aftaler) er super godt til at glemme fordi jeg da liiige, så det vil gå i vasken.

Så jeg må leve med at det er på ned op ned til jeg finder ud af at blive bedre til at huske, og bedre til IKKE liiige at skulle 100 andre ting. Men heldigvis er det jo også mig selv det går mest ud over
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 12:38   #17
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
har fået taget en blodprøve og venter svar

er rigtig træt altid, uanset hvor mange timer jeg sover
så blev jeg gjort opmærksom på d vitamin.

er der andre som er begyndt og tage d vitamin tilskud og fået det bedre
Tjek din B12
http://www.netdoktor.dk/vitaminer/vitaminb12.htm

Prøv også Magnesium, men helst "Magnesium Citrate".

I mange år har jeg taget tilskud af ren D3, jeg mener ikke at jeg er blevet mindre træt af den grund, men jeg gøre det også af andre grunde end træthed.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 12:41   #18
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Prøv også Magnesium, men helst "Magnesium Citrate".
Nu kender jeg ikke forskellen på magnesium og "magnesium Citrate", men hvis man føler sig træt og uoplagt synes jeg lige man skal være obs på, at magnesium virker muskelafslappende.

Hvis man får lidt mere magnesium end man har behov for, så kan man blive meget træt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 12:51   #19
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Flere i min omgangskreds er blevet testet for D-vit mangel i forbindelse med mange infektioner, gentagne influenza osv henover vinteren, og de manglede alle D-vit.
Det har ihvertfald hjulpet på deres imunforsvar. Jeg ved så ikke, om de tog andre vitaminer, for at støtte D-vit...

Husk, at ved B-vit, skal man sørge for at få hele komplekset.
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2011, 13:03   #20
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moster Molly Se meddelelser
Husk, at ved B-vit, skal man sørge for at få hele komplekset.
Nixen.
Jeg ved godt at i DK folk tage vit. complex. eller meneraller med alle mulige viataminer i en pille. Det burde man ikke gøre.

Magnesium Citrate skal man indtage kun 2-3 uger, derefter en pause. Den er fantastisk for nervesystemet.
Man blive dødtræt af at have dårlige nerver.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
D-vitamin er immunforsvarets batteri! buster Alt det andet 9 06-05-2010 10:18
D-vitamin burde jo husstands-omdeles... Ninja Den nyttige viden vi alle har 34 19-11-2009 20:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension