K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2011, 20:27   #1
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Startet i praktik i dag

Ja så startede jeg som sagt i praktik opstart med 3 timer, og man da sige at det var lidt hårdt, og havde en del smerter da jeg kom hjem i min nakke og skulder og mine ben.

Men utrolig søde dem jeg skal arbejde sammen med, sagde til mig flere gange at jeg skulle huske at sige fra når der var noget som var for hårdt for mig. Jeg hjalp til i lettere rengøring men tog det stille og rolig. Det er et bosted jeg er i praktik.

Det jeg vil spørge om er at hvis jeg ikke kan holde til de 37 timer som jeg skal op på hvad gør jeg så? skal jeg bare følge de 13 uger uanset om jeg kan holde til 37 timer eller hvad gør jeg lige?

Ikke fordi at jeg ikke vil op på 37 timer, men jeg har ikke lyst til at være helt ødelagt af når jeg kommer hjem. Min sagsbehandler kommer ud til mig om ca 4 uger, og så skal vi have en snak om hvordan det går.

Håber da jeg kan holde til at komme på fuldtid, for jeg har altid været på 37 timer, men man skal jo lytte til sin krop.

Men kan man få et flex job, uden at man har fuldført sin praktik med 37 timer om ugen.?
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 20:40   #2
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Hvis at du kan klare 37 timer om ugen så lover jeg dig at du ikke får flexjob
Jeg tror at du stille og roligt skal gøre dit bedste
Du bør arbejde stille og roligt den tid du nu kan klare jeg formoder at de skal forsøge at finde ud af hvad at du kan klare/om du evt skal have flexjob
Så svaret på dit spørgsmål er
Du kan ikke få flexjob hvis at du kan arbejde 37 timer
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 22:36   #3
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Hej Viggo

Du har ret i det ang 37 timer, det jeg tænkte var at når min sagsbehandler kommer om ca 1 måned, at jeg snakker med hende om at jeg ikke kan klare 37 timer, ved godt at jeg først lige er startet, men er helt ødelagt af smerter i mine skulder og arme, det brænder og stikker i dem.

Men kan jeg godt sige det, hvad gør jeg så videre i forløbet skal jo være der i 13 uger, og hvad med bagefter de 13 uger er gået. Skal lige siges at min læge har skrevet til min sagsbehandler at jeg ikke kan arbejde fuldtid, men ved ikke om de retter sig efter det. Jeg har en arbejdsskade i skulder og arme. Men har også mange smerter i mine ben, og bliver hurtig træt, og andre træsle ting som driller mig.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 22:46   #4
viggo
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 436
Styrke: 13
viggo er ny på vejen
Bedste

Det at jeg mener er at du skal gøre dit bedste og ikke tænke så meget på timer
Sørg for at møde op hver dag og så skal du føle hvordan at du har det, er det slemt så må du gå hjem igen
Du har selvfølgelig aftalt med din sagsbehandler hvad at du skal gøre hvis at du ikke kan klare det
Har du ikke sådan en aftale bør du få en med det samme så der er helt klare regler/aftaler om hvad at der forventes af dig du kan ikke vente med det til at i mødes om en måned
viggo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 22:56   #5
jyttels
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Alder: 63
Indlæg: 75
Blog Indlæg: 11
Styrke: 14
jyttels er ny på vejen
Ja du har ret Viggo, kan jo ikke vente på at hun kommer på besøg, men nu vil jeg se hvordan det går i den her uge. Og så vil jeg tage kontakt til hende.

Og har også valgt at nu må jeg tænke på mig selv, for der er jo ikke andre der gør det. Og skal jo selvfølgelig også give det en chance, har jo ikke været på arbejdsmarket i over 2 år, jeg har gået i skole og så sygemeldt. Og det er min første arbejdsprøvning og tror da også hun vil lytte til mig, da det er en arbejdsskade jeg har. Men tager en dag af gangen.
jyttels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2011, 23:21   #6
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 15
falentin er ny på vejen
Det vigtigste er at gøre det så godt man kan - hverken mere eller mindre. Det gjorde jeg selv i min arbejdsprøvning. Jeg mødte ALLE dage, lige meget hvor dårligt jeg havde det, lige meget hvor meget jeg havde tabt mig etc. Istedet for gik jeg bare hjem når jeg ikke kunne mere, og holdt de pauser jeg havde brug for.

Det tror jeg giver det bedste billede af arbejdsevnen. I min konklusion fra jobcentret skriver de i hvertfald, at jeg på grund af ovenstående har gjort hvad jeg kunne.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 01:05   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville be arbejdspladsen om at skrive under på erstatningsansvar ift forværring af eksisterene lidelser/skade.

Der er ikke nogen forsikring der dækker dig ellers.

Kun mod nye skader. Dog undtaget hvad der kan henføres til din oprindelige skade.

Dette har også den posivtive effekt, at der bliver passet bedre på dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 07:20   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Dine kolleger har jo sådan set svaret på flere af dine spørgsmål ved at sige, at du skal huske at sige fra.

I en arb.prøvning er det meningen, at du skal vise hvor meget du kan klare, at arbejde, det er ikke meningen du skal vise hvor meget smerte du kan klare.

Uanset hvad sb, eller andre, forventer af dig eller pålægger dig, så skal du sige fra når du ikke kan mere.

Det er vigtigt, at du møder op hver dag, så vidt du overhovedet er i stand til det, men når du når din grænse, så skal du sige fra og gå hjem.

Du kan evt. spørge din sb hvad du skal gøre, hvis du en dag er nødt til at gå hjem før tid, på den måde kan de ikke senere skyde dig i skoene, at du har gjort noget forkert.

For mit eget vedkommende skulle jeg ringe til min konsulent hvis jeg gik før tid (der var tæt kontakt vil jeg lige sige).
Men jeg ku' også forestille mig, at sb kunne finde på at sige, at du så skal tageg et hvil på arb.pladsen og se om du så kan lidt igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 09:45   #9
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg vil også lige indskyde at de sagtens kan finde på at sige at bare du har været tilstede på arbejdspladsen over 20-24 timer så har du vist at du kan arbejde.

jeg er selv ramt af det, og de påstod at jeg havde arbejdet 24-30 timer og derfor bare skulle ud på det ordinære marked, dog med div skånehensyn.. fakta er at jeg var tilstede på arbejdspladsen i gennemsnit 20½ time, men ikke ydede effektive timer.. jeg lave nærmest ingenting.
så mit råd er at lytte godt til dig selv og din krop. beklag dig over smerterne i påhør af de andre.. og skriv endelig dagbog for hele døgnet nærmest.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2011, 16:17   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Huldra Se meddelelser
jeg vil også lige indskyde at de sagtens kan finde på at sige at bare du har været tilstede på arbejdspladsen over 20-24 timer så har du vist at du kan arbejde.

jeg er selv ramt af det, og de påstod at jeg havde arbejdet 24-30 timer og derfor bare skulle ud på det ordinære marked, dog med div skånehensyn.. fakta er at jeg var tilstede på arbejdspladsen i gennemsnit 20½ time, men ikke ydede effektive timer.. jeg lave nærmest ingenting.
så mit råd er at lytte godt til dig selv og din krop. beklag dig over smerterne i påhør af de andre.. og skriv endelig dagbog for hele døgnet nærmest.
Nu husker jeg ikke lige om du skrev en udførlig dagbog Huldra, for ellers vil jeg mene, at man må kunne komme dette evt. problem i forkøbet ved at skrive en udførlig dagbog, sådan at det kan dokumenteres, at man har været på arb.pladsen i f.eks. 24 timer, men kun arbejdet i f.eks. 8 timer.

Men som jeg fornylig har skrevet på K10, så er det min opfattelse, at resultatet af en afprøvning (fleks ell. fp) ofte er aftalt på forhånd og hvis dette er tilfældet er det meget svært for borgeren at få et ord indført.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionssag startet i 2012 Thomas1981 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 5 03-01-2013 18:00
Førtidspensionssag startet i 2012... Thomas1981 Dit og Dat 6 12-10-2012 18:54
Netop startet sagsbehandling - brug for råd! cph2011 Spørgsmål ang fleksjob 10 17-11-2011 23:51
Hvordan får jeg startet selv. Laila Spørgsmål ang fleksjob 11 27-02-2011 22:03
Så har jeg startet hele "maskineriet".... Mette1107 Spørgsmål ang fleksjob 3 23-03-2008 12:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension