K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 09:41   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vil bare lige fortælle, at de nu siger nøjagtigt det samme i København, Musvågevej!!
Jeg var som bisidder med en bekendt, da sagsbehandleren sagde, at vi godt kunne droppe ALT om førtidspension, da man nu skal være over 40 for i det hele taget at komme i betragtning og at hun ikke kunne hjælpe yderligere, da hun kun arbejdede ud fra lov og regelsæt.

DER knaldede jeg altså også HELT ud, og bad min bekendte om at få ALT på skrift omkring ''denne nye lov'' og sagde til sagsbehandleren at vi pr omgående ville SE den nye lov og have en kopi af den (jeg ved jo godt at den ikke er vedtaget!), og sagsbehandleren havde da heller ikke ''tid'' til at finde den nu.
I mit raseri gjorde jeg opmærksom på, at vi havde optaget hele samtalen og at den båndede optagelse ville blive sendt til jobcenterchefen og Borgmesteren med henvisning til, at der bliver talt usandt og at klienter bliver vildledt.

Desværre endte det med, at jeg nu har karantæne fra Musvågevej, hvilket er rigtig skidt, da jeg også er partsrepræsentant i en sag på Musvågevej, så jeg fortryder lidt at jeg farede sådan op.......men for fanden altså.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 09:56   #12
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Ja, fandens også Helene, med det temperament.

Må jeg på det kraftigste opfordre dig til, hvis du altså har samtalen på bånd, at den indsendes til Operation X/de andre kritiske tv-programmer, samt de højestråbende aviser og ISÆR vores elskede Borgerrådgiver, som er MEGET obs på Musvågevej og Nyropsgade?

Det er jo rent GULD du har der i så fald, og vand på møllen vores sag - til det der langsomt er ved at blive oprullet for omverdenens uvidende øjne - at systememet opererer som det gør, til større skade end gavn.

Og at det ofte er de mange under-uddannede sagsbehandlere, og ikke borgeren, der ultimativt koster Statskassen så mange penge.

Din afviste ven vil med en vis sandsynligheden nu begynde at koste i fysisk/psykisk behandling m.m. - bare et vildt gæt.....
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 10:05   #13
ladytass
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 144
Styrke: 13
ladytass er ny på vejen
Min sagsbehandler i Viborg siger, at man selvfølgelig stadig kan få pension selvom man er under 40 når den nye reform træder i kraft. Det bliver ikke nemmere, men det kan altså stadig lade sig gøre. Der er jo stadig dem, som på ingen måde kan vende tilbage på arbejdsmarkedet - ny reform eller ej.
ladytass er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 10:09   #14
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Hehe...

Jeg ville sende en officiel forespørgsel på mail OG almindelig post il jobcenterchefen, og spørge om du kan få en kopi af den nye "lov"

Og husk at henvise til at du har fået at vide at den er trådt i kraft af en af deres sagsbehandlere
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 10:45   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
De har jo deres egne lov og ret,jeg for hvergang afvide at ingen med en arbejdsevne på mere en 5-6 timer vil få en pension i gemmen,da dem på 5-6 timer vil blive revisiteret til flex.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 13:35   #16
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Indskyder lige en lille fodnote, og ved udemærket godt at det bliver opfattet som det min opfindelse og bliver sikkert meget upopulær  Men da der er gode kræfter med i tråden, tør jeg godt 
Jeg ved det altså godt, at loven IKK er vedtaget..
Når div sagsbehandlere fortæller om noget der IKK er vedtaget, men procentvis højst sandsynelig bliver vedtaget, så er det sådan, at man lov mæssigt ligger i en grå zone, f.eks så var der 246 forskellige lovovertrædelser for folk under 15 år, men pga man MENTE/troede, at loven vil blive lavet om til, at man først vil kunne domfælle folk, når de var fyldt 15 år, når de havde gjort en eller anden given forbrydelse. I blandt disse folk, var der grov legemes beskadigelse, og ja loven blev vedtaget næsten 13 måneder efter, og alle slap for fængsel eller domme 
Jeg vil skyde på, aner det ikke, men jeg vil tro, at der vil være mange folk rundt omkring i det danske land som vil opleve, at tid er relativ 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 13:47   #17
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Helenekr pas på !!! - du må IKKE sende den optagelse videre, og den må KUN afspilles for tredjepart, hvis ALLE deltagere i mødet er til stede OG/ELLER har godkendt det - skrfiligt!

Du kan lave en afskrift af den og bede SB om at bekræfte - men ellers er den ikke brugbar i denne forbindelse....
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 13:51   #18
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Min sagsbehandler siger: At reglerne er som de hele tiden har været, og de ikke har fået noget som helst at vide om nye ændringer endnu, så de skal behandle alle sager som de plejer.

Dette i en stor provinsby i DK.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 13:56   #19
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maja44 Se meddelelser
Helenekr pas på !!! - du må IKKE sende den optagelse videre, og den må KUN afspilles for tredjepart, hvis ALLE deltagere i mødet er til stede OG/ELLER har godkendt det - skrfiligt!
Maja44, det er ikke korrekt det du skriver.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 14:00   #20
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Karo - ok? hvad er så korrekt? vil meget gerne have det på plads - sådan 100%

Er ked af hvis jeg har skrevet noget forkert.

Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I klemme Deacon Alt det andet 1 16-04-2012 11:34
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
Er jeg den eneste?? nille1979 Alt det andet 10 10-08-2011 23:23
Er jeg den eneste ? Birkes-musen Alt det andet 4 21-06-2011 10:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension