K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2012, 22:41   #11
Maja44
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 09-09 2009
Indlæg: 469
Blog Indlæg: 2
Styrke: 15
Maja44 er ny på vejen
Wauw - undskyld - det vidste jeg godt nok ikke:

http://www.familieadvokaten.dk/Breve-100/b100-44.html

"Patienten betaler for en røntgenUNDERSØGELSE, hvilket dækker diagnosticering af, hvad tandlægen måtte finde på billedet. Selve billedet/filmen er journalmateriale, og således tandlægens ejendom. For journalmateriale og herunder røntgenbilleder gælder den regel, at tandlægen har PLIGT til at opbevare dette i min.10 år. Tandlægen kan således godt - med loven i hånden - modsætte sig udlevering."

Jeg beklager meget.
Maja44 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 22:45   #12
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...men i praksis overdrages hele journalen normalt til ny tandlæge, Pip, som samme tandlæge også slutter af med at sige i dit link.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 22:48   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...men i praksis overdrages hele journalen normalt til ny tandlæge, Pip, som samme tandlæge også slutter af med at sige i dit link.
Det er meget forskelligt.. og det samme gælder faktisk læger og dyrlæger.

Jeg har været ude for flere gange at de ikke ville udlevere.. en enkelt gang lykkedes det mig dog at få dyrlægen til at videresende de billeder jeg havde givet 1500,- for til en anden dyrlæge, fordi det krævede specialdyrlæge..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 22:54   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
,hvor tandlægen siger vi tager lige et billede og jeg så har sagt helt ærligt kan du ikke se det du skal se på de gamle,og oftes kan man det,når det bare er tjæk hvordan røderne sidder eller linde.
Når tandlægen vil tage et røntgenbillede i forbindelse med, at der skal laves et hul, så kan det være fordi han vil se hvor dybt hullet er, om det f.eks. kommer tæt på nerven.
Og dertil kan han ikke bruge et gammelt billede, da hullet med meget stor sandsynlighed ikke var der da det gamle billede blev taget.

Jeg tror kun, at jeg en enkelt gang har oplevet, at tandlægen kunne bruge et gammelt billede.
Det var fordi den tandlæge jeg var inde hos syntes der var noget underligt ved roden af en tand, som han lige havde taget billede af, så fandt han et gammelt billede af den samme tand og kunne se, at "det mærkelige" også var på det gamle billede, og det havde ikke ændret sig i den mellemliggende tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 22:56   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Uanset hvordan de lægefaglige personer tolker lovgivningen, så blev retten til journalindsigt indført i 90'erne, vistnok, så denne ret kan ikke fraviges.

Der kan, som du også er inde på, Pip, blive tale om betaling af kopi af journalmateriale, som nogen følger strikt og andre helt ser bort fra.

Kopiering af røntgenbilleder er relativt dyrt.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 23:34   #16
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
C.l.e.o

I følge tandlægeloven du har krav på at få udleveret dine røntgenbilleder fra tandlægen:

"...Nævnet oplyste i den forbindelse, at det fremgår af vejledning nr. 155 af 14. september 1998 om aktindsigt i helbredsoplysninger, at retten til aktindsigt omfatter hele journalen såvel journalkontinuitioner som bilag, hvorfor patientens ret til aktindsigt også omfattede røntgenbilleder.

Nævnet gjorde endvidere opmærksom på, at såfremt en patient ønsker kopi af specielle dokumenter, kan det altid efter forudgående underretning af patienten kræves, at denne betaler de hermed forbundne omkostninger.

Nævnet fandt, at tandlægen burde have udleveret kopi af røntgenbillederne til patienten, og eventuelt kunne have opkrævet betaling af udgifterne til kopiering..."

http://www.pkn.dk/public/dokumenter/tand_2005.pdf
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2012, 23:47   #17
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Nu da de fleste røngtenbilleder fremkaldes digitalt , er omkostningerne for røngten faldet meget...prisen er helt nede i 75 kr for et røngten. Jeg har flere gange oplevet slet ikke at skulle betale for røngten pga det er så lille en udgift for klinikken.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 10:45   #18
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Karo, godt fundet :-)

Bumblebee, glemte helt det digitale aspekt i farten, godt at du påpegede det!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 10:48   #19
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Nu da de fleste røngtenbilleder fremkaldes digitalt , er omkostningerne for røngten faldet meget...prisen er helt nede i 75 kr for et røngten. Jeg har flere gange oplevet slet ikke at skulle betale for røngten pga det er så lille en udgift for klinikken.
For Søren Bumblebee, godt tænkt og nævnt.
Absolut værd at ha for øje, inden tandlægen tager røven på os/mig næste gang.
Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2012, 11:32   #20
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bumblebee Se meddelelser
Nu da de fleste røngtenbilleder fremkaldes digitalt , er omkostningerne for røngten faldet meget...prisen er helt nede i 75 kr for et røngten. Jeg har flere gange oplevet slet ikke at skulle betale for røngten pga det er så lille en udgift for klinikken.
Ja ja men tandlægerne skal også leve-og de lever godt,så tror næppe prisen sænkes.


SÅ KAN jeg fortælle at jeg har modtaget en kort besked fra gamel tandlæge ,svar på min mail.
"jeg har idag talt med din tandlæge de har modtaget dine billeder."

så jeg er tilfreds,om de så skal bruges igen eller ej.

Jeg har det jo sådanne med mine tænder at hver gang der ryger en ud kan det kun blive bedre.

Jeg skal ikke have flere rodbehandlinger,så det ud ellers holdes de bare ved lige nu,jeg har delprotese i overmunden og har haft det sidden jeg var 23-25 år, jeg hader den men tandlægerne mener jo der penge i at man passer på de sidste længst muligt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp Venstre med DINE billeder! buster Politik og Samfund 1 16-08-2011 22:48
Hvordan indsætter man billeder? Ninja Hjælp til Forum Brug 9 20-10-2009 11:50
Udvalgsmødet Folketinget Talepapir Billeder @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 71 30-06-2009 03:03
Fandt lige nogle billeder... Razmo Dit og Dat 5 29-04-2009 23:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension