K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2012, 21:14   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fuldstændig, enig med >Bananen!

Havde selv minus hver eneste mdr. på kontanthjælp.
Hvis det ikke havde været for mine forældres hjælp, fik jeg ikke mad på bordet.'

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 21:46   #22
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg sad og læste guldfax regnskab...og ku se hunden tog en del af hans mad penge...ikke ondt ment er selv dyrelsker - men selv om han ikke havde hunden er det stadig et lavt madbugdet..
jeg ka bare ikke få tingene til at hænge sammen - har aldrig været på kontanthjælp...

nen jeg undre mig..hvorfor er der sådan en forskel..for et stk tiden siden tror jeg der var et par der havde 43oo kr til rest ca..

er det folks huslejer der gør det..varme.el..

jeg ka ikke få det til at hænge sammen...er der ikke er grundbeløb og ka alle overskride det

og ja jeg synes det er en katastrofe kun at ha 5oo kr til mad...det blir surt og meget svært

ftp 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 23:26   #23
Guldfax
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-12 2010
Lokation: Randers
Alder: 37
Indlæg: 136
Styrke: 14
Guldfax er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
jeg sad og læste guldfax regnskab...og ku se hunden tog en del af hans mad penge...ikke ondt ment er selv dyrelsker - men selv om han ikke havde hunden er det stadig et lavt madbugdet..
jeg ka bare ikke få tingene til at hænge sammen - har aldrig været på kontanthjælp...

nen jeg undre mig..hvorfor er der sådan en forskel..for et stk tiden siden tror jeg der var et par der havde 43oo kr til rest ca..

er det folks huslejer der gør det..varme.el..

jeg ka ikke få det til at hænge sammen...er der ikke er grundbeløb og ka alle overskride det

og ja jeg synes det er en katastrofe kun at ha 5oo kr til mad...det blir surt og meget svært

ftp 2010
bliver altså lige nød til.. Guldfax - HUN..
den eneste glæde jeg har tilbage er min hund da min kæreste sidder varetægstfængslet og alle mine ting er solgt.. plus at det er en amstaff så hvis jeg ikke kan/vil have den skal den aflives.. og jeg nægter at aflive en hund på knap 3 der er sund og rask..

min viden er for dem som skal i fogedretten.. lige en tilføjelse..

men har må husleje inkl udgifter ikke overstige 1/3 af indtægten.. generelt - men de er obs på folk på kontanthjælp har problemer..

og så har man krav på et rådighedsbeløb på omkring 3-3500 kr pr md..
MEN det kræver også at man ikke har unødige ting - tv pakker, bogklub medlemskab, kontingenter til div klubber osv.. disse ting skal tages af rådighedsbeløb..

man har ret til internet og mobil, licens er selvf obligatorisk for at følge nogenlunde med i omverdenen.. MEN så kigger de på om man som mig f.eks havde mobil ved TDC til 4-500 om md - her har jeg valgt OISTER til 150 max pr md i stedet.. på den måde skal alt reduceres så meget som muligt..


men hvad mange ikke ved så har man mulighed for at blive "fredet" fra at betale gæld når man har økonomiske problemer som mange har når de er på kontanthjælp.. personligt burde jeg betale godt 2500 om md på afdrag - men det kan jeg ikke.. det bliver så ikke billigere på lang sigt men nu og her giver det mulighed for at overleve..
Guldfax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2012, 23:38   #24
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
tak fordi du fortalte mig lidt..det var pænt af dig..
og jeg er landmand før ulykke - elsker dyr - og ude på landet hvor jeg bor har vi en stak katte...dog ingen hund...min mand vil ikke..desværre..

så det var ikke ment som en kritik..jeg ku bare ikke forstå hvorfor nogen skriver de har det og det..og en anden får næsten ikke noget at spise..

men på en måde synes jeg det er en fair måde de regner udgifter ud på..du sku bare ha haft lidt mere..smiler..

man kan altid diskutere hvad der er nødvendig..tænker på internet.tlf.licens osv...og et sted skal de jo stoppe mht hvad der er vigtigt..

men synes det er flot du klarer det .- trods alt - nu du er selv..vær stolt af det...med din indstilling skal det nok gå

stribe førtidspensionist 2010
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 03:04   #25
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
@hunden eller hun måske guldfax 
Skal lige forstå dig ret, du skriver et rådighedsbeløb på 3500 kr. Er det i fogeden du snakker om for hos kommunen der er der ikke de regler, selvom kontantloftet er sløjftet.. Hvad der også var på tide...
Sidst jeg var i fogeden, troede de jeg lavede *** med dem, jeg kunne bevise jeg havde 756 kr når alt var betalt, ja lige bortset fra mad og de andre løse ting, så jeg kunne gå igen 
Derfor var det nu ikke en overraskelse der blev nævnt 500 kr per måned desværre..
Og jeg tænker på, hvis man tænker frem til år 2020 skattereformen er vedtaget så har man præcis ET STORT NUL at leve for 
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg

Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 18:30   #26
søsser98
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2012
Lokation: jylland
Indlæg: 542
Styrke: 13
søsser98 er ny på vejen
Unhappy

ja man kan måske overleve på kontanthjælp, men leve det kan man ikke, der er ikke noget liv tilbage når man havner der og blir fastholdt i x antal år for når ens sag så er afgjort til flex eller FP , og så fortsætter det yderligere x antal år da ens gæld vokset så meget at den ikke kan nå at blive betalt tilbage før man er blevet folkepensionist
søsser98 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2012, 19:00   #27
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
skal det forståes sådan at det ikke hjalp nogen fattigdomsydelserne forsvandt,kontanthjælpsloftet forsvandt...

selvom det er og ka være svært synes jeg stadig vi har det godt i dk...og det siger jeg ikke for at hidse nogen op el.gøre folk sure,,,

men fordi de fleste har tag over hovedet,får noget at spise og de fleste har sikkert også råd til en is..

vi har rejst en del og når jeg ser fattigdom ude omkring - ja så synes jeg trods alt vi er rige...i dk


dermed ikke sagt alt er tilfredsstillende

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 10:29   #28
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Snart 12 år på KH + §34 og små 200.000 i gæld. Studiegælden er gået til skat. Nordea, som gav mig lousy rådgivning, da jeg havde en arv, kan rende og hoppe. Min kapitalpension bliver lavet om til ratepension.

Betaler smågæld tilbage og lever af tilbudsvarer (er efterhånden god til at finde dem og udnytte dem) og navnlig grønt fra div. indvandrerbutikker.
Jeg laver alting selv og er blevet en OK gør-det-selv-er. Min telefoni klares med en "snakkepakke med fri sms" til 150 kr./md (telmore).
Tandlægebesøg og kattens sundhed vægter jeg højt.
Ja, det er faktisk svært at have et liv/"være med" under de omstændigheder. Der er ikke overskud til "krydderierne".

Tip. Hengiv dig til "urban farming", - at dyrke kartofler i en spand, at dyrke salat i krukker, tomater i vinduerne osv.osv. Det er ret sjovt, hvis du kan finde en plet til det. Evt snak med gårdmanden om at få lov til at sætte et par krukker i et solbeskinnet hjørne.

Sidst redigeret af mukke; 10-06-2012 kl. 11:04.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:19   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg var på kontanthjælp i ca. 13 år, alene med 2 børn, jeg endte ud med en gæld på max. 20.000 kr.

For internet, incl. ip-telefoni, gav jeg ca. 800 kr. i kvartallet (nu, 841 kr.)
Med ip-telefoni kan man ringe gratis til andre fastnet-telefoner.

Mine børn og jeg har hver en mobiltelefon, vi kan hver især klare os med 100 kr. hver anden eller tredje måned, har CCB og tanker op via nettet.

Det der har kunnet vælte mit budget har været nogle gevaldige tandlægeregninger, men de værste af dem har jeg dog kunnet få betalt via kommunen, som hjælp til enkeltydelse.

Vi har også en hund, med alt hvad der følger med af udgifter, men han er ikke ret stor, så han spiser ikke ret meget.

Man kan godt overleve på kh, men der er ikke råd til dyre vaner, som f.eks. tobak eller alkohol.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 11:23   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
er der slet ikke nogen udover VOVSE der kan fortælle en succeshistorie ved at være på kontanthjælp..........

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fra ledighedsydelse til kontanthjælp efter 12 md uden arb. energizer Spørgsmål ang fleksjob 16 23-09-2013 21:28
Vi sparker kun for selv at overleve Jan Jakobsen Politik og Samfund 238 16-07-2012 12:13
På kontanthjælp uden en afklaring Sille81 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 13-01-2012 16:27
FTP: uden kontanthjælp k222222v Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 14-02-2011 10:22
Kontanthjælp uden børn Annelarsen Dit og Dat 3 29-12-2008 18:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension