K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-11-2015, 01:26   #31
Star
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2013
Indlæg: 400
Blog Indlæg: 2
Styrke: 12
Star er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Millamai Se meddelelser
Okay tak, det er Den min arbejdsgiver indbetaler til nu da jeg stadig får løn. Det er først når jeg står uden løn fra mit arbejde jeg selv skal indbetale . Eller hvad mener du

Hej den skal du endelige blev ved med at betale!!
For mit vedkommende var det 200 kr om mdr, og de er
Godt givet ud i tilfælde af du bliver visiteret til flex eller FP. Alt efter
Hvordan du er dækket
Star er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-12-2015, 22:09   #32
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej tusind tak for svar alle sammen det betyder så meget, for det er virkelig svært at hitte rundt i for almindelig mennesker. Vi har haft møde med job konsulent og jeg gennemføre praktikken og sættes ikke op i timer da jeg ud af de 10 timer jeg har går fra 2 af timerne for at lave øvelser( ca en halv time bruger jeg) Pratikken bliver heller ikke forlænget da vejleder mener at " jeg kan for lidt". Det er rigtig nok er pædagog og det kræver man kan trøste et barn ,stoppe konflikter osv . I Pratikken har de været rigtig søde og jeg har kunne gå til og fra når jeg har brug for det. Nu slutter Pratikken og hvad mon så jeg skal? Har sagt til job konsulent jeg håber jeg kan komme i et flex job. Jeg kan bare ikke arbejde i mit fag mere så ved ikke hvad jeg skal herefter. Synes i det er en god ide og sende mine nye MR scanning til ASk og beskrive min arbejdsprøvning.? Jeg har været ved lægen og fået svar på MR scanning, det blev jeg ikke klogere på så tager den med til fysioterapeut . Lægen sagde hvis den for varig udstråling i fødderne eller pludselig ikke kan mærke jeg tisser skal jeg ringe 112 og akut opereres ellers kan jeg blive lam. Det var noget af en melding og blev forskrækket men det er heldigvis sjældent. Det udstråler kun i balder og ben. Ja så jeg må lave mine øvelser og håbe på jeg kan styrke min ryg og ellers bare passe på i alt hvad jeg laver. Det var sgu ikke sådan jeg havde tænkt det skulle gå efter 11 år på mit elskede og savnet job
Ha en god weekend snart, og tak til jer
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 21:18   #33
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Ja så,er min job afprøvning slut så hvad skal der mon ske nu. Jeg har fået brev fra ASK som vil have mig til en af deres special neolog. Det har jeg været en gang for 2 år siden, endda de samme læger. Der var konklusion skaden var kronisk på et eller andet niveau ?? Så nu skal jeg dertil igen, vil det være en god ide på forhånd at sende en mail til ASK special læge. Fortælle om hvordan min hverdag hænger sammen. Hvordan smerterne følelse osv.? Vil bare gerne have en ordentlig udredning denne gang. Glædelig jul til alle her påK10 og et godt nytår🎉
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 22:24   #34
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da jeg skulle til neurolog (sendt af ask) valgte jeg den samme som sidst. Tog begge gange en beskrivelse og symptomer og hvordan min dag fungerede og tog med til undersøgelsen/samtalen. Han skrev det begge gange ind i speciallægeudtalelsen og var meget lydhør

Brød mig ikke om at sende det på forhånd, da nogle læger oplever det som om man forsøger at diktere hvad de skal skrive.
Men spurgte begge gange når han spurgte ind til symptomer om han var interesseret min skriftlige beskrivelse, som jeg havde lavet. Og at jeg havde lavet det skriftlig, fordi jeg vidste at når jeg et stykke ind i samtalen får svigtende koncentration (pga smerterne) havde brug for papiret som en huskeseddel.

På den måde fik jeg både formidlet det jeg fandt vigtigt at han vidste/læste og han fandt ikke at jeg forsøgte at bestemme hvad han skrev (ja, nogle gange er man sgi, nød til at være lidt mere snu end læger/jobcentre for at få formidlet de vigtige oplysninger på den bedst mulige måde)
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 18-12-2015 kl. 22:31.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2015, 22:48   #35
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Tak for hurtig svar Ja jeg vil også nøjes med at tage det med. Jeg har faktisk også spørgsmål til ham ang skaden og hvad jeg skal gøre hvis der opstår en akut siuation. Jeg har også valgt den samme læge for han var nu rigtig lydhør og sympatisk.
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2016, 12:33   #36
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej håber alle kom godt ind i det nye år og at dette år må gå retfærdig får jer og mig som kæmper en sag.
Nu har jeg som sagt afsluttet arbejdsprøvningen med 10 timer hvis og når de skånehensyn bliver taget, man skal dæleme være god til at sige fra. Jeg skrev til min sagsbehandler at jeg gerne ville se på mulighederne for at være berettig til flex job. Det ville hun gå videre med til en anden myndighed formoder jeg, hun er ikke vendt tilbage endnu. Jeg er stadig ansat , sygemeldt siden sommer på mit job og skal til samtale hvorpå der ligger en påtænkt fyring . Dette forståelig. Så har ASK skrevet at de gerne vil have min læge Jonunal og jeg skal til en af dere neologlæger. Sidst jeg var til ask læger skrev han det er kronisk på et eller andet niveau så det skal de nok ha fundet ud af. Jeg har en datter som er teenager og autist det har jeg aldrig nævnt , for folk er så dømmende så - men det er sgu hårdt oven i alt det andet her. Lægen har sendt en henvisning om behandling i varmt vand der hører jeg heller ikke noget. Jeg har fået en læge klinik hvor der hver gang er forskellige læger som jeg skal sidde og forklare mig for. Den ene ville have mig på en lklink for disku, den anden afprøvede ny medicin og den 3 sendte mig i en MR scanning . Jeg kommer da omkring men der er sgu ingen der fjerner de satans smerter. Kan i se hvor jeg står i det her, er forvirret. God dag til jer
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 14:56   #37
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej
Kommunen beder om adgang til ASK se sag? Nu har i skrevet kommunen er en ting og ASK en anden ting. Men det er vel meget normalt at de gerne vil det ikke.?
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 16:17   #38
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Hey Millamai
Ikke lige et svar på dit seneste spørgsmål, men kan læse et andet sted at du er tilknyttet et lægehus med forskellige læger.

Og at du synes det er svært at snakke med ny læge hver gang - det er der sørme ikke nogen der kan holde ud, så jeg forstår dig så godt.

Nu hvor du så har snakket med nogle forskellige tænker jeg at du skal overveje hvem du synes bedst om og havde bedst "kemi" med og når du så skal bestille lægetid næste gang så beder du specifikt om en tid ved den læge.

På den måde er det den samme hele tiden og ja det giver sommetider lidt ventetid, men som jeg opfatter det er det bedste for dig.

I mit lægehus er der også forskellige læger, men jeg snakker kun med den ene som jeg så opfatter som min læge. Når der er ferie osv kan jeg en sjælden gang snakke med en anden, men vender altid tilbage til den samme.

Jeg ville slet ikke kunne klare at skifte rundt imellem dem, så ville jeg opgive at gå til læge simpelthen.

Så dette var ikke et svar på dit spørgsmål, det håber jeg andre kommer med, men blot et lille skulderklap og måske en ide til dig.

held og lykke med det hele - Hilsen Gana
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2016, 18:59   #39
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej Gana
Det er desværre ikke sådan en klinik hvor man kan vælge læge. Det er Falck der er udbyder og der er åbenbart ingen læge der har lyst til at arbejde der fast. Har haft 4 eller 5 forskellige læger siden sommers. I min kommune er der helt lukket for tilgange hos andre læger. Det er så træls for den ene læge ved ikke hvad den anden gør. Så jeg er sendt i i nye MR scanninger og afprøver ny medicin er helt rundt forvirret. Men tusind tak for du skrev.
Kh
Karina
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2016, 10:46   #40
Millamai
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-10 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Millamai er ny på vejen
Hej Hej
Jeg er nu kommet så vidt i mit forløb jeg indstilles til resurseteamet hedder det hvis, som skal afgøre om jeg kan få flex eller jeg skal ud i endnu en arbejdsprøvning. Hvad skal man sige til sådan et møde. De har fået lægeerklæring både fra egen læge og en nerulog fra ASK. Ham den mystisk nerulog skrev følgende i konklusion : I betrarning af det lange forløb skønnes undersøgte Erhversevne at være minimal. I betragtningbaf skaden daterer sig tilbage til den 26.01-12 uden markant remission tegner prognosen dyster. Undersøgte har ingen muligheder for at kunne skaffe sig arbejde med samme løn som før skaden. Jeg har godt nok advokat på men han afventer Hvad det der resourceteam finder frem til. Er det klogt synes da det er mærkelig han ikke skriver til dem nu hvor de er i gang men noget men' fastsættelse. Tja efter 12 års arbejde i kommunen kan jeg stadig ikke finde rundt i deres små kasse systemer .... Men kort og godt hvad siger man til sådan et møde?
Millamai er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension