K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2011, 11:18   #1
Zaris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Hurup thy 7760 (thisted Kommune)
Indlæg: 9
Styrke: 0
Zaris er ny på vejen
Kronisk senebetændelse i føder

Hej poster her fordi jeg trænger til at komme ud med det
også få at høre hvad man ellers kan gøre

Har kronisk senebetændelse ved\i Led bånd under hver fod... er 27 år
det hele started da jeg røg på arbejds prøvning på det der hed Reva dengang
fik først træsko og gik og vred om på mine føder så fik jeg et par sko og det gik så over
efter det forløb var jeg helddig at få et arbejde på en Møble fabrik som snedker det var ca

2003 til 2009.der imellem blev det være og være til sidst i 2009 blev min arbejdes dag 10min arbejde
10 min på toilet med sko og strømper af, føder på iskold gulv for at kunne klare bare lidt mere
i hele den periode på møblefabriken havde jeg en kontaktperson som ikke vil tro på min diagnose

der eftet blev jeg sygemelt og fyret der efter gik jeg hjemme ca 2 til 3 uger så kontakted jeg selv
komunen og job center for at der skulle ske noget så blev jeg smidt på C.A.B der blev
de ved og ved med at presse mig op i tid.

Jeg havde 1 time fra til og stedet gør det meget være da
jeg skal køre i bus og ikke altid der er plads. på cab havde jeg en sagsbehander eller kontakt person
han kom ca hver morgen og sagde at hvis ikke jeg kom op i tid vil jeg ryge på kontant hjælp og vil mister hus og alt

kontakted min læge da jeg ikke kunne klare mere rent sygisk han snakked med dem 2 uger snakked de ikke til mig der efter
begyndte det hele forfra . selv de møder jeg var til var hårdt at side til jeg sku op i tid ellers kontant hjælp

jeg var ikke der ude i lang tid nok da jeg havde den time der ud og hjem de bad mig enda om at køre med taxa
men hvem sku betale det det sku jeg selføldig havde jeg jo ikke råd til men ca 1 time til 2 sad jeg og fik det af vide
der efter begyndte jeg og ta bisider med.

de nøder der efter blev også på at jeg sku op i tid selv om når jeg kom hjem
laved jeg ikke andet ind smide mig i min seng eller på sofaen kunne ikke engang gå tur med min hund, gå op og ned af trappen
min kone laver mad kommer med det meget til mig.

Jeg hjælper med deverse jeg kan når jeg har været hjemme
det blev så slemt ude på det C.A.B til en møde at jeg blev nød til og have 1 af mine forældre med da der var snak om kontant
hjælp de laved så en aftale om at min forældre kom og hented mig hver dag der for at jeg kunne komme op i tid

det vared ca 1 måned til 2 kom op i tid efter lang tid med mange smerter da sagde de at nu var jeg oppe på nok
det var ca 18 timer den aftale med at jeg blev hented hver dag også vil få nok timer til at komme på flex blev så revet i stykker af
den chef der sad længer oppe på jobcentret også kunne jeg stå der og sku blive på C.a.b

fik af vide hvis ikke så blev det kontant hjælp og der var ikke noget at gøre.... var så meget heldig og finde praktik
i ca 8 uger i den by jeg bor i så kunne jeg komme op på 22 timer.det var så nok til at jeg kunne komme på flex
ordningen

det havde også kun taget 2½ år at komme på flex, nu er jeg så på flex og er på et kurus\forløb man sku på
for at lave et CV og ansøgninger,men igen her ude har jeg haft sygedag ca hver anden dag da ´jeg har mere og mere ondt i føder.

Damen her ude er slet ikke tilpas med det hun sagde til mig en af dagene at hende der
sad ved siden af mig også have meget ondt men hun Gad\kunne da godt møde op ikke lige som mig det blev jeg meget såret ved
og mente det sku et møde til det møde sagde hun at hun skal prasse på så jeg vil komme igang,i mellem alt det der.

havde jeg så været til 18 forskellig læger ingen af dem kom med nogle fårslag de vil ikke opere da det vil gøre så jeg
måske fik plat fod i stedet for.har haft såler i mine sko og specialt laved sko og ikke noget hjælper

så nu venter jeg bare på at finde et sted og få flex søger og søger jobcenter hjælper mig men da de søger langt uden
om hvor jeg bor er jeg bare bange for at mine timer falder da jeg ikke kan holde til at køre i bus og jeg har ikke nogen
kørekort

her for det sidste da jeg har kørt i bus har jeg haft tider hvor mine føder sover og slet ikke kan bevæge dem
så jeg sider godt fast i systemet mange gang synes jeg måske det var bedre at være blevet Pangsioneret....

Sidst redigeret af Zaris; 25-03-2011 kl. 15:12.
Zaris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 11:58   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej zaris og velkommen til

et lille hjertesuk, har forsøgt at læse dit indlæg men jeg kan desværre ikke overskue det, da der mangler lidt afsnit i det, sorry

Pleaaase lav lidt flere afsnit i det, så er jeg sikker på at du vil få nogle svar mv
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 13:14   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg laver lige lidt mellemrum, så flere kan læse det.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Zaris Se meddelelser
Hej poster her fordi jeg trænger til at komme ud med det
også få at høre hvad man ellers kan gøre

Har kronisk senebetændelse ved\i Led bånd under hver fod... er 27 år
det hele started da jeg røg på arbejds prøvning på det der hed Reva dengang
fik først træsko og gik og vred om på mine føder så fik jeg et par sko og det gik så over
efter det forløb var jeg helddig at få et arbejde på en Møble fabrik som snedker det var ca

2003 til 2009.der imellem blev det være og være til sidst i 2009 blev min arbejdes dag 10min arbejde
10 min på toilet med sko og strømper af, føder på iskold gulv for at kunne klare bare lidt mere
i hele den periode på møblefabriken havde jeg en kontaktperson som ikke vil tro på min diagnose

der eftet blev jeg sygemelt og fyret der efter gik jeg hjemme ca 2 til 3 uger så kontakted jeg selv
komunen og job center for at der skulle ske noget så blev jeg smidt på C.A.B der blev
de ved og ved med at presse mig op i tid.

Jeg havde 1 time fra til og stedet gør det meget være da
jeg skal køre i bus og ikke altid der er plads. på cab havde jeg en sagsbehander eller kontakt person
han kom ca hver morgen og sagde at hvis ikke jeg kom op i tid vil jeg ryge på kontant hjælp og vil mister hus og alt

kontakted min læge da jeg ikke kunne klare mere rent sygisk han snakked med dem 2 uger snakked de ikke til mig der efter
begyndte det hele forfra . selv de møder jeg var til var hårdt at side til jeg sku op i tid ellers kontant hjælp

jeg var ikke der ude i lang tid nok da jeg havde den time der ud og hjem de bad mig enda om at køre med taxa
men hvem sku betale det det sku jeg selføldig havde jeg jo ikke råd til men ca 1 time til 2 sad jeg og fik det af vide
der efter begyndte jeg og ta bisider med.

de nøder der efter blev også på at jeg sku op i tid selv om når jeg kom hjem
laved jeg ikke andet ind smide mig i min seng eller på sofaen kunne ikke engang gå tur med min hund, gå op og ned af trappen
min kone laver mad kommer med det meget til mig.

Jeg hjælper med deverse jeg kan når jeg har været hjemme
det blev så slemt ude på det C.A.B til en møde at jeg blev nød til og have 1 af mine forældre med da der var snak om kontant
hjælp de laved så en aftale om at min forældre kom og hented mig hver dag der for at jeg kunne komme op i tid

det vared ca 1 måned til 2 kom op i tid efter lang tid med mange smerter da sagde de at nu var jeg oppe på nok
det var ca 18 timer den aftale med at jeg blev hented hver dag også vil få nok timer til at komme på flex blev så revet i stykker af
den chef der sad længer oppe på jobcentret også kunne jeg stå der og sku blive på C.a.b

fik af vide hvis ikke så blev det kontant hjælp og der var ikke noget at gøre.... var så meget heldig og finde praktik
i ca 8 uger i den by jeg bor i så kunne jeg komme op på 22 timer.det var så nok til at jeg kunne komme på flex
ordningen

det havde også kun taget 2½ år at komme på flex, nu er jeg så på flex og er på et kurus\forløb man sku på
for at lave et CV og ansøgninger,men igen her ude har jeg haft sygedag ca hver anden dag da ´jeg har mere og mere ondt i føder.

Damen her ude er slet ikke tilpas med det hun sagde til mig en af dagene at hende der
sad ved siden af mig også have meget ondt men hun Gad\kunne da godt møde op ikke lige som mig det blev jeg meget såret ved
og mente det sku et møde til det møde sagde hun at hun skal prasse på så jeg vil komme igang,i mellem alt det der.

havde jeg så været til 18 forskellig læger ingen af dem kom med nogle fårslag de vil ikke opere da det vil gøre så jeg
måske fik plat fod i stedet for.har haft såler i mine sko og specialt laved sko og ikke noget hjælper

så nu venter jeg bare på at finde et sted og få flex søger og søger jobcenter hjælper mig men da de søger langt uden
om hvor jeg bor er jeg bare bange for at mine timer falder da jeg ikke kan holde til at køre i bus og jeg har ikke nogen
kørekort

her for det sidste da jeg har kørt i bus har jeg haft tider hvor mine føder sover og slet ikke kan bevæge dem
så jeg sider godt fast i systemet mange gang synes jeg måske det var bedre at være blevet Pangsioneret....
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:06   #4
Zaris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Hurup thy 7760 (thisted Kommune)
Indlæg: 9
Styrke: 0
Zaris er ny på vejen
hehe rigtig mange tak kopired det fra en text document hmm men jeg er heller ikke lige så god til det med . , men rigtig mange tak for det
Kopired det lige og smed det op i ^^

Sidst redigeret af Zaris; 25-03-2011 kl. 15:12.
Zaris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2011, 15:46   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zaris Se meddelelser
hehe rigtig mange tak kopired det fra en text document hmm men jeg er heller ikke lige så god til det med . , men rigtig mange tak for det
Kopired det lige og smed det op i ^^
...pyha, en omgang afprøvningstortur.

C.A.B.?

Hvad er diagnosen på de stakkels fødder?
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 16:55   #6
Zaris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Hurup thy 7760 (thisted Kommune)
Indlæg: 9
Styrke: 0
Zaris er ny på vejen
Ind til vidre er det kun direkte at det er Kronisk senebetændelse i selve Ledbånd
det tog også kun ca ved den 17 til 18 læge der kunne finde ud af det
også sige det var den diagnose ellers var der mange andre de snakked om men da jeg ikke har ondt i fødrene om morgen når jeg kommer ud af sengen vil de ikke kunne give mig den diagnose de havde også blev det til senebetændelse Diagnosen i stedet da 18 læge ikke rigtig kunne finde ud af det.


Men fandt lige ud af jeg står til 22 Flex timer nu og det er et problem
da jeg ikke kan over holde de timer når der skal køres med bus.
i mine papir stod der at dengang på reva var jeg oppe på 18 timer men
også kun fordi en af mine forøldre hented mig ellers ville jeg have mindre
timer, da laved vi en aftale at hvis jeg kunne finde noget i omejen hvor
jeg bor kunne jeg få flere timer, men som det er nu har de sat mig til 22timer
og dem SKAL jeg over holde sige hende damen der ude. Men jeg tror den aftale er blevet fjernet i papirene og det vil måske siger jeg skal igennem det hele engang til


(Reva center Nord - C.A.B - Center for Afklaring og Beskæftigelse det er det samme bare nyt navn )
Zaris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 17:31   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zaris Se meddelelser
Ind til vidre er det kun direkte at det er Kronisk senebetændelse i selve Ledbånd
det tog også kun ca ved den 17 til 18 læge der kunne finde ud af det
også sige det var den diagnose ellers var der mange andre de snakked om men da jeg ikke har ondt i fødrene om morgen når jeg kommer ud af sengen vil de ikke kunne give mig den diagnose de havde også blev det til senebetændelse Diagnosen i stedet da 18 læge ikke rigtig kunne finde ud af det.


Men fandt lige ud af jeg står til 22 Flex timer nu og det er et problem
da jeg ikke kan over holde de timer når der skal køres med bus.
i mine papir stod der at dengang på reva var jeg oppe på 18 timer men
også kun fordi en af mine forøldre hented mig ellers ville jeg have mindre
timer, da laved vi en aftale at hvis jeg kunne finde noget i omejen hvor
jeg bor kunne jeg få flere timer, men som det er nu har de sat mig til 22timer
og dem SKAL jeg over holde sige hende damen der ude. Men jeg tror den aftale er blevet fjernet i papirene og det vil måske siger jeg skal igennem det hele engang til


(Reva center Nord - C.A.B - Center for Afklaring og Beskæftigelse det er det samme bare nyt navn )
Hvad siger din sagsbehandler om antal ugentlige timer?
"Hende damen derude" er vel en jobkonsulent?
Hvad står der i konklusionen fra REVA ang. timetal?

Jeg ville gøre det klart, skriftligt til sagsbehandler, at 22 timer/uge ikke er realistisk.

Bed sagsbehandler om at få lavet et flexjobbevis (findes under nyttige links på K10's Forside), hvor ugentlig timetal, fordeling på dagene og skånehensyn tydeligt fremgår.

Træls, på godt jysk, at du ikke har en klokkeklar diagnose på de stakkels fødder...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 17:52   #8
Zaris
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2011
Lokation: Hurup thy 7760 (thisted Kommune)
Indlæg: 9
Styrke: 0
Zaris er ny på vejen
Sagsbehandler har faktisk ikke sagt saa meget da jeg først lige har fået hende men den tidliger var ikke til at snakke med men det var hende jeg havde en aftale med.

Ja hende der ude er en slags jobkonsulent
Hjælper med CV og diverse

Min bisider sagde til mig jeg sku finde alt mit papir med de timer jeg havde
den gang og det der stod med at finde job hvor jeg bor også vise hende dem
og der efter finder jeg så ud af om jeg skal have et stort møde med dem eller
hvad der så skal ske ^^
Zaris er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 17:57   #9
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Gode råd fra din bisidder!

Få også aktindsigt i din sag, hvis du ikke allerede har det (skema på K10's forside).
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2011, 21:33   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg er lidt nysgerig den kroniske infiktion skyldes den at du evt.har haft hælespore.

jeg har selv infiktion i hælenes ledbånd som skyldes hælespore og det er svært at sidde ilænger tid som du siger,mig kan det hjælpe at vippe og rotere med fødderne ind jeg rejser mig,det gør ondt aligevel men det er som om det så ikke virker så volsomt så.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kronisk syg og Arv Bruger9 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 22 12-09-2013 00:34
Kronisk hjertesvigt.. lisstaub Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 07-07-2010 13:08
kronisk Bassemanden Alt det andet 9 07-07-2010 09:44
kronisk smerter trist973 Din historie 16 09-07-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension