K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-09-2009, 11:55   #1
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Grunden til, IKKE at stemme radikalt!

http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/200...9.htm?rss=true

Læs til sidst i artiklen, så får i svaret, men kort fortalt vil de Radikale gøre førtidspension midlertidig i første omgang til 3 år... ved ikke hvad de har forestillet sig, at folk der er blevet hetset igennem systemet, og som hader det som pesten, skal side og ryste i de tre år, ind til de skal i guilotinen igen!?

DET' EN OMMER RADIKALE!!! Det er fuldstændig inhumant, og hører ikke hjemme i et velfærdssamfund, at syge som endelig er blevet tilkedt FRED OG RO, skal side og vente som på en anden "dødsgang" på næste omgang kassetænkning!

Heldigvis er de radikale også så små, at de forhåbentligt forsvinder ud af dansk politik efter næste valg... magen til åndsvag ide! ... resten af forslagene kan jeg stå indefor, men den med fleksjobs og førtidspension må de sgu' længere ud på landet med!

Det betyder nemlig, at dem der rent faktisk HAR varig nedsat arbejdsevne, er dem der kommer til at betale for det her makværk!... det er dem der vil blive trukket igennem det lort hvert 3 år, resten af livet igennem, og det er F***** ikke rimeligt!
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 12:27   #2
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Hvis sagerne kørte professionelt, hurtigt og efter loven, ville jeg ikke ha' noget imod, at sagerne blev genoptaget. 3 år er nok for kort tid for de fleste sygdomme, men 5 år måske. Det, ud fra, at der sker kæmpme landvindinger på medicinalområdet og terapi, ro og fred en overgang kan også hjælpe mange.

Men som sagerne er i dag: Kosten rundt i systemet år efter år. Ulovlig fremfærd af kommunerne, retsløse syge etc. etc., så ville jeg aldrig nogensinde kunne bakke op om sådan et forslag. Når det skal tage årevis med paragrafrytteri og enorme personlige konsekvenser oveni sygdommen, så kan det ikke være rigtigt, at man bare skal gå og tælle ned til, hvornår det hele starter forfra.
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 13:14   #3
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Morgause Se meddelelser
Hvis sagerne kørte professionelt, hurtigt og efter loven, ville jeg ikke ha' noget imod, at sagerne blev genoptaget. 3 år er nok for kort tid for de fleste sygdomme, men 5 år måske. Det, ud fra, at der sker kæmpme landvindinger på medicinalområdet og terapi, ro og fred en overgang kan også hjælpe mange.

Men som sagerne er i dag: Kosten rundt i systemet år efter år. Ulovlig fremfærd af kommunerne, retsløse syge etc. etc., så ville jeg aldrig nogensinde kunne bakke op om sådan et forslag. Når det skal tage årevis med paragrafrytteri og enorme personlige konsekvenser oveni sygdommen, så kan det ikke være rigtigt, at man bare skal gå og tælle ned til, hvornår det hele starter forfra.
Er for så vidt enig med dig, til en hvis grad... HVIS man har vist, at disse "gentjek" er humane, og ikke indbefatter nedslidende arb. prøvninger igen... problemet er, at der aldrig bliver forklaret HVORDAN man vil frem til sådanne forslag, og hvad det vil betyde for dem det "går ud over".

Og med den mistro og sanktionspolitik vi har set fra samfund, politikere og kommuner, så tror jeg ikke på at det nogensinde vil blive mennskeligt... her bliver det dæleme systemet der må overbvise mig om, at sådan et 3års tjek er positivt... FOR ALLE PARTER.

Ind til da, er det en OMMER!
  Besvar med citat
Gammel 03-09-2009, 23:45   #4
Sailaka
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-01 2009
Indlæg: 27
Styrke: 16
Sailaka er ny på vejen
Lov om social pension:

"§ 20. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om tilkendelse af førtidspension, når det efter en samlet faglig vurdering af de foreliggende oplysninger må anses for dokumenteret, at en person ikke kan blive selvforsørgende, jf. § 16. Kommunalbestyrelsen kan samtidig beslutte, at en sag skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt."

Hvis man er uheldig og det bliver besluttet ved tilkendelsen, at ens sag skal revurderes efter x antal år, så er man blevet tilkendt noget, som minder lidt om en midlertidig pension.

Heldigvis stod der slet ikke noget om revurdering i det brev, jeg modtog igår. Det var ellers noget, jeg havde frygtet.
Sailaka er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hov! Özlem siger hun IKKE vil stemme for!!! Ninja Politik og Samfund 22 23-10-2012 13:53
Hvad er grunden til du fik førtidspension jassie Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 06-01-2012 11:46
Venstre 2011: Kontanthjælpsmodtagere bør ikke stemme Experimental Politik og Samfund 13 18-09-2011 20:45
Grund til ikke at stemme K Razmo Politik og Samfund 6 31-08-2009 21:20
V-minister: K er ikke den sociale stemme lena Politik og Samfund 4 26-09-2008 10:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension