K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2008, 13:31   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Exclamation Hvor er vi efterhånden henne?

Hvad mener du om det her ? skal sagsbehandlerne også ha en peberspray...( kynisk humor her)


http://www.berlingske.dk/article/200...mark/80108057/

De danske kommuner er i stor stil begyndt at købe overfaldsalarmer i håb om at øge trygheden på kontorgangene.


Tirsdag den 8. januar 2008, 11:10

Det sker for at beskytte medarbejderne mod trusler og vold, når temperamentet stiger klienterne til hovedet. For eksempel hos de ansatte på landets socialforvaltninger og i jobcentrene, skriver Vejle Amts Folkeblad.

Undersøgelser har tidligere vist, at vold og trusler mod offentligt ansatte er i vækst. Og emnet kom for alvor på dagsordnen i slutningen af november, da en pistolmand skød og dræbte en 57-årig sikkerhedsvagt hos SKAT på Tagensvej i København.

- Vi har for nylig installeret alarmer i Odense og Svendborg Kommune. Og vi leverer også til Viborg Kommune. Derudover ved jeg, at man sikrer mange medarbejdere ved hjælp af tilkaldealarmer i Københavns Kommune, oplyser regionschef for Fyn og Jylland, Jens Brandt, fra Dansikring. I Vejle er der for nogle måneder siden blevet installeret overfaldsalarmer på Jobcenter Vejle.

Også Falck har fået øje på det nye forretningsområde med overfaldsalarmer til offentligt ansatte i udsatte kontorstillinger. Her oplyser senior vicepresident, Jan Steenhard, at Falck har modtaget henvendelser fra omkring ti kommuner, regioner og skattecentre. De spurgte alle til overfaldsalarmer.

Henvendelserne betyder, at Falck inden kvartalets udgang planlægger at lancere pakkeløsninger skræddersyet til landets socialrådgivere og skattemedarbejdere i frontlinjen. Virksomheden ser et stort potentiale i markedet og satser på alarmknapper i stil med dem, som mange buschauffører allerede kan trykke på i pressede situationer. Også her har overfaldsalarmerne nemlig vundet indpas i løbet af de seneste år.

Overfaldsalarmerne blev tidligere nærmest udelukkende brugt på særinstitutioner målrettet voldelige unge eller voldsramte kvinder.

Kilde: Vejle Amts Folkeblad
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 14:54   #2
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Det er da bedre, hvis systemet i stedet sørgede for at folk får en anstændig behandling.

Jeg kan sagtens forstå at pressede mennesker i afmagt, kan blive så frustrerede at de kommer til at true eller slå. Dette er selvfølgelig ikke rart at tænke på, men det sker jo af de grunde.

Jeg var i arbejdsprøvning med en soc. rådgiver, der var blevet truet på livet. Han gik ned med stress og langtidssygemeldt, endte selv som en brik i det store spil.

I mine mest pressede øjeblikke, har jeg skam selv tænkt på at tage på Kommunen med en gun - ikke for at skade andre end mig selv.

Overfaldsalarmer er desværre endnu en lappeløsning på et stort problem, men igen er det nemmere at helbrede end forebygge.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 14:59   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Det er da bedre, hvis systemet i stedet sørgede for at folk får en anstændig behandling.
citat af Mokkasine.

...JA helt enig... mon der er en kløgtig psykolog der ville komme ud og sige det i medierne ?
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2008, 17:28   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
I retfærdighedens navn skal det siges at jeg tit (så sent som sidste uge) har hørt både psykologer og også Pia Post sige at det er måden borgerne behandles på i systemet der giver den afmagt der leder til vold på personalet ...

jeg så sidste uge (tror at det var i Lorry, skal prøve at finde det senere ) noget om det, og her kom det altså frem at hovedparten af dem der blev overfaldet var lære og personale inden for ældreplejen og ikke så mange af sagsbehandlerne , men det er sjovt at når man læser om det i medierne så får man altid den opfattelse at det er dem på kommunen der udsættes for vold og overfald , så nu er spørgsmålet så , hvordan vil man give lære og hjemmehjælpere en overfaldsalarm da det jo er dem der har det største problem.....

Selvfølgelig er problemet der også i andre instanser og selvfølgelig er det frustreret mennesker der tyr til vold ...

Men der er ingen undskyldning i min verden for den opførelse , det er mennesker der er sat til at varetage et erhverv, selvfølgelig er der idioter imellem og magtsyge mennesker der ikke skulle have lov til at bestride sådan en post ...

Men igen .. ingen opnår noget ved vold alt bliver bare meget værre den stakkels mand der blev slået ihjel inde hos Skat arbejde jo ikke engang for systemet men var ansat i et vagtselskab ... det er sq for vildt ...

Man siger at mange bliver voldelige fordi de bliver frustreret men tænk på alle de psykiske syge som også tyer til vold , og det er ikke fordi der er nogen bestemt grund til det, for mange af dem drejer det sig om at de lider af div skizofrene sygdomme og så styre vores velfærdsystem lige for at skubbe dem den sidste meter ud over afgrunden , men ikke sagsbehandlerene men de politikkere vi har valgt og som nu sørger for at alle senge til psykisk syge nedlægges , og at ingen mennesker høres i det her velfærdssamfund ...

Så nej det er fandeme ikke ok at det skal være nødvendigt med overfaldsalarmer , det er en fallit erklæring også til de menensker som tyer til vold og ikke mindst til det system vi har fået opbygget hvor penge til hver en tid går forud for mennesker ....

Citat: Det sprog, de taler, hedder kroner og ører,
og en grådig mand har aldrig været svær at forføre.
Se, grådighed går hånd i hånd med magt, og større vil ha' større.
Mere vil ha' mere, staten er jo helt opp' at køre.

Ta' lidt luft!
 Kom til fornuft og prøv at fat' det!
At Danmark har det fint, og USA ka' ik' erstat' det!


Sang af Natasja men mon ikke der er noget af det rigtige i det også selv om det er en sang der støtter ungeren og Christiania

Mine unger spillede den for mig, hør den hele her http://www.youtube.com/watch?v=NONnUBKcNZI og lad os så håbe at vores unger har mere mellem ørene og mere empati end netop vores generation

ps kan du ikke forstå alt hvad hun synger (det går dælme hurtigt) så kig evt her og læs teksten http://blog.tv2.dk/baldies/entry155330.html
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor er arbejdspladserne henne? Indiansummer Politik og Samfund 20 21-05-2012 14:36
Forsikringsselskab - hvor har i henne... Ninja Alt det andet 20 08-12-2009 23:57
Hjælp- hvor er han henne buster Dit og Dat 4 11-11-2009 20:44
Hvor har i flex job henne KatrineB Dit og Dat 23 14-04-2009 22:35
Hvor står jeg henne nu?? lunamaria Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 63 02-06-2008 19:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension