K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Se afstemningsresultater: Har du arbejdet som fleksjob ?
Ja 19 33,33%
Nej 20 35,09%
Er ikke godkendt til fleksjob 18 31,58%
Stemmere: 57. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2008, 22:15   #21
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Godkendt til fleksjob 2006, men har aldrig haft et fleksjob, og som så mange andre har jeg fået det dårligere i den tid, der er gået..

Jeg synes jo ikke, det lyder særlig lovende, hvis man ikke i denne tid med mangle på arbejdskraft, kan få de ledige fleksjobbere i arbejde.

Men som Hejdien også er inde på, så synes jeg også det er en genial ordning - når det ellers fungerer, men der er nok flere, der egentlig skulle være tilkendt pension i stedet for at være visiteret til fleksjob.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2008, 23:09   #22
strikkeline
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2008
Lokation: Sorø
Alder: 66
Indlæg: 25
Styrke: 17
strikkeline er ny på vejen
Hej igen,

Vil bare lige skrive, at selvom jeg lød lidt bitter og skrev om "politikerne troede at grise kunne flyve", så er fleksjobordningen selvfølgende (når den fungerer) en glimrende ordning, som jeg desværre ikke anede eksisterede.

Jeg blev visiteret til fleksjob ultimo 2003. (Har lagt min beretning herom under fora om Fleksjob - "Min historie"). Fleksjobbet begyndte jeg på den 1. januar 2004.

Omkring marts 2004 var der rygter om rationalisering i hele virksomheden.
I april sagde personalechefen op (efter at flere andre havde sagt op). Samme måned kunne jeg mærke, at min egen chef begyndte at opføre sig underligt over for mig. Jeg var i 20 timers fleksjob med 5 timer dagligt 4 dage om ugen - med en fridag i midten for at "komme mig".

Så blev jeg kaldt ned til personalechefen. Hun var den, der havde sagt ja til at prøve fleksjobordningen i denne private virksomhed. Men hun var nu selv på vej til nyt job. Da der skulle fyres 4 sekretærer i huset, kan I vel gætte, hvem der stod først for tur? Jeg fik at vide, at nu havde man prøvet fleksjobordningen i de 3 måneder og jeg havde stadig for mange sygedage. Derfor måtte jeg fyres. Der røg så 3 andre sekretærer, men det er helt sikkert, som jeg ser det, at du kan ikke være fleksjobber på et udsat sted, hvis din arbejdsevne ikke bliver "forbedret" af det nedsatte timetal/skånehensynene, eller hvis virksomheden er i gang med at omstrukturere sig.

For så VIL det altså gå ud over fleksjobberen!
Pr. 1 august 2004 var jeg uden arbejde.

Jeg kastede mig over ansøgningerne og skrev omkring 10-15 stk. meget hurtigt til de nærmeste virksomheder i mit lokalområde. Jeg var ærlig med hensyn til min lungesygdom (50%-45% lungekapacitet tilbage). Og så havde det selvsagt INGEN INTERESSE fra de forskellige arbejdsgiveres side.

Kommunen sendte mig til en lille virksomhed, hvor jeg (der i årevis har arbejdet på kontor som sekretær) skulle være den, der hentede råvarer og tilberedte frokost til de andre og andre mærkelige "stik-i rend" jobs - alt det, de ikke selv gad. Desuden skulle jeg stå mere i et køkken end skrive på en pc. Netop køkkenet var der, hvor 3 ud af de 5 ansatte i firmaet, gik ud for at ryge! Et af mine skånehensyn er, at jeg skal arbejde røgfrit. Det have kommunen overhovedet ikke sat sig ind i. Nu skulle jeg bare UD og i JOB. Behøver jeg sige, at jeg takkede NEJ til deres fine tilbud?

Senere er jeg kommet til at tænke på, at kommunens hensigt med dette første jobtilbud kun var, at få mig ud i et hvilket som helst fleksjob - IKKE at få mig arbejdsprøvet.

Først i marts/april 2006 kom jeg så i arbejdsprøvning lokalt på 16 timers uge. Det klarede jeg desværre heller ikke - pga. lungeinfektion(er).
__________________
Strikkeline

[Det er beskæmmende, at vi lever i en tid, hvor det er lettere at sprænge et atom end en norm.
"Albert Einstein"]
strikkeline er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 09:55   #23
KJO
Ved at vænne sig til K10
 
KJOs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2007
Lokation: København N
Alder: 73
Indlæg: 14
Styrke: 17
KJO er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hejdien skrev:



Ja, det er i boligsikring. Det passer sikkert meget godt, MEN...

din kommune SKAL af egen drift undersøge, OM du er berettiget til ekstra støtte til hjælp til husleje. Det skal den, hvis man er på kontanthjælp, så måske også ledighedsydelse.

Det er §34, og så er det muligt, at du kan få måske 1.500 kroner oveni, så det letter da noget på budgettet, ikke?

Har du undersøgt i din kommune, om du kan få det? (Det kunne jo være, at der også var mulighed nu... eller hvis du bliver lidt mindre "barnløs" fremover.)

Det er da en mail værd at undersøge.

Her er et link. Det er muligt, det kun gælder, hvis man er på kontanthjælp, og som ledig flekser på kontanthjælp, starthjælp mv.

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=29850

Men er det ikke sådan, at §34 IKKE dur til noget, efter indførelse af loft over kontanthjælp. Dvs alle på ledighedsydelse/kontanthjælp ikke kan gøre brug af §34? Eller gælder loftet ikke hvis man er på ledighedsydelse=kontanthjælp (fordit det er derfra man kommer)?
KJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 10:57   #24
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
KJO interessant spørgsmål det havde jeg ikke tænkt over

og jo loftet gælder også for ledige flekser
  Besvar med citat
Gammel 10-01-2008, 12:11   #25
KJO
Ved at vænne sig til K10
 
KJOs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2007
Lokation: København N
Alder: 73
Indlæg: 14
Styrke: 17
KJO er ny på vejen
Hej Hejdien,

Jeg blev selv ramt af "loftet" og §34. Jeg fik, udover maks. boligsikring, 1650,- i §34 tilskud, men efter loftet, blev jeg nedsat til kr. 320,-, så 1330,- netto bye bye.

Det er altså noget der kan mærkes.....
KJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 00:15   #26
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, for en enlig må kontanthjælp, boligsikring plus 34 højst være på op til loftet.

Jeg nævnte bare det med 34, for det er ikke alle kommuner, der SELV sørger for, at borgerne får denne supplerende hjælp, selvom de SKAL.

KJO... hvis du som enlig får cirka 9.000 i kontanthjælp og evt. får 300 i boligsikring, så er der stadig et pænt stykke op til loftet.

Så jeg forstår ikke, hvorfor du har mistet så mange penge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 08:28   #27
KJO
Ved at vænne sig til K10
 
KJOs avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-11 2007
Lokation: København N
Alder: 73
Indlæg: 14
Styrke: 17
KJO er ny på vejen
Hej Zuza

Regnestykket er således: Kontanthjælp ca. 9000 - boligsikring 2560 §34 330 = loft

Jeg er beregnet som enlig, men har min stedsøn fra tidligere ægteskab som plejesøn boende,(lang historie) derfor den høje boligsikring.Husleje ca. 6800,-
KJO er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 10:32   #28
bo m
Elsker at være her på K10
 
bo ms avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2007
Lokation: næstved
Alder: 69
Indlæg: 65
Styrke: 17
bo m er ny på vejen
ja, og idag står der på DR 1 tekst tv, at dansk arbejdsgiverforening mener at alle førtidspensioner skal revurderes da der jo er kommet ny medicin eller ændringer af leveforhold og helbred som kan berettige at pensionisten kan? hvad: fratages pensionen? sendes på fultidsarbejde? eller i det mindste kan systemet da blive mistæmkeliggjort endnu engang.


hvis du vil mistænkeliggøre et andet menneske så gå i hans/hendes sko først.
__________________
bo m
bo m er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 13:10   #29
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Bo m skrev:
Citat:
alle førtidspensioner skal revurderes
Og for få minutter siden kunne man i TV-Avisen høre, at man anbefalede at skaffe job til de allerede "mange tusinde ledige fleksjobbere".

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2008, 13:16   #30
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Nå sagde de det ? Vi får lidt opmærksomhed...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Misbrug af gratis arbejdskraft... Multe Politik og Samfund 16 20-06-2012 20:57
Gratis arbejdskraft til virksomhederne zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-04-2008 12:14
Mangel på arbejdskraft hos Metro Hejdien Er det overhovdet til at få fleksjob? 3 07-01-2008 15:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension