K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-12-2007, 01:15   #1
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Fleksjobbere økonomisk belastning i Glostrup

Hvis en ledig fleksjobber i Glostrup kommer i beskæftigelse, er det en belastning af budgettet.

Matchgruppe 4-5 - tunge grupper - kan være nogle,
der har søgt fleksjob eller pension, men har laaaang sagsbehandling eller har fået afslag på pension.

Citat:
Beskæftigelsesområdet i Glostrup skal have tilført ekstra 7 mio. kr. til trods for rekordlav ledighed. Det er udgifterne til sygedagpenge, revaldering og fleksjob, der er vokset
Citat:
Mens der i Glostrup er sket et stort fald i antallet er ledige, der er medlem af en a-kasse, så er faldet i antallet af ledige på kontanthjælp knap så stort.
- Det er ikke gået helt så stærkt med kontanthjælpsmodtagerne. Vi havde forventet en større aktiveringsgrad. Vi har flere ledige i matchgruppe 4 og 5, som er de tunge grupper. Her er aktivering svære. Vi får 65% statsrefusion for dem, der er i aktivering, mens vi kun får 35% for dem, der ikke er i aktivering, siger John Engelhardt.
Citat:
Man kan sige, det er prisen for at få succes, siger John Engelhardt.
Det samme kan formentlig siges om et merforbrug i på 1,14 mio. kr. til folk i fleksjob. Det vil sige, at de er på arbejdsmarkedet med løntilskud fra kommunen. Det betyder nemlig, at flere har fået fleksjobs.
http://www.folkebladet.dk/index.php?vs=ar&id=4475
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 12:40   #2
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Så er det måske derfor, kommunen - i hvert fald i Århus - har fleksjobbere til at arbejde på ledighedsydelsen?
Det er forkert at en, der er visiteret til fleks, skal arbejde op til 30 timer og STADIG kun være på ledighedsydelse.

Jeg har set det foregå, der hvor jeg var i arbejdsprøvning.
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 12:47   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down

det er ulovligt at de arbejder i fleksjob for ledighedsydelse...

De burde klage over det dem du kender for ellers bliver det bare " normalt" og det er ikke meningen...kommunerne skal følge reglerne ...ellers er fleksjob ordningen DØD.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 14:32   #4
mokkasine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 05-09 2007
Indlæg: 178
Styrke: 17
mokkasine er rigtig godt på vej
Kommunen holder jo på dem, forstået sådan at de ikke er i rigtigt fleksjob, men arbejder på et arbejdsprøvningssted, som var de fleksere. Dette er en midlertidig "løsning" indtil de får et rigtigt fleksjob. Der er så bare én, der har ventet i 4 år.....

Man vil jo ikke ansætte dem dér, men gerne gøre brug af deres arbejdskraft. De ligger alle godt i svinget, med mange timer i forhold til fleksordningen, så det er jo en god og billig arbejdskraft.

Jeg vil lige forhøre mig, hos én af dem, som jeg stadig har kontakt til, for hvis det er ulovligt, skal jeg nævne det for ham.
Jeg var da også et stort spørgsmålstegn, da jeg hørte om det første gang og sagde det til de par stykker, jeg vidste var "parkeret" - men det er som om at ingen tør protestere. Spørgsmålet er også om man kan sige nej til sådan et bragende godt tilbud

Håber ikke jeg spammer zuzas tråd
mokkasine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-12-2007, 15:11   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det er helt i tråd med hensigten med indlægget.

Det er netop en debattråd om, hvad kommunerne gør. I artiklen står der, at kommunen får 65 procent refusion for aktiverede.

"Overskriften" er, at det for kommunerne mere handler om penge, end om borgerne.

Og ja, netop derfor er der måske så mange ledige fleksjobbere, fordi det er for dyrt for kommunerne at give tilskud til fleksjobbere, hvis de får et job.

Den dyreste fleksjobbere er den, der skal have 2/3 tilskud.

Og mit gæt er, at det er dem, der er flest af i ledighedsstatistikken for fleksjobbere.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Glostrup hospital, transporttid? Tutteren Dit og Dat 4 24-11-2011 17:07
Økonomisk hjælp FP? Road66 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-06-2011 09:55
Glostrup hovedpine center Mølgaard Alt det andet 0 22-03-2011 22:48
Økonomisk løsning evt. Stueplanten Alt det andet 36 10-03-2011 20:30
Har brug for et økonomisk råd.. Camille Dit og Dat 11 16-04-2010 12:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension