K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2013, 21:59   #21
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Forstår godt hvor du vil hen, TimeGuest. Også derfor jeg synes, der én gang for alle skulle nedskrives klare retningslinjer på området.

Citat:
Ad 1+3: Ja, i ægteskabslovens forstand ... eller er det, som er sammenligeneligt ... men REELT ENLIG er der jo ingen af de personer i de 3 caces, der kan påberåbe sig at være.

De har jo alle "fordelen" ved "sam-liv" og "fælles husførelse", hvilket er argumentet for, at nedsætte den offentlige pensionsydelse for disse grupperinger.
I forhold til de ydelser, der gives til reelt enlige er det afgørende, som jeg fik det oplyst af kommunen, at når der tales ydelser til reelt enlige vs. ægtefælleforsørgelse, om man deler "bord og seng". Gør de ikke dét, er de reelt enlige. Men kan da sagtens se, at der er mulighed for et skred, så også samboende bliver samlevende. Så kan staten spare lidt - der kan financiere yderligere topskattelettelser...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2013, 00:19   #22
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Forstår godt hvor du vil hen, TimeGuest. Også derfor jeg synes, der én gang for alle skulle nedskrives klare retningslinjer på området.
I stedet for endnu flere regler her og der og alle vegne, skulle man måske sætte arbejdsbyrden (og honoraret) ned for de folkevalgte på Tinge og i stedet gå i retning af en FORENKLING af hele lovkomplekset.


Man kan selvf. godt lave en lov der indbefatter, at det er ulovligt at være rødhåret og så efterflg. lave regler for, at det ikke gælder, hvis man lader det klippe til en passende længde og herefter overlade domsmyndigheden til at afgøre, hvad "en passende længde" så er.

Og når der er gået en rum tid kan man nedsætte en (skatteborger betalt) kommision til at evaluere på loven og evt. gennemføre yderlige inkludering og ekskludering af lovens område samt ansætte et korps af kontrolanter til at fræse rundt til samtlige registrerede rødhårede for at se om de "holder sig på måtten".

Derved får man samtidig mulighed for at oprette nogle flere akutjobs, jobtræningsstillinger og andet "dum i arbejde".

Og endelig er der jo også et frisørfag, der kan se sin fordel i at loven administreres og håndhæves ...

Så der vil sq være penge i l*rtet ... men hold da kæft hvor det vidner om mangel på eftertænksomhed og fordybelse hos både de der lovgiver og de der efterflg. skal admistrere lovens overholdelse ... på præcis samme vis som i relation til begrebet: reelt enlig.

Omvendt giver det måske lovgiver og administratorer et psykologisk kick af at være rigtig vigtig og udføre et stykke "nyttigt" samfunds-"arbejde".


Og her er vi tilbage til min evindelig fremførte påstand: den gennemsnitlige danske begavelse er mangelfuld ... og det synes bare at gå den forkerte vej ... både hos de jeg ville forvente mere af og de der bare repræsenterer gennemsnittet.

Og det er nok det omdrejningspunkt, der er i spil som forklaring på, at danskerne aldrig får nok af al det gylle og siger stop til den galskab, der lovgivningsmæssig vælter ned over dem.


Bord og seng ... og min bare r*v ...

Sønnike i case 1 deler bord med gammelmor og i en periode også den tidligere ægteseng, fordi hans egen seng braste sammen da han råbollede sin weekend-veninde - HALLO hvor er vi henne ...


Skal vi gentag det igen for de fattesvage politikere og andet godtfolk: FORENKLING, FORENKLING, FORENKLING og FORENKLING flangeret af et samfundsgaranteret eksistensminimum ENS FOR ALLE minus alle de millimeterydelser, som vi kan gå og kriminalisere hinanden med.

Og så skal der ellers tages fat på skatteområdet for at hente jeg ved ikke hvor mange broer i skatteundragelse og smarte transaktioner hjem til velfærdssamfundet samtidig med at der skal ske en forenkling af hele det lovkompleks, så selv Maren i Kæret kan finde ud af det og de multinationale skattesnydere ikke kan unddrage sig.

Hvor svært kan det være ... vi lever i et fælles samfund der ALDRIG HAR VÆRET RIGERE og aligevel hyler politikerne og befolkningen som aldrig før ... og de rigeste løber igen, igen, igen med al flæsket ... det er sq uhyggeligt du!


SKÅL FOLKENS! Nu vil jeg dele en Chateau Margaux årgang 1982 med ægtefællen inden sengetid betalt af rødvins-skattelettelserne ... det sku' være godt for kredsløbet ... så kan I hygge jer ... :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 02:21   #23
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Der er ingen faste regler for hvornår man er samlevende og enlig. Det der er nedskrevet kan fortolkes og misfortolkes, sådan som det enkelte kontrolteam ønsker at gøre det. Det kan godt være at det ene par må overnatte to nætter om ugen, mens et andet kærestepar, i præcis samme situation, må gøre det tre gange.

Dette her med "enlige og samlevende" burde helt afskaffes, det er gammeldags tankegang der lægger bag, fra da ruders konges bedstefar var knægt. Det kan ikke bruges i det moderne samfund, uden at komme på kant med helt grundlæggende menneskerettigheder. I danmark har kommunerne lavet deres helt egne love og paragraffer, er både anklager og dommer, de er ligeglade med menneskerettigheder.

Flytter man sammen med en kæreste, bliver man nærmest umyndiggjort og skal forsøges af ham/hende. Jamen hallo! Jeg kigger ned i højre hjørne af min computer og der står sørme at vi er i år 2013 og ikke i år 1950..
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 02:22   #24
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Tjo, men desværre, hvis der endeligt bliver gjort noget ved det, fjerner de sikkert bare alle enlig tillæg.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 02:40   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hvilke enlig ''tillæg''??

Hvis det er boligsikringen du taler om som værende et tillæg, så kan par også søge det, såvel som arbejdere kan søge det - så noget særligt tillæg til enlige er det så ikke.

At de fjerner en bid af pensionen, har heller ikke noget med tillæg at gøre, men er en straf for at man finder en kæreste.

De kunne måske starte med at fjerne gensidig forsørgerpligt overfor KÆRESTER, for det er fuldstændig uacceptabelt, at kærester skal forsørge hinanden - det gælder KUN for ægtefolk.
Og det forekommer heller ikke på kontanthjælp. Det er KUN førtidspensionister der bliver bonnet på den der vanvittige måde.

Man kan direkte sige, at kommunen gør ALT for, at folk skal komme galt afsted, ved at lave så latterlige regler - og samtidig ikke engang kunne sige præcist hvad de regler handler om.

Ophæv ****et, og man vil opdage, at alle passer sit og at ingen snyder i den kategori i hvert fald.

Sidst redigeret af Ninja; 23-01-2013 kl. 02:43.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 02:51   #26
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Lige præcis Helene, godt sagt..

Jeg er enlig uden børn, jeg får ingen ekstra tillæg for noget som helst. Er på førtidspension efter år 2003. Det er kun dem der er førtidspensionister fra før år 2003 der kan få tilskud til diverse ting og sager.

Hvis jeg bliver stemplet som at være samboende, fordi der dukker et billede op på facebook af mig og min kæreste, så bliver jeg trukket i min pension... Og det er ligegyldigt, om kæresten er på SU eller har arbejde, så bliver jeg trukket, alene af den årsag at jeg har en kæreste.

Jeg vil sige fair nok med boligsikringen, den bliver jo som du siger, udregnet efter hvor høj indkomsten er.

Sidst redigeret af Antoniette; 23-01-2013 kl. 02:52. Årsag: fejl
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:00   #27
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Hvilke enlig ''tillæg''??
Du får mere i førtidspension som enlig (Dette er et tillæg), plus du kan få forskellige enlig støtte til børn.

Det er netop tillæg, for ellers ville det være grundlovsstridigt.

Citat:
Og det forekommer heller ikke på kontanthjælp. Det er KUN førtidspensionister der bliver bonnet på den der vanvittige måde.
Og pensionister. Men de vil jo også snart udvide kontanthjælpsreglerne til at have samme regler, desværre ikke omvendt.

Citat:
Man kan direkte sige, at kommunen gør ALT for, at folk skal komme galt afsted, ved at lave så latterlige regler - og samtidig ikke engang kunne sige præcist hvad de regler handler om.
Problemet er, at så længe dette eksistere, er det svært at præcisere uden at man får regelrytter snydere.

Citat:
Ophæv ****et, og man vil opdage, at alle passer sit og at ingen snyder i den kategori i hvert fald.
Som sagt er det jo uheldigt hvis det ender med de bare fjerne tillægget man får når man er enlig, istedet for at give tillægget til alle.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:12   #28
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes også de skulle de skulle fjerne gensidig forsørgerpligt..den ødelægger meget..

min mand var ved at regne ud,at jeg ville få meget større rådighedsbeløb ved en skilsmisse..alene ville jeg få fra de 116oo kr jeg ida får brutto i ftp op til det enlige får ca 17500 kr..og boligsikring,og ekstra børnepenge..
og da jeg let ville ku få en bolig her i området på 3ooo kr eller under ville jeg tjene på det..
det er det der er skræmmende at tænke på..jeg har en 13 årig søn der ikke er min mands og som han siger ham forsørger han jo..er det rimeligt..

hvis de fjernede gf var folk heller ikke bange for at flytte sammen..de vil jo netop ikke flytte sammen,af skræk for at komme til at ligne mig..og forstår godt folk..det er ikke kun pengene - men princippet...

jeg kan da altid flytte ned i vores lejlighed....

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:18   #29
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Problemet er bare at hvem skal betale den millliard eller to det minimum vil koste hvis alle skal have det samme og vil enlige så ikke klage over at de har flere udgifter og derfor bør få mere?

Det er en træls problematik. Jeg ønsker da også virkeligt meget at gensidig forsørgerpligt forsvinder. Er da også med i gruppen på facebook.
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2013, 03:25   #30
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu blander du jo tingene samme, Abraxus - du skriver til Antoniette, at så vil tillægene forsvinde. Hun får ingen da hun ikke har børn.

Så kommer du med tillæg for børn - dem har hun jo ingen af.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvornår samlevende/socialt bedrageri anonymous-IAM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 13-12-2011 09:46
Ny regler for samlevende med førtidspensionist? Vindmøllen Politik og Samfund 12 09-10-2011 17:10
Min kæreste ! FrkSilverfox Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 14-03-2011 09:55
Har jeg rettigheder som samlevende med førtidspensionist Vindmøllen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 06-08-2010 14:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension