K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2012, 08:52   #21
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Bort set fra det er det så ikke sådanne at tinget giver komunerne muligheder og sener siger undersøgelser om de bruger dem og gør de ikke så bliver de strafet for det eller det bliver til lov i sidste ende.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 08:54   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Her er ekstrabladets link så endelig....

http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1749440.ece
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:14   #23
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Interessant læsning !

Jeg kunne ikke få linket til at virke, men fandt artiklen her :
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1749440.ece

Håber det virker.

Jeg vil sgu grine højt, hvis jeg får tilbuddet !

Ville da helt bestemt hellere arbejde i fleksjob, end være FP.

Det ville da betyde en hel del bedring i økonomien,
da min FP reduceres betydeligt p.g.a. min pension fra mit pensionsselskab.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:18   #24
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Jeg har også ventet på, at i sær V ville komme med flere krav til FP reformen, fordi S og SF jo har foræret dem den mulighed, ved at fremlægge forslag, som næsten er identiske med blå bloks.

Hvis man går over landegrænserne, kan man læse om først Holland, Sverige og nu GB.
I England kører nu en reform, som kaldes Incapacity Benefit.
Alle Fp'ere får et brev, hvor nogle standdard spørgsmål skal besvares.
Disse data bliver analyseret af en computer, som beregner hvor mange points og om personen er over eller under et vist tal.
Hvis under - og det sker i rigtig, rigtig mange tilfælde, så mister folk deres pension.
Nogle af sagerne ryger dog først til en 'uvildig instans'/en slags undersøgelseskomission udenom kommunerne.

Det har jo også været på tale her.
At der skal oprettes undersøgelsesteams udenom kommunerne.
Både i Holland og GB er disse teams hårde og kontante.

Nu er det et stykke tid siden, at jeg googlede på det her, men husker, hvor bange folk er i især GB.
Læste om en som var til sådan et 'undersøgelsesmøde'.
Det var noget med, om vedkommende kunne finde ud af at knappe knapper og gå lige ud, uden at slingre.
Man kan jo selv Google på det, hvis man er ude efter en dårlig dag...

Rigtig mange har anket deres mistede pension og heldigvis har flere fået medhold, men folk lider derover.
Så den der med at det måske bliver for dyrt, hvis alle skal have genåbnet? - revisteret deres sager, det behøver desværre ikke at koste så meget, hvis der tænkes umenneskeligt,konstruktivt og et kast med blikket over landegrænserne.

Jeg er sikker på, at dem der kommer med alle disse forslag, har styr på reglerne.
'Kommunerne skal tvinges'.
?
Det må vel være ligesom med alle andre besparelses tiltag.
'Hvis I ikke opfylder betingelserne, en hvis kvota, så skærer vi i statstilskuddene'.
Desværre indlysende, at der kan spares, hvis folk ryger fra FP over på flexydelse.
De fleste vil jo ikke have en chance, for at få et flexjob og efter 2 år, så er det kontanthjælp, hvis man ellers er berettiget.
Hvis det altså bliver vedtaget.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:24   #25
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Interessant læsning !

Jeg kunne ikke få linket til at virke, men fandt artiklen her :
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1749440.ece

Håber det virker.

Jeg vil sgu grine højt, hvis jeg får tilbuddet !

Ville da helt bestemt hellere arbejde i fleksjob, end være FP.

Det ville da betyde en hel del bedring i økonomien,
da min FP reduceres betydeligt p.g.a. min pension fra mit pensionsselskab.
Er du sikker på du ville få pension fra kassen som flexjobber? det vil jeg nemlig ikke + invalideforsikringerne frafalder helt.....
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:49   #26
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Interessant læsning !

Jeg kunne ikke få linket til at virke, men fandt artiklen her :
http://ekstrabladet.dk/nyheder/polit...cle1749440.ece

Håber det virker.

Jeg vil sgu grine højt, hvis jeg får tilbuddet !

Ville da helt bestemt hellere arbejde i fleksjob, end være FP.

Det ville da betyde en hel del bedring i økonomien,
da min FP reduceres betydeligt p.g.a. min pension fra mit pensionsselskab.
Kan godt se at linket ikke virker mere ?? det gjorde det imorges da jeg testede det ..nå skidt dit link virker jo

Ja jeg siger da også tak til fleksjob da min pension også er STÆRKT modregnet...så kom frisk kommune !

Jeg tror desværre ikke at det nogensinde sker ...ca. 240.000 førtidspensionister hvor skulle resurserne komme fra til visitering,samtaler osv osv ? nej det er vist bare tom snak og populisme
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:52   #27
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Angry til ninja

Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
Alle der har fået tilkendt førtidspension på de nye regler efter 2003, har ekstremt veldokumenterede sager som tydeligt siger, at tilstanden er varig, der er ingen behandlingsmuligheder og at man ikke kan blive selvforsørgende eller delvist selvforsørgende i NOGET erhverv. EVER!!!

Så beviset foreligger allerede - det er bare om at hive papiret og tilkendelsen ud af skuffen, og vifte det lidt under deres næse og så ellers takke NEJ TAK.

Og så enkelt tror jeg faktisk også det bliver. De skal jo spare! Tænk hvad det ville koste at skaffe nye lægeerklæringer og speciallægeerklæringer til 7000 kr stykket til over 250.000 mennesker - og de fleste skal bruge flere af dem!?

Så dén tror jeg ikke på. Men jeg tror godt på, at de evt vil skrive og spørge, om man skulle være interesseret, hvilket så også vil være fair nok.......
kommunerne skaffer IKKE nye lægeerklæringer ,de spørger da bare deres "lægekonsulent",og hvis konsulenten siger at man kan arbejde ,jaa så er man rask,,lyder dette bekendt!
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 09:59   #28
Mr. Bean
Banned
 
Tilmeldingsdato: 11-02 2012
Indlæg: 140
Styrke: 0
Mr. Bean er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Jeg har også ventet på, at i sær V ville komme med flere krav til FP reformen, fordi S og SF jo har foræret dem den mulighed, ved at fremlægge forslag, som næsten er identiske med blå bloks.

Hvis man går over landegrænserne, kan man læse om først Holland, Sverige og nu GB.
I England kører nu en reform, som kaldes Incapacity Benefit.
Alle Fp'ere får et brev, hvor nogle standdard spørgsmål skal besvares.
Disse data bliver analyseret af en computer, som beregner hvor mange points og om personen er over eller under et vist tal.
Hvis under - og det sker i rigtig, rigtig mange tilfælde, så mister folk deres pension.
Nogle af sagerne ryger dog først til en 'uvildig instans'/en slags undersøgelseskomission udenom kommunerne.

Det har jo også været på tale her.
At der skal oprettes undersøgelsesteams udenom kommunerne.
Både i Holland og GB er disse teams hårde og kontante.

Nu er det et stykke tid siden, at jeg googlede på det her, men husker, hvor bange folk er i især GB.
Læste om en som var til sådan et 'undersøgelsesmøde'.
Det var noget med, om vedkommende kunne finde ud af at knappe knapper og gå lige ud, uden at slingre.
Man kan jo selv Google på det, hvis man er ude efter en dårlig dag...

Rigtig mange har anket deres mistede pension og heldigvis har flere fået medhold, men folk lider derover.
Så den der med at det måske bliver for dyrt, hvis alle skal have genåbnet? - revisteret deres sager, det behøver desværre ikke at koste så meget, hvis der tænkes umenneskeligt,konstruktivt og et kast med blikket over landegrænserne.

Jeg er sikker på, at dem der kommer med alle disse forslag, har styr på reglerne.
'Kommunerne skal tvinges'.
?
Det må vel være ligesom med alle andre besparelses tiltag.
'Hvis I ikke opfylder betingelserne, en hvis kvota, så skærer vi i statstilskuddene'.
Desværre indlysende, at der kan spares, hvis folk ryger fra FP over på flexydelse.
De fleste vil jo ikke have en chance, for at få et flexjob og efter 2 år, så er det kontanthjælp, hvis man ellers er berettiget.
Hvis det altså bliver vedtaget.

Det skal lige siges at en førtidspension i England er på 800 kr om ugen ...ikke ligefrem noget man bliver fed af !
Mr. Bean er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:06   #29
panti
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 153
Styrke: 13
panti er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mr. Bean Se meddelelser
Det skal lige siges at en førtidspension i England er på 800 kr om ugen ...ikke ligefrem noget man bliver fed af !
Nej, i det hele taget er deres overførselsindkomster helt til grin.
Jeg har boet i skotland og var på et tidspunkt uden indkomst.

Jeg blev tilbudt 12 pund/uge - knap 100 kr. :-)

Jeg tog selvsagt kun derhen og hentede penge én gang......

I Italien får man intet. Det er jo kun i skandinavien (og canada) vi har denne velfærdsmodel fordi vi ønsker at børn har det godt og vokser op med lige vilkår og muligheder.

Herigennem får vi ressourcestærke og dygtige voksne og minimerer kriminalitet og hjemløse ift andre lande.
panti er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2012, 10:29   #30
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
Angry gad vide om

de også vil sende pensionerede politikkere i arbejde eller om det kun er alle andre
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
V: Førtidspensionister skal tilbydes job Webmaster K10 Nyheder 0 27-04-2012 17:40
App. Førtidspensionister i job migselv Fremtiden for fleksjob og førtidspension 39 11-08-2010 08:17
Førtidspensionister skal også i arbejde Peacock Dit og Dat 6 08-04-2008 11:35
førtidspensionister skal " tilbage" i arbejde ????? Stella Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 04-01-2008 16:34
Skal "gamle" førtidspensionister arbejde? zuza Politik og Samfund 0 17-08-2007 18:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension