K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2014, 00:22   #11
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Alt andet lige er det forhåbentlig tandlægen, der er fagmanden og ikke overbehandler. Som nævnt kunne du jo i teorien gemme pengene, når du vidste, der ville komme reparationer på sigt.
Gemme pengene? på kontanthjælp? Som forgældet? Meget teoretisk!(Du ved godt, at gæld vil opstå, når de pludselige uforudsete kommer).
Så er der lige......de plomber er fra tiden, hvor man brugte metalfyldninger...fra 80érne.
Det er måske et liiiidt langt perspektiv at holde.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 17:41   #12
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Tandlægen søgte for mig i februar. Nu meddeler kommunen, at de ikke har fået en beskrivelse af, hvad der skal laves, hvilket de har for MÅNEDER siden.
Tandlægen har ikke dokumentation for, at hun sendte noget til dem, men hun har originalen.
Hun mener ikke, at de vil benægte, men min tillid er ikke så stærk.
Er det nu, man skal snakke med borgerrådgiveren?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 18:24   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Det kan du da altid gøre. Borgerrådgiveren er ikke en klageinstans, men en funktion, der kan hjælpe en gennem systemet. Men tandlægen kan vel sende ansøgningen igen? Det kommer du nok længst med, når intet kan bevises.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2014, 21:57   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Det kan du da altid gøre. Borgerrådgiveren er ikke en klageinstans, men en funktion, der kan hjælpe en gennem systemet. Men tandlægen kan vel sende ansøgningen igen? Det kommer du nok længst med, når intet kan bevises.
Hvis det var mig, så ville jeg bede tandlægen om, at skrive den ud, så jeg selv kunne aflevere den, mod kvittering.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 08:45   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Jeg spurgte hende om det, men hun sagde nej, for det skal gå igennem hende!...og det er jo nok rigtigt nok, - men jeg sagde dog, at man altid skal sørge for at have bevis for at man har sendt. Hun har prøvet det før og ved, at Københavns kommune er slem.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 11:08   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De faxer vel ikke tingene i dag. Så det med en kvittering er systemafhængigt. Få den pågældende til at gensende og tjek op hos modtageren efter nogle dage om de har registreret sagen.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 12:44   #17
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Om at søge enkeltydelser.

Mukke - jeg har tidligere postet den ultimative opskrift på, hvordan man søger enkeltydelser i Kbh.Kommune (for bedste resultat) - den gælder også for tandbehandlinger.

Og der er en god grund til, at jeg anbefaler individuelle ansøgninger, på hvert enkelt emne man søger hjælp til - det er for DIN egen skyld, når kommunen begynder at køre rundt med dig.

Hvilket den faktuelt gør.

ISÆR i Helvedets Forgård - Kontoret i Matthæusgade.


Med mindre du er under speciel administration, ifht tandlæge, er det normalt dig selv der skal søge om hjælpen.

OPSKRIFT:

1.) bestil tid hos tandlægen til at få lavet ET OVERSLAG over den nødvendige behandling.
Det koster ikke noget at få lavet overslaget - hvis det gør, så skift tandlæge!

2.) Gå på kommunen eller www.borger.dk og hent et skema til ansøgning om enkeltydelser - UDFYLD DET DE BEDER OM, og vedlæg KOPIER af de udbedte dokumenter - herunder hører overslaget fra tandlægen.

3.) Aflever - MOD KVITTERING eller pr. mail - den samlede ansøgning på kontoret, og gå så hjem og hold øje med kalenderen.



På kommunens hjemmeside SKAL du kunne finde en oversigt over 'officielle' sagsbehandlingsfrister for de forskellige typer ansøgninger man kan indlevere.

På datoen hvor du skulle have haft et svar på din ansøgning, skriver du en mail til Borgerrådgiveren, hvori der blot står:

"Jeg har den (dato dato) ansøgt om enkeltydelse på (kontorets navn)og ikke modtaget hverken svar ELLER brev om, at de ikke kan nå at færdigbehandle den, indenfor den OPLYSTE frist."


vh Mukke Mukkesen
bla bla
bla bla
postnummer , by.





PS: Matthæusgade har OGSÅ store problemer med at modtage/arkivere/passe på/genfinde lige præcis informationer sendt direkte fra tandlæger til dem.

Andre Borgere har også oplevet at de nægter at have modtaget noget som helst - fra det it-system som tandlægerne ifølge pålidelig kilde altid har brug til elektronisk kommunikation med kommunen.

Der er altså enten fejl i it-systemet, eller om muligt endnu mere inkompetence hos de pt ansatte i Matthæusgade - tag derfor sagen i egen hånd, hvis du vil redde de sidste tænder!






husk:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 22-08-2014 kl. 12:53.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 13:59   #18
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ja, jeg har gjort:

1.Været inde og aflevere en ansøgning med min beskrivelse af, hvad tandlægen siger, der skal laves. (Marts)
2. Bedt tandlægen om en præcis redegørelse til Matthæusgade. (Hun undslog sig en tid lang og mente, at kommunens tandlæge skulle spørge hende).
3. Beskrivelsen blev afleveret.
4. Lige før sommerferien kontaktede kommunen hende og sagde, at sagen var gået til kommunens tandlæge.
5. Min tandlæge siger, at hun allerede søgte kommunen i Februar!

Nu får jeg at vide, at de hævder ikke at have fået noget fra hende.
NB! Hun bruger IKKE IT til det! Kun papir!

Til gengæld spørger de også, hvorfor jeg skal have en bidskinne og hvordan det er gået med den, jeg fik for 20 år siden De holder jo 5 år.

Med andre ord lyder det som om kommunen både benægter at have fået sagen og demonstrerer på samme tid, at de kender den vældig godt.

Min tandlæge forsvarer sig med, at hun har brugt MEGEN tid på det her, men det virker, som om hun ikke aner, hvor godt man skal sikre registrering af afsendelse for at kunne bevise den.

Jeg ved ikke. Jeg synes, det er underligt.
Nu er jeg efterhånden ved at miste overblikket, men det er måske også det, der er deres våde drøm?

Sidst redigeret af mukke; 22-08-2014 kl. 14:03.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 16:11   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kommunen mangler åbenbart noget. Spørg ind til, hvad det er og prøv at give dem de manglende oplysninger. Du kan ikke styre, hvordan det system, din tandlæge skal taste ind i, fungerer. Din tandlæge har jo åbenbart gjort, hvad hun skal. Håber du kan se fremad og finde ud af, hvad der mangler og om det er noget, du skal levere, så du kan få afsluttet sagen.
Hvis lommunen mangler input fra tandlægen, går de i dialog med denne.
Hvis kommunen mangler input fra dig, går de i dialog med dig.
Du skal jo ikke være budbringeren.

Sidst redigeret af stampe; 22-08-2014 kl. 16:14.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2014, 17:30   #20
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, det var også det, tandlægen sagde, - ....
Det kommer til at tage LAAANG tid endnu!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension