K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-03-2012, 16:09   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Jeg undrer mig over at udgifter til internet og telefon ikke tæller med i
"nødvendige udgifter " !
Telefon tælles med, jeg mener det er ca. 130 kr. pr. måned, d.v.s. telefon-abbonnementet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 16:30   #22
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Vovse: Udgiften til telefon tælles kun med hvis der på regningen står abonnement - har man valgt at betale efter f.eks forbrug - tælles udgiften ikke med som en rimelig udgift.
Den begrundelse fik jeg i et afslag på et tidspunkt, hvor jeg havde brug for ekstra hjælp - Jeg skiftede straks til abonnement med fast taletid.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2012, 22:27   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af maruus Se meddelelser
Vovse: Udgiften til telefon tælles kun med hvis der på regningen står abonnement - har man valgt at betale efter f.eks forbrug - tælles udgiften ikke med som en rimelig udgift.
Det har jeg så ikke oplevet.

Jeg har ip-telefoni og betaler 100 kr. om måneden, så kan jeg ringe gratis til fastnettelefoner, men denne udgift er blandet sammen med internetforbindelsen, så på ansøgningen skrev jeg, at jeg har ip-telefoni, og at denne udgift er med i internetforbindelsen.
Og de brugte et månedligt beløb på ca. 130 kr.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 11:45   #24
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Toxic Se meddelelser
Jeg ville fluks klage over afgørelsen...og nævn gerne det modsætningsforhold at de ikke medregner internet...men forventer at borgerne gør alt elektronisk. Det hjælper måske ikke meget...men det er da en uretfærdighed af de store.

Jeg overvejer selv Tandlægehøjskolen...men det blir altså først når efterlønnen er udbetalt. Det er helt utroligt billigt og hvis man kan finde et par andre der vil med i bilen, så er det måske indenfor rækkevidde alligevel? Århus vil så være billigst at komme til for os fynboere...;-)

Jeg vil invitere min søn og svigerdatter med...i deres egen bil...hahahaha

Må jeg stille et spørgsmål i denne tråd?? Gør det lige...;-)

Hvor anstrengende er det at søge enkeltydelse til tandlæge?? Jeg syntes, at hver gang jeg har søgt det mindste, så skal de nærmest vide alt omkring min økonomi...og helt ærligt, det kræver næsten mere arbejde end jeg orker. Jeg får sygedagpenge og så får jeg suppleret med kontanthjælp da mine sygepenge ligger under sultegrænsen...;-) De har i forvejen alle oplysninger omkring min økonomi da det er der jeg får pengene fra...men alligevel skal jeg komme med udskrifter fra alverdens steder...
Ja, jeg kan jo kun svare for mig selv, men jeg synes at det er meget besværligt at udfylde det ansøgningsskema. Jeg har tidligere haft behov for både fysioterapi og kiropraktor, hvor jeg heller ikke havde råd til behandlingen, men kunne simpelthen ikke overskue at skulle udfylde skemaet om enkelt ydelser. Så jeg var der kun 2 gange, for det var hvad jeg kunne skrabe sammen af penge, og fik altså aldrig den behandling jeg havde brug for. Det betød bl.a. at jeg måtte sige det lille weekend job op, som jeg havde, for min krop kunne ikke holde til det.

Denne gang, var der en ven som forbarmede sig over mig, og satte sig ned og hjalp mig. Han troede at det lige var noget, som vi kunne ordne på en aften, men der blev han da overrasket. Det tog mange aftener og jeg ved ikke engang hvor mange timer. De skal jo vide alt, og man skal kunne bevise og dokumentere det hele, et helt år tilbage. Så hvis man ikke kan finde en eller anden kvittering, ja så er det jo bare sur røv!

Da jeg så omsider fik afleveret det forhadte skema, så ringede kommunen til mig et par dage efter, og sagde at jeg havde glemt at sende dem alle mine konto udtog fra de sidste 3 måneder. Det stod der intet om i ansøgningsskemaet, så det var jo ikke noget som jeg havde glemt! Nå, men jeg kunne ikke få min egen computer til at udskrive kontoudtogene, så jeg måtte ringe til banken og forklarer og få dem til at udskrive, hvilket i øvrigt koster penge (endnu en udgift), så ned i banken og hente papirerne og så hen til kommunen og aflevere dem. Puha, og jeg er altså ikke frisk og rask . Jeg havde det også dårligt med det, ikke fordi at jeg har noget som helst at skjule, men jeg fandt det overskridende, at kommunens folk skulle sidde og læse alle detaljer om, hvor jeg havde handlet ind henne, hvornår og hvor meget jeg havde brugt her og der...

Hvad der så gør mig endnu mere gal i skralden er, at jeg bagefter finder ud af, at ingen har en jordisk chance for at få denne enkeltydelse, at det åbenbart bare er en fiktiv ydelse, som politikkerne kan tørre hænderne i, ja det er jo til grin. Splid af min tid og deres egen tid, så kunne de jo lige så godt indrømme: "Hallo, vi uddeler ikke enkeltydelser eller noget andet tilskud til førtidspensionisterne efter 2003."
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 12:17   #25
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Ja, jeg kan jo kun svare for mig selv, men jeg synes at det er meget besværligt at udfylde det ansøgningsskema. Jeg har tidligere haft behov for både fysioterapi og kiropraktor, hvor jeg heller ikke havde råd til behandlingen, men kunne simpelthen ikke overskue at skulle udfylde skemaet om enkelt ydelser. Så jeg var der kun 2 gange, for det var hvad jeg kunne skrabe sammen af penge, og fik altså aldrig den behandling jeg havde brug for. Det betød bl.a. at jeg måtte sige det lille weekend job op, som jeg havde, for min krop kunne ikke holde til det.

Denne gang, var der en ven som forbarmede sig over mig, og satte sig ned og hjalp mig. Han troede at det lige var noget, som vi kunne ordne på en aften, men der blev han da overrasket. Det tog mange aftener og jeg ved ikke engang hvor mange timer. De skal jo vide alt, og man skal kunne bevise og dokumentere det hele, et helt år tilbage. Så hvis man ikke kan finde en eller anden kvittering, ja så er det jo bare sur røv!

Da jeg så omsider fik afleveret det forhadte skema, så ringede kommunen til mig et par dage efter, og sagde at jeg havde glemt at sende dem alle mine konto udtog fra de sidste 3 måneder. Det stod der intet om i ansøgningsskemaet, så det var jo ikke noget som jeg havde glemt! Nå, men jeg kunne ikke få min egen computer til at udskrive kontoudtogene, så jeg måtte ringe til banken og forklarer og få dem til at udskrive, hvilket i øvrigt koster penge (endnu en udgift), så ned i banken og hente papirerne og så hen til kommunen og aflevere dem. Puha, og jeg er altså ikke frisk og rask . Jeg havde det også dårligt med det, ikke fordi at jeg har noget som helst at skjule, men jeg fandt det overskridende, at kommunens folk skulle sidde og læse alle detaljer om, hvor jeg havde handlet ind henne, hvornår og hvor meget jeg havde brugt her og der...

Hvad der så gør mig endnu mere gal i skralden er, at jeg bagefter finder ud af, at ingen har en jordisk chance for at få denne enkeltydelse, at det åbenbart bare er en fiktiv ydelse, som politikkerne kan tørre hænderne i, ja det er jo til grin. Splid af min tid og deres egen tid, så kunne de jo lige så godt indrømme: "Hallo, vi uddeler ikke enkeltydelser eller noget andet tilskud til førtidspensionisterne efter 2003."
Ja det er jo det jeg er bange for...det er ret meget arbejde man skal ha overskud til og som du siger, det er grænseoverskridende. De ligger i forvejen inde med alle oplysninger om mig...og alligevel skal jeg bruge dagevis på at finde det frem til dem. Jeg syntes i øvrigt heller ikke det er svært at regne ud at jeg stort set ingen penge har.

Jeg tror at tandlægehøjskolen må blive løsningen for mig...hvis ikke jeg en af dagene finder et vildt overskud.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 14:48   #26
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Enkeltydelser til ftp på eft.2003-ordning

Citat:
Oprindeligt indsendt af Antoniette Se meddelelser
Hvad der så gør mig endnu mere gal i skralden er, at jeg bagefter finder ud af, at ingen har en jordisk chance for at få denne enkeltydelse, at det åbenbart bare er en fiktiv ydelse, som politikkerne kan tørre hænderne i, ja det er jo til grin. Splid af min tid og deres egen tid, så kunne de jo lige så godt indrømme: "Hallo, vi uddeler ikke enkeltydelser eller noget andet tilskud til førtidspensionisterne efter 2003."


Der bliver heldigvis tildelt enkeltydelser til også ftp eft. 2003-ordningen.

Dog er de forskellige kommuner pinligt uenige om, hvordan de økonomiske beregninger laves, hvilke beløb der tæller med som 'nødvendige udgifter' og hvilket 'rådighedsbeløb' du skal have tilbage, når alle andre udgifter de accepterer, er betalt.

Og derfor kan man være ualmindelig uheldig, og få sit regnestykke/sin ansøgning behandlet et sted, som har strammere regler og grænser, end andre steder.

Forskellige ansatte med forskellige udannelsesbaggrunde og dermed variabel evne til at operere i det udstukne råderum på pågældende kontor, kan også vælge at behandle ansøgninger med forskellige 'briller' på.



Du skal selvfølgelig anke afgørelsen under alle omstændigheder.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2012, 17:35   #27
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg fik også nej da jeg søgte om tandlæge hjælp, jeg har aldrig klagede over det. Fik hjælp via sygehuset. Jeg ville mange gange hele betale selv. End gå igennem det jeg går igennem nu. Jeg kan risikere at skal igennem det hele en gang til.
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 06:18   #28
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Vovse: Det er kombinationen, der virker!
Da jeg kvaste min skulder, brugte jeg også dette, og på Middelfart sagde fysioen, at det var godt fordi, jeg så holdt mig i gang.

Sådan en kvast skulder slår tandbylder, børnefødsler og forstuvninger- til sammen.

Jeg fik Dolol i en uge - og hold op, det kan jeg ikke tåle, stjerneskæv og sov 22 timer i døgnet.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-03-2012, 16:19   #29
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pinny Se meddelelser
Jeg fik Dolol i en uge - og hold op, det kan jeg ikke tåle, stjerneskæv og sov 22 timer i døgnet.
Min erfaring er, at dolol og panodil er en rigtig godt blanding.

Første gang jeg tog en dolol i dagtimerne gik jeg omkuld og var bevidstløs i et par timer.
Derefter åbnede jeg kapslen og dryssede lidt af indholdet ud, lukkede kapslen igen og slugte den.
På den måde vænnede kroppen sig til stoffet, og efter et stykke tid kunne jeg klare en hel af gangen.

Min erfaring er, at dem der hedder Tramadol (indholdet er det samme som i Dolol) er nemmest at åbne.

En dolol og en panodil (eller 2) er en god blanding, de supplerer hinanden rigtig godt.

Så vidt jeg husker er ipren det samme som ibumetin, og der skulle være nogle farlige bivirkninger ved dem, derfor foretrækker jeg Dolol o.l.

Sidste år havde jeg noget bøvl med skulderen, min læge anbefalede mig, at tage ibumetin 400 mg og 1 panodil, jeg var noget skeptisk, men det måtte jo komme an på en prøve.
Hold da kæft hvor blev jeg svimmel.

Meen, lægen skulle da ikke kunne påstå, at jeg ikke havde givet det en chance, så jeg forsøgte med en halv ibumetin (altså 200 mg) og en panodil.
Jeg blev knap så svimmel, men mit hoved havde det ikke godt.

Så jeg holder mig til Dolol, og supplerer evt. med panodil.

Men på baggrund af mine egne oplevelser med tandbyld, så kan jeg kun forestille mig en eneste behandling, der er effektiv mod dette, en rodbehandling.
Når først nerven er slået ihjel går der mindre end et døgn før smerterne er væk.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-03-2012, 21:36   #30
Pinny
Klart Afhængig af K10
 
Pinnys avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2011
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 494
Styrke: 13
Pinny er ny på vejen
Smile

Selvfølgelig ER det mest optimale at gå til tandlægen i en fart! Det andet er nødbehandling for folk, der som jeg, der ingen steder kan komme i ferier, week-ends og i tidsrummet 16.3o- halvotte morgen, ingen off. transport har- mere.

Ipren erIbumetin i billigudgave, og begge dele kan give problemer med mavesyren. Alminox kan hjælpe- ellers skal man have decideret mavesårsmedicin.

Børste, mundskyl og tabletter- kan faktisk få en tandbyld i ro, men den kommer sandsynligvis igen. Det er kun til brug i en snæver vending.
__________________
Mvh Pinny


"Det er godt at kunne det man vil, og ville det man kan"
Charles M. Schultz ("Radiserne")
Pinny er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Må en FP læse enkelt fag på universitiet? manal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 76 31-01-2013 17:16
afslag på ftp og ydelse i klagetiden?? britta86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-07-2011 13:52
Ferieafholdelse enkelt dag/timeregnskab ? Tina N. Spørgsmål ang fleksjob 3 15-04-2011 20:41
hvordan er det nu det er.. §17 afslag og fremtidig ydelse empowerment Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 18-03-2011 22:12
Visiteret til fleksjob/hidtidig ydelse/tilbagekøb af pensionsopsparing/særlig ydelse Annette Christensen Spørgsmål ang fleksjob 3 24-07-2007 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension