K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2012, 10:31   #41
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Nu bliver virksomhedernes skatteindbetalinger offentliggjort , herunder de multinationales.

Egentligt beundringsværdigt Q8 vedblivende driver forretning i Danmark , al den stund de tilsyneladende ikke tjener nogle penge.

Citat:
Selskaber skal i offentlig skatte-gabestok

Nu skal det ikke længere være hemmeligt for hr. og fru Danmark, hvor meget eller hvor lidt virksomhederne betaler i skat.

Skatteminister Thor Möger Pedersen (SF) har netop fået gennemtrumfet nye regler, så Skat allerede fra efteråret må oplyse hidtil fortrolige detaljer om virksomheder og multinationale selskabers skattebetaling på en særlig hjemmeside.

http://borsen.dk/nyheder/virksomhede...-gabestok.html
Citat:
30 pct. betaler slet ikke

Ifølge Skat betalte 30 procent af selskaberne slet ikke skat i perioden 2006-08. Enhedslistens skatteordfører, Frank Aaen, siger til Jyllands-Posten, at Q8 aldrig har betalt skat i Danmark.

http://borsen.dk/nyheder/virksomhede...ndse_snyd.html
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 11:20   #42
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Det er da fint at vi nu kan se hvilke firmaer som snyder i skat. Men hvis der ikke bliver gjort noget ved det føler man sig da bare endnu mere til grin som borger.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 11:46   #43
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Så tror jeg desværre du kan se frem til at føle dig endnu mere til grin
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 12:18   #44
Jonas81
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-06 2012
Indlæg: 82
Styrke: 12
Jonas81 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Nu bliver virksomhedernes skatteindbetalinger offentliggjort , herunder de multinationales.

Egentligt beundringsværdigt Q8 vedblivende driver forretning i Danmark , al den stund de tilsyneladende ikke tjener nogle penge.
Jeg er uenig med Enhedslisten i mange ting. Men netop her er jeg helt enig.
Gad vide hvor mange penge DK går glip af hvert år pga. manglende skatteindbetalinger fra multinationale virksomheder.

Det er hovedrystende.
Jonas81 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 15:06   #45
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Så tror jeg desværre du kan se frem til at føle dig endnu mere til grin
Det er jo klart ... for vi har åbenbart et værdikodeks her til lands, der tillader den kloge at snyde den mindre kloge, hvor den mindre kloges gevinst alene er at kunne føle sig helt til grin ... når det endelig går op for den mindre kloge, at vedkommende er blevet taget godt og grundigt i r*ven ... og det stort set fra dag 1 ;-)

Det der med at anvende sin begavelse med ansvarlighed i en holistisk kontekst ... det er noget romantisk pladder ... dream about it ... selvf. med mindre man måske er til Company Karma eller andet i samme dur ... men hvem gider det pladder i en verden, hvor egoet er i centrum og man belønnes for at være grådig?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2012, 13:41   #46
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Citat:
De riges krav om skattelettelser forarger mig

Tillad mig derfor, som ganske almindelig skatteyder med andel i den bedre del af samfundskagen, at udtrykke min glæde ved og stolthed over at betale verdens højeste skat. Hvis alle, der har råd, vil bidrage, så betaler jeg gerne mere. Indtil videre har det kun været en god forretning for mig og alle dem, jeg kender.
Citat:
Det er lige så grotesk, som det er tåbeligt. Man behøver ikke være rød som en postkasse for at fatte, at de riges krav, som Enhedslisten tappert kæmper imod, er urimelige. At folk har mulighed for at være hamrende rige generer mig ikke, men den arrogance og det begær, som af og til følger med, er forargeligt.
http://politiken.dk/debat/ECE1691112...-forarger-mig/

Der findes altså stadig nogen med fornuften og moralen intakt...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Mere og mere korruption og kriminalitet i Danmark. Indiansummer Politik og Samfund 15 06-04-2012 19:15
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
Det bliver mere og mere komisk, Maj-Britt Dit og Dat 3 01-07-2009 21:12
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension