K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-07-2012, 13:34   #11
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Prisen for at Frederik D.7 godkendte grundloven var at hans familie ville modtage x antal kroner i offentlig støtte. Det var ikke nødvendigt tidligere da kongen jo selv havde nøglen til pengeskabet.
Det jeg undrer mig over er at vi stadigvæk efter mere end 150 år efter grundlovens indførsel betaler penge til en familie som har undertrykt den almindelige dansker i mange hundrede år.
Man kan lave en moderne sammenligning med Egypten hvor hæren i øjeblikket
er ved at forhandle med det muslimske broderskab om hvor mange af deres særrettigheder de kan få lov til at beholde, i mod at det muslimske broderskab får den formelle magt.
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 15:57   #12
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det muslimske broderskab fik den formelle magt uden om hæren
vil der ikke gå langtid før, der ikke var valg
men et islamisk diktatur

er en helt anden diskussion og kan absolut ikke sammenlignes med vores kongehus i lille Danmark.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2012, 20:54   #13
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Min pointe var ikke at lave en sammenligning med det muslimske broderskab og hvad de vil bruge deres magt til. Det kan vi vel også kun gætte på da de jo aldrig har haft den formelle magt før.
Min pointe var at gøre opmærksom på at diktatorer som afgiver deres magt og får særrettigheder ikke kun har foregået i Danmark. Men desværre stadigvæk foregår i nutiden.

P.s. sidste år valgte droningen friviligt at gå ca 100000.-ned i offentlig støtte
p.g.a "krisen", det var da pænt af hende
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 00:13   #14
Tzari
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: vejle kommune
Indlæg: 209
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
Tzari er ny på vejen
ja overskriften ER provokerende er jo sådan man får folk til at læse det man skriver

jeg er for så vidt også 3/4 ligeglad hvormange børn de får men den økonomiske problem stilling synes jeg er super relevant nu vi er flere syge der tvinges fastholdt på kontanthjælp og stavnsbundet (flytter du starter din sag næsten forfra og du må reelt ikke rejse uden for kommunen når du er på kontanthjælp hvis man følger reglerne HELT nøje). Så ER det da en kæmpe udgift det bliver når de spytter unger ud i det tempo det sker lige nu Men ok så har de da nogle der kan købe alle de godser rundt om i DK som folk ikke har råd til at blive boende i da de kun har deres titler tilbage

Men finder det altså grotesk vi syge skal skæres ikke ind til benet men helt igennem benet fordi nu skal vi alle spare og kongehuset så modtager så grotesk mange penge og om x år når ungerne er 18 mange flere penge.

Umiddelbart burde det da vel være fair det kun var de første 2-3 i arve-rækkefølgen(og dem ved "magten") der fik offentlig støtte og de andre selv skulle arbejde for pengene, var det ikke sådan en gang eller skal alle 8 unger plus det løse der kommer virkelig sponsoreres af det offentlige, og ja får de bare 2-3 unger hver er det godt nok MANGE MANGE penge (synes jeg i forvejen det er)

Fair nok at dronning(synes så det er grotesk mange penge hun får alene) og hendes 2 sønner sponsoreres da de vitterligt LAVER reklame for Danmark. Men der er da imo grænser for hvor meget "arbejde", der kan være for 10+ folk(kronprins, hans bror og de 8 unger). Eller er det bare mig der sidder med den følelse.

Sidst redigeret af Tzari; 15-07-2012 kl. 00:28.
Tzari er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 00:18   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
det var også det var mente...at nu har frederik bare et eks.4 stk.....menn det ka jo blive flere..så bliver de voksne og får børn osv....
jeg har intet imod kongehuset,synes bare der burde være en grænse et el.andet sted..
det blir til mange penge,selvom jeg godt ved alt ikke ka gøres op i penge
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2012, 17:24   #16
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tzari Se meddelelser
Men ok så har de da nogle der kan købe alle de godser rundt om i DK som folk ikke har råd til at blive boende i da de kun har deres titler tilbage
Det er selvf. en mulighed ... omvendt så skal der nok være en enkelt eller to i den branche der kan finde ud af at omstille sig i et forsøg på at undgå at historien gentager sig ;-)

BTW: Det plutonium og andet radioaktivt skrammel der er drysset ned over specielt de sønderjydske godsers jorde er noget fremtidige generationer kommer til at nyde godt af :-)

Pu-240 har fx en halveringstid 6563 år, hvilket er nok til en del generationer :-)

Flere andre Pu isotoper har længere eller kortere halveringstid ... så der skal nok blive lidt til alle :-)


Citat:
Men finder det altså grotesk vi syge skal skæres ikke ind til benet men helt igennem benet
DR har lige nævnt at der er skåret 7 milliarder i sundhedsvæsnet inden for en årrække ... BTW: Synes de der 7 milliarder har det med at dukke op alle steder ;-)


Citat:
Fair nok at dronning(synes så det er grotesk mange penge hun får alene) og hendes 2 sønner sponsoreres da de vitterligt LAVER reklame for Danmark. Men der er da imo grænser for hvor meget "arbejde", der kan være for 10+ folk(kronprins, hans bror og de 8 unger). Eller er det bare mig der sidder med den følelse.
Lille Lars fra Gredsted udtalte som stats-medister, at Kongehuset var alle pengene værd - det er derfor det er en indlysende god idé - i Lille Lars' ånd - at sætte Kongehuset på aktier, herunder folkeaktier og drive firmaet som en sund virksomhed, der naturligvis udbetaler løn til de ansatte (incl. toppen af firmaet) og udbytte til aktionærene - helt ærlig ... hvor svært kan det egentlig være ?

Jeg har da et par "håndøre" liggende et eller andet sted, som jeg nok skal kaste i den retning, når det bliver aktuelt ... man er vel med i kredsen og går aldrig af vejen for en rigtig god forretning ;-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2012, 07:04   #17
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg kan egentlig godt lide vores kongehus. Jeg tror på, det betaler sig at have dem.

Og jeg tror ikke på, at hvis det blev nedlagt, så ville folk få mere i kontanthjælp osv.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpengeregler gør folk mere syge Webmaster K10 Nyheder 0 18-07-2011 07:00
Sundhedsprojekt gjorde folk mere syge! buster Politik og Samfund 1 25-09-2010 12:39
Samfundet er ikke indrettet til syge folk Stella Politik og Samfund 30 14-11-2007 17:57
Folk der siger de er syge lyver MadWoman Dit og Dat 3 01-11-2007 18:20
Aktivering gør folk mere syge Stella Politik og Samfund 9 17-08-2007 13:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension