K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2009, 21:39   #21
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Jeg kan fortælle dig, at jeg også før skat får ca det, du skriver der (lidt over 9000 kr) på kontanthjælp. Det er udbetalt ca. 7000 kr. Jeg er ikke gift og har ingen børn. Så det er satsen for en, der er ugift og over 25 år.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 21:45   #22
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ok

så fik jeg det på det rene...

Ret utroligt...at der menes at folk kan klare sig for sådan et beløb.....og man er blevet tvunget på kontanthjælp fordi kommunerne trækker tiden ud med ens sag ikk.

Havde man kunne arbejde fulde 37 timer...så blev man da ikke frivilligt i systemet...men havde et job og klarede sig selv.

En veninde på langtid's kontanthjælp bliver sendt på kursus og arbejde...der mener jeg vedkommende får beskæftigelsestillæg.....men det gør man så ikke når man er i arbejdsprøvning.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2009, 21:49   #23
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Nej det gør man desværre ikke. Heldigvis er arbejdsprøvningen tidsbegrænset (fik at vide 2-3 måneder af min sagsbehandler; jeg har dog ikke været arbejdsprøvet, da jeg er for syg til det), hvor man ellers nemt bliver smidt fra det ene kursus, aktivering mv. i en lang køre (det har jeg prøvet tidligere).
Nej, der er vist ikke mange, der frivilligt vlle være i kontanthjælpssystemet, hvis de ikke var tvunget til det.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 06:00   #24
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Min

arbejdsøvning har varet fra D.1/10-2009...blev forlænget første gang D. 23/1 i 1 måned....siden er den så forlænget igen hver D. 23...Efter jeg selv har måtte rykke for at få at vide hvad det så skulle ske.....denne her gang dog i 2 måneder frem til D. 23/6 og det er sidste gang den blir forlænget ifølge den nye jobkonsulent.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 10:30   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja de kan jo fortsætte ud over de 13 uger MEN der skal være en grund til det og ikke kun magelighed og sløvhed fra kommunes side ...
  Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 14:19   #26
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Men

jeg har såk fåeet andet grund end det ville være bedst at holde mig til arbejdsstedet......men hva det kommer der jo snart en ende på her D 23/6...for er jeg ikke afklaret til den tid...går jobbet til en anden.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 16:26   #27
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Jeg synes, det er sært. Når man er i arbejdsprøvning, er det jo for, at man skal finde ud af arbejdsevnen. Det kan simpelthen ikke passe, at det skal tage 3/4 år! Jeg ved helt ærligt ikke lige, hvad man kan gøre, men de må da har nogle papirer på, hvorfor det er så nødvendigt at fortsætte ud over de 13 uger. Ellers burde man indgive en klage i hvert fald.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 18:11   #28
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har i dag

fundeet ud af....at min forhenværende sagsbehandler var helt ny.......og har på mystisk vis fået min dagbog til at forsvinde....andre parpir til jobkonsulent fra arbejdsgiver er også væk...

Ved sammenlægningen blev min sag dengang låst ind i det gamle pc system...og den arbejdsprøvning der havde været fik jeg at vide den gjaldt så ikke...og måtte starte forfra...det var mens jeg var på sygedagpenge....har på 1½ år så været i 1 arbejdsprøvning...men den har så tilgengæld varet i snart 7 måneder.
OG der bliver klaget...men 3F mener at vi skal vente til sagen er landet...altså været i fleksteamet.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2009, 19:34   #29
Crazycatlady
Hvor skulle jeg ellers være
 
Crazycatladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-02 2009
Lokation: Horsens
Indlæg: 104
Styrke: 16
Crazycatlady er ny på vejen
Okay, sikke noget rod! Men godt at I har tænkt jer at klage i sidste ende i hvert fald. Det må rart at vide, hvordan det hænger sammen trods alt.
Crazycatlady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2009, 07:56   #30
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Ja....

og sagsbehandler sagde igår på mødet at RP vil hun gøre færdig og så sender den først på mail...så jeg kan læse og godkende...kommenter/rette i den der, den blir også sendt i parpirform.....Derefter kan den så sendes til fleksteamet.

Der er så den hage ved det ....og det er at jeg er i gang med et livsstils kursus der løber over 3x4 dage....det næste forløb i næste månede...sidste i september....kan være de mener det skal gennemføres før de vil tage stilling.

På trods af vægttabt/rygestop på ingen måde vil forbedrer min arbejdsevne.
Men give mig en forbedret livskvalitet.

Selv om jeg får medicin for stofskiftet....så er det ligesom hele kroppen ikke er vågnet op...det er som om den er på nippet til det....men mangler lige det sidste skub for at komme igang...det gør det ekstra svært at få et stabilt vægttab...min vægt hopper stadig op og ned som en gummiboldt.

Mit hår er dog begyndt at vokse igen....tabte utroligt meget hår en overgang...det blev meget tyndt...og da jeg har fint hår iforvejen...ja så skal der ikk meget til,før det ser sjusket ud...

Og klippe det hele af.....er jeg lidt ked af da det når helt ned til bukselinningen...så er lidt langt.

Neglene er ved at være fine igen...knap så skøre som før.

Min hud ser hele tiden ud til at være tør..på trods af jeg smørre mig ind flere gange om dagen.

Mine tal for stofskiftet ser gode ud ...siger lægen....han var hurtig til at sætte mig i behandling da han fandt ud af det var galt med stofskiftet...og fik sendt mig til screnning.

Men ser rigtig meget frem til mødet her D.27/5 i Grenå....også det at møde nogle herinde fra i IRL vil blive dejligt.....
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forvirret helen_44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 21-01-2012 16:28
Forvirret??? Mormor50 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 30-12-2010 15:47
Forvirret §17 & §18 Diablo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-12-2010 23:22
Forvirret jabma Alt det andet 2 23-03-2010 07:22
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension