K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-09-2007, 16:22   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Cl8 jeg krydser helt vildt (men jeg bliver altså lige nød til at stoppe for jeg SKAL pudse vinduer, lede sol ) men så krydser jeg igen... også for at der falder bare en smule af til dig selv når alt er beregnet


Og mysmys tillykke til dig , det er bare godt gået, alle andre på sygedagpenge følg godt med her, det kan åbenbart betale sig ...

selv om det er utroligt at det skulle være nødvendigt at man selv skal kende alle regler og love
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 16:29   #22
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Så vidt jeg har oplysninger om så er næsten alle på sygedagpenge blevet snydt for timer på deres sygedagpenge i mange år ..

en bruger har forklaret mig det og jeg vil bede hende om at forklare det til alle.

så vent lige og følg med.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 17:45   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
ser jeg frem til
  Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 18:04   #24
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Thumbs up

Tak tak Heidien.

Ja de skal f....... ikke rende om hjørner med mig.

VH mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 13:16   #25
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
Så vidt jeg har oplysninger om så er næsten alle på sygedagpenge blevet snydt for timer på deres sygedagpenge i mange år ..

en bruger har forklaret mig det og jeg vil bede hende om at forklare det til alle.

så vent lige og følg med.


her er så et brev jeg fik af en bruger her på K10 : der er et lille regnestykke med. Jeg har fået tilladelse til at offentliggøre brevet af bruger da hun mener det er vigtigt at i ved dette...

det lyder :


Nå men jeg har også fået sygedagpengepenge tilbage..... JA

Det hele startede med at jeg fik brev fra ydelses service København, hvori i de krævede 637 kr af mig
som de påstod jeg havde fået udbetalt for meget i sygedagpenge i December mdr. i 2006.

Jeg kunne klage over afgørelsen, og det gjorde jeg ved at ringe derind og sige at jeg ikke syntes de havde ret
jeg gav ingen begrundelse - men det gav mig et pusterum til at søge om de penge jeg mente de skyldte mig.

Så gik jeg i gang med at skrive et rigtig brev til dem ( til hende som havde afsendt brevet til mig )og i dette brev gav jeg en forklaring på at jeg ikke havde fået udbetalt nok sygedagpenge i 1 ½ år. Jeg skrev at jeg vidste at min veninde havde fået penge tilbage, og skrev at jeg ligesom hende også på det tidspunkt var berettiget til 37 timer om ugen i understøttelse, men at jeg kunne se at jeg ikke havde fået 37 timer men kun 35 timer om ugen i sygedp.

De sendte mig så et svar hvor der stod, at jeg skulle sende dem dokumentation fra min A - kasse på
at jeg ville være berettiget til fulde dagpenge.


Da jeg fik dette svar fra kommunen, var jeg klar over at der måtte være noget om snakken.... så jeg kontaktede min fagforening, og bad dem om hjælp, og jeg fik sendt papirer fra 2005 til Maj 2006 hvor der stod af jeg var berettiget til fuld understøttelse på 37 timer i den periode !!!

Jeg sendte det straks afsted med posten, og kort tid efter fik jeg mail fra kommunen af at der ville blive sat
2.358 kr på min nem konto - glad blev jeg selvfølgelig fordi at jeg havde et stort underskud på mit lunkne budget, men jeg syntes at beløbet var for lille, så min veninde opfordrede mig til at sende dem en mail
og atter gennemgå mine papirer og kigge efter i deres regnskaber !!! Så det gjorde jeg .......

Og nu skal du læse : Jeg får sat : 6.477 kr ind på min konto i morgen Torsdag...... HALLO

hvilket betyder at jeg i alt har fået : 8.835 kr tilbage efter jeg er trukket i skat.

Jeg er ikke god til at regne, men nu kopierer jeg mailen fra hende som sendte mig beskeden.

Hun har sat det op så jeg bedre kan forstå meningen med den måde de regner på. Læs her:

Undertegnede har d.d. set på systemets udregning i forhold til ændring af din udbetaling til 37 timers uge, efter ophør
af dit arbejdsforhold d. 30.5.2005, årsagen hertil er at tidligere sagsbehandler er gået på ferie.

grunden til det umiddelbart forkerte beløb kr. 2358,- skyldes at man ikke kan ændre korrekt tilbage i tiden, da
tidligere skatteår 2005 samt 2006 er afsluttet med en endelig årsopgørelse.

Derfor følger forklaring på udregning manuelt:


Vedr: 2005 = for tiden 30.5-25.12.2005 som er afslutning på vores regnskabsår = 30 uger 2 timers regulering ugentlig = ialt 60 timer. Maximum pr. 2005 andrager pr. time 88.29 x 60 timer = brutto kr. 5297 x 39%skat = netto kr. 3232,-.

Vedr: 2006 = for tiden 26.12.2005-21.12.2006 = 102 timer x 90.05 = brutto kr. 9185,- x 39% skat = netto kr. 5603,-

Ialt netto til regulering kr. 8835,- derfra tidligere fremsendt kr. 2358,- Rest til udbetaling kr. 6477,- som vil tilgå din Nem-konto d. dato og år..2007

Med venlig hilsen

ydelseskontoret
Abel Cathrines Gade 13
1654 Købehavn V.

Måske skulle I tjekke om I har fået for 37 timer alle sammen for der er mange som ikke er klar over at de har fået mindre end de er berettiget til ?

Hvis denne person ikke var blevet klar over det her, så var det aldrig blevet opdaget . og så vidt jeg ved er der vist mange der har fået mindre i sygedagpenge end de egentligt er berettiget til som ikke aner det.

Hvis man er fuldtidsforsikret i fagforening og bliver sygemeldt så har man ret til sygedagpenge der svarer til 37 timer.

Hvis man er deltidsforsikret i fagforening så er det deltids sygedagpenge...Am I right ? Det er et spørgsmål ?



Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-09-2007, 15:20   #26
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Ja Stella, du har ret. Jeg har forstået det sådan, at hvis man ikke er fuldtidsforsikret, regnes sygedagpengene ud efter de timer man har haft i sit seneste job.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 13:25   #27
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Så ligger min sag til udregning hos kommunen!!

Jeg har siden Febr. 05 modtaget sygedagpenge for 30 timer pr uge, selvfølgelig pga. sygemelding. Jeg forsøger i juli samme år, at genoptage mit job på en delvis raskmelding, hvilket desværre ikke lykkedes, så d. 22. aug. 05 sygemeldes jeg på "fuld tid" igen. Dvs. 30 timer, da jeg stadig er i ansættelsesforhold.

Min sagsbehandler begynder at tale om revalidering (dokumenteret i journalnotater fra kommunen).

Slaget over, at måtte forlade mit fag er enormt. Jeg beder min chef om, at fyre mig, da det betyder noget for mig rent psykisk, at jeg stadig på papiret er i ansættelsesforholdet og at det på dette tidspunkt er gjort klar ( via div. behandlere) at jeg ikke kan vende tilbage til mit job.

Min arbejdsgiver må ikke fyre mig, da der er gået over 4 mdr., men sagen (og udbetaling af sygedagpenge) er forlængst overgået til kommunen.

I Marts året efter (2006) bliver jeg løsgjort fra min ansættelseskontrakt ved et møde gennem min arbejdsgivers organisation og min fagforening.

Denne løsgørelse gør, at jeg er LEDIG men sygemeldt - og her er det så, at kommunen burde have justeret mine sygedagpenge og givet mig for 37 timer - hvilket ikke er sket.

Jeg har netop afleveret dokumentation fra min fagforening på, at jeg ville have været berettiget til fuldtidsunderstøttelse fra a-kassen, hvis jeg ikke havde været sygemeldt.

Ergo har jeg sygedagpenge tilgode fra kommunen på 7 timer pr. uge fra d. 1. marts 2006 og frem til dags dato!!

Tak for denne tråd og for jeres gode råd og vejledning
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2007, 13:52   #28
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hvor dejligt for dig! Ja, det er rart at vi kan trække på hinandens erfaringer og viden.

Tak for k10
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2007, 20:21   #29
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Vil lige fortælle, at jeg i dag har fået en del mere i sygedagpenge end jeg normalt får . Dejligt med et lille plaster på såret, hvis man kan kalde det dét, når nu jeg har været berettiget til det - men jo - det er et plaster på såret

Beløbet var ikke så stort som først antaget, men det ebtyder så, at det ikke har betydning for mig boligstøtte - jeg skal dog betale 1/3 af det til pladsanvisningen - dvs. fuld betaling for børnepasning i denne måned... aner ikke hvor jeg kan tjekke de regler...? Men det er nok rigtigt nok, da jeg jo ellers skulle have betalt mere i pasning løbende over de år der er gået...

Tak for rådene herinde!!!!!!!

Knus
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2009, 09:06   #30
sunype
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-05 2009
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
sunype er ny på vejen
Hej,
jeg er ny her, da jeg netop er tilkendt førtidspension.
Jeg har hørt flere steder, at man får det tildelt med tilbagevirkende kraft, men jeg har fået det pr. 1. juni i år. Kan det være rigtigt? Det har taget mig ca. 7 år, med ALT der skulle prøves, revalidering, medicinsk behandling samt terapeutisk behandling.
Hvad kan jeg gøre ?
Mange hilsner og tak for et nødvendigt forum.
Sunype

Sidst redigeret af sunype; 20-05-2009 kl. 09:07. Årsag: stavefejl
sunype er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvem kender Neurolog Troels Sørensen? Anitadp Alt det andet 11 08-05-2017 12:13
Udbetaling af sygedagpenge. sol1744 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 6 26-03-2012 11:42
Hvem skal finde det fantastiske flex på 5 timer ugentligt? Wodpoulsen Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 23-09-2010 10:06
udbetaling af sygedagpenge sushjer 1 Alt det andet 8 30-01-2010 16:36
Hvordan er reglerne med tilbagebetaling af sygedagpenge ?? Marolle Alt det andet 10 16-04-2009 08:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension