K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2010, 14:14   #1
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
hjælp flexjob/ledighed ydelse

ja så er jeg lidt på den.var til samtale ang en muligt flexjob.hvor jeg er blevet beskyldt for a nægte/sige nej tak til en flexjob.skal siges jegh ar aldrig sagt nej og der var også kun snakket om 4 uger praktik.også en andet praktik er jeg blevet beskyldt for bare at skride efter få timer hvor jeg har været der og sagde farvel ok jeg glemte at sige farvel til en.nu vil de tage min ledigheds ydelse.jeg var heldigvis så snug at have optaget hele samtalen på telefon så har bevis på jeg ikkeh ar sagt nej til det nøde/ søgning som han siger jeg har jeg møde op snakkede fortalde om mig osv selvom jeg ikke kan spise det der skulle laves og ikke forstand på det.men hvis nu de tager min ledigheds ydelse så er det jo 5 uger karantæne.og med 2 børn osv er det et stort slag der kommer til at gøre ond adhd barn osv.ve ved jo alle hvad komunerne vil gøre for at få ret selvom de ikke har.kan jeg få penge og hvordan.jeg har kontaktet fagforeningen men møde er i næste uge har fået brevet idag.men har intet hørt fra fagforeningen selvom jeg har ringet lang beskeder osv håber der er et klog hoved.og hvis der er nogen paragraffer sov tages de imod med kyshånd :X
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:23   #2
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
bump lige post
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:47   #3
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg kan ikke se hvordan de skal tage dine penge når du ikke har sagt nej, dog ved de jo ikke endnu at du har optaget det.

Jeg ville brænde optagelsen ud på en cd og tage den med til mødet, men vente med at fortælle hvad der er der på.
Til det nye møde optager du selvfølgelig fra starten, og når det så kommer op at han/hun påstår at du har sagt nej. Siger du med det samme at det har du ikke, når så sagsbehandleren siger det har. Så skal du sige noget lignende det her.
"Er det din påstand at jeg sagde nej til det fleksjob i tilbød mig til mødet vi holdte den og den dag, selvom jeg siger det ikke passer."

Hvis så der bliver sagt ja, gør du opmærksom på at du optog mødet og du derfor kan bevise at han/hun lyver hvilket er straffebart.
Så er jeg ganske sikker på at samtalen bliver helt anderledes.
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2010, 22:52   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
nej men det er jo påstand mod påstand har kun beviser fra en gang ok loven siger hvis man inden for 12 md siger nej 2 gang osv ryger ledighedydelsen..ja heldigvis optag jeg den samtale takke være k10 men har har en horn i siden på mig derfor skla jeg igennem det hele som jeg sagde jeg har aldrig sagt nej jo til 7+ tiemr dagligt.sjov den dag jeg skla til møde få tiemr senere er sidste dag for at gøre indsigelser mod det hmmmm
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 09:55   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Superkok se lige den her sm afgørelse vil da mene at den passer perfekt på dig

http://ast.kommuneinformation.dk/Pri...leksjob&page=2

i følge den hvor der bla står

Citat:
Sagsfremstilling:
En mand var visiteret til fleksjob og modtog ledighedsydelse. Kommunen fandt igennem AF et opslået ledigt fleksjob som pedel på en skole, som kommunen vurderede, at borgeren matchede. Kommunen tilbød borgeren praktik på skolen i en 5 ugers periode med henblik på, at borgeren skulle påtage sig det ledige job som pedel, herunder om skånehensynene kunne tilgodeses.


Borgeren forlod skolen efter 14 dage på grund af uoverensstemmelser om udførelsen af en arbejdsopgave.


Kommunen traf afgørelse om at standse udbetalingen af ledighedsydelse i 5 uger, idet kommunen fandt, at borgeren havde givet afslag på et rimeligt tilbud om fleksjob på skolen.


Nævnet ændrede kommunens afgørelse og fandt, at der ikke var grundlag for at standse udbetalingen af ledighedsydelse i de 5 uger.


Nævnet begrundede afgørelsen med, at borgeren ikke havde afvist et rimeligt tilbud om fleksjob, men alene var udeblevet fra et praktikforløb.
Hvis det her tilfælde ikke er et nej til et job så kan jeg slet ikke se hvordan de vil komme i nærheden af at beskylde dig for at sige nej, jeg ville da også overveje bagefter at bede om et andet sted at være ud fra at der bestemt ikke kan være noget tillid tilbage til det sted du er nu ...
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 17:04   #6
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg siger mange tak for hjælpe ved ikke om det link lige er noget med har printet det ud.så nu får vi se hvad der sker og om de bare vil være trælse..men lød generalt ligemeget om jeg sådan set havde sagt jeg ikke har nægtet flexjob man er ikke dum og sige nej tak til e nflexjob hvor man kun skla bevise noget en dag og ikke rende der i 4 uger osv men bliver spændene og kan kun håbe fagforeningen kommer med så jeg ikke explodere
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:01   #7
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af superkok Se meddelelser
jeg siger mange tak for hjælpe ved ikke om det link lige er noget med har printet det ud.så nu får vi se hvad der sker og om de bare vil være trælse..men lød generalt ligemeget om jeg sådan set havde sagt jeg ikke har nægtet flexjob man er ikke dum og sige nej tak til e nflexjob hvor man kun skla bevise noget en dag og ikke rende der i 4 uger osv men bliver spændene og kan kun håbe fagforeningen kommer med så jeg ikke explodere
Jeg tror det meget almenligt at skulle bevise noget en måndestid inden andsætelse,og der er jo også støre sikkerhed for at det er et passende job,jeg ville da nødigt side fast i et nyt job efter en enkelt dag.

Det forbedrer ikk noget at ryge i det røde feldt,slå helder koldt vand i blodet ,og se om ikke du kan redes ud af den dumme situation..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 12-06-2010 kl. 19:05.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:13   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Øøøøhhh jeg læser det som om det ikke er en praktik til et reelt job ?

Har jeg misforstået noget superkok ?

ps helt enig med dig C.l.e.o
  Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:29   #9
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Læste lige igen det er vist praktik-men er det ikk sådanne at en hver praktik er mulighed for at det kunne blive et fast job,det har jeg forståelsen af på de jobkonsulenter jeg har talt med..

De lyder da til at tro på det selv.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2010, 19:34   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja tale om 4 ugers praktik men han siger jegh an sagt nej til flexjob wtf pratktik og flexjob ikke det samme og har så heller ikke sagt nej men han blive klogere når han høre samtalen og som jeg forstår hvis man er god nok osv efter 4 uger osv kan de blive til flexjob ikke før .kun det andet sted hvor de siger ejg bare skred osv selvom jeg ikke har var så kun en dag :P.men jeg vil mene hvis man ikke siger nej til samtale osv så har man jo helleri kke sagt nej til noget vel.men jeg troer de ikke har styr på noget som helst for flexjob er der altid praltik før muligt flexjob

Sidst redigeret af superkok; 12-06-2010 kl. 19:55.
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilken ydelse får man på flexjob gitte kirk Spørgsmål ang fleksjob 14 21-06-2011 16:09
ledighed ydelse/ferie penge superkok Spørgsmål ang fleksjob 23 10-04-2010 16:59
flexjob - særlig ydelse -starthjælp dobar Spørgsmål ang fleksjob 27 24-11-2009 14:56
Flexjob / flex ydelse abelone Spørgsmål ang fleksjob 1 09-06-2009 19:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension