K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-03-2009, 00:22   #11
Holmeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Holmeren er ny på vejen
Curls: Tak for link til de gældene regler . men som du selv skriver er vi ikke beretiget til fuldf støtte, og det der gør mig gal er at jeg flere gange har gjort ham opmærksom på dette hvoetil han blot har svaret at det var noget han bestemte. Og han derved har fået mig til at stoppe min kokke uddanelse 5 måneder før afslutning på et falsk grundlag


Gigipi: Jeg har ingen afslutet uddannelse da min sagsbehandler bad mig stoppe og lovede mig en revalidering på tilsvarende min daværende lærelinge løn, da jeg gjorde ham opmærksom på at jeg under ingen omstændigheder kunne leve og betale mine regninger for halv ydelse.
Holmeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 00:28   #12
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Holmeren: Nej, det er der da ingen der kan! Det er jo slaveløn

Men du har heller ikke et eksamensbevis fra skolen før du kom i lærer? Du må jo igennem et slags grundforløb på en måde.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 14:26   #13
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Holmeren, jeg kan godt forstå, du er rigtig sur... Sådan havde jeg det også, da jeg blev lovet feks. at bevare revalideringsydelse, når jeg flyttede kommune, men nej, jeg røg på kontanthjælp og måtte leve med en lav ydelse i nogen tid... Der var jeg også bare sur... Og jeg hørte intet svar eller fik ingen undskyldning...

Jeg tænkte lige på... Nu ved jeg ikke, hvordan den skal læses og forstås, men den der hedder §52 stk. 3 nr. 2 (hvis du ser i linket med satserne), handler noget om tidligere arbejdsindtægter.... Og her står:

§52 Stk. 3. En revalidend under 25 år får dog revalideringsydelse efter stk. 1, når

1) den pågældende forsørger egne børn i hjemmet eller

2) den pågældende har haft arbejdsindtægter, som giver ret til højeste sygedagpenge.

Hvis man opfylder det der står i nr. 2, kan man ifølge satserne få 15.708 kr. månedligt, når man er under 25 år...., det gælder også nr. 1, hvis man har børn.

Måske nogen kan læse den og forstå den bedre end mig? Altså nr. 2.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 15:06   #14
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Curls jeg læser den sådan her ...

Hvis du har haft et job og er blevet sygemeldt jobbet havde en løn så du oppebar højeste sygedagpenge sats og man så fandt ud af at du ikke kunne komme tilbage til ordinær job uden en revalidering , ja så kan du få den høje ydelse ...

så hvis feks en ung der arbejder på lager kommer til skade skal have revalidering ja så er det den høje revaliderings ydelse ..

men ved ikke hvad lærlinge lønnen er men næppe så høj ...
  Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 15:15   #15
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hejdien... tak tak....

Det var nemlig lige det jeg tænkte på, om det at Holmeren var i lære lige inden revalidering, at det skulle berettige til den højeste sats....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-03-2009, 21:38   #16
Holmeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Holmeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser

§52 Stk. 3. En revalidend under 25 år får dog revalideringsydelse efter stk. 1, når

1) den pågældende forsørger egne børn i hjemmet eller

2) den pågældende har haft arbejdsindtægter, som giver ret til højeste sygedagpenge.

Hvis man opfylder det der står i nr. 2, kan man ifølge satserne få 15.708 kr. månedligt, når man er under 25 år...., det gælder også nr. 1, hvis man har børn.

Måske nogen kan læse den og forstå den bedre end mig? Altså nr. 2.....

Hvor høj skal ens indtægt havde været før man har ret til den høje reva?
Holmeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 00:15   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
jeg fandt det her

Citat:
Hvad får jeg udbetalt i sygedagpenge?
Sygedagpenge beregnes normalt på grundlag af den timeindtægt, som du ville have været berettiget til, hvis du ikke var syg. Timeindtægten er timeantal gange timeløn (efter fradrag for arbejdsmarkedsbidrag). Uanset hvad du tidligere har tjent, kan dagpengene dog max. udgøre 97,97 kr. pr. time - eller 3.625 kr. pr. uge (der skal ikke betales arbejdsmarkedsbidrag af beløbet).
Så i følge min meget ringe matematiske evne vil det give i sygedagpenge maks 14.500 men der er du vel slet ikke oppe ad med lærligeløn ?
  Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 01:38   #18
Holmeren
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Indlæg: 5
Styrke: 0
Holmeren er ny på vejen
ikke helt men dog tæt på, jeg fik 13,500 i lærlingeløn
Holmeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2009, 02:20   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Men du har heller ikke et eksamensbevis fra skolen før du kom i lærer? Du må jo igennem et slags grundforløb på en måde.
Man kan ikke kalde et grundforløb en udd... uddannet til hvad? og da slet ikke et grundforløb.
Et grundforløb varer ofte 20 uger, og handler om at man på skolen får afprøvet forskellige fag Man er først udd den dag man står med sit svendebrev og ikke 2 sek før, for før da er man jo ikke færdigudlært.

I løbet af ens udd, tager man nogle beviser, som man ikke kan miste igen og som kan bruges, bla vil curls med meget stor sandsynlighed være i besiddelse af det grønne bevis (det store hygiejnebevis) for det er et led af udd´en til kok at man får/tager det.
Lige så har curls sten sikkert taget et 12 timers førstehjælps kursus, nok skal han vedligeholde det hver 3. år, men det gælder ind til han glemmer at passe den del.
Der til er det sådan at hvis der er fag han har afsluttet inden han er stoppet... det er sådan at fx hygiejne, det har man på 1 2 og 3 skoleperiode men ikke på resten, fordi man der har afsluttet undervisningen. så kan kan bruge de karaktere han har fået i de fag, til at få merrit på en anden udd, hvor det fag indgår, hvis han fx tager en pædagog udd behøver han ikke tage førstehjælp igen, for det har han jo.
Men kalde det en enlig udd, det kan man altså ikke, ikke før afsluttende eksamen og udleveret svendebrev, hvis man kunne det tvivler jeg på at nogen gad tage mange årig udd til fx læge, de ville jo kunne nøjes med at tage første skoleperiode og så kalde sig læge (heller for ikke at have sådan en læge*s*)

curls hvis du ikke har et bevis på dit hygiejne som sådan, og det er afsluttet selvfølgelig, skal du vide at det gælder alligevel, dog vil jeg råde dig til at kontakte skolen og få det udstet, for det er svært at overbevise andre om at det man har taget gælder uden man har det lille stykke papir, og det kan jo være at det får brug for det senere i livet Jeg taller af BITTER! erfaring, jeg fik ikke bevis på det, fordi det i sig selv ligger i svendebrevet (industrislagter) Det vil kunne volde mig problemer den dag i dag, fordi jeg er på forplejnings holdet i beredskabet (og man må jo ikke lave mad på den måde uden et bevis) der SKAL!!! man til en hver tid, kunne hive beviset op af lommen så fødevaremyndighederne kan se at man gerne må arbejde med fødevarer... det er altså lidt svært at slæbe rundt på en hel mappe med undervisningsmateriale og karaktere både indeholdende til det lille og det store bevis, men jeg opdagede alt for sent at det fungerede sådan (altså at man har ret til at få hygiejnebeviset selv om at man ikke har afsluttet ens udd) og så ville (kunne ikke) skolen ikke lave et, fordi jeg ikke længere var i deres system. Så er du færdig med hygiejne delen af din udd, og ikke har fået udleveret et hygiejnebevis, så bed om at få det, helst i går, du ved ikke hvad der sker om 10 år, måske du kan få glæde af at have det.

Jeg står i den henssende i et endnu større problem nu, beredskabstyrelsen har besluttet at vi skal have opdateret vores hygiejne hvert år, det kræver et bevis hvor der kan skrives på at man har deltaget, og sådan et har jeg jo ligesom ikke, det er lidt noget pangel bæv.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2009, 03:52   #20
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Hvad så hvis jeg har taget handelsskolen? og har en afgangseksamen, kan man kalde det en uddannelse så?
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Føler mig snydt efter jeg læste dette Mrnice Spørgsmål ang fleksjob 15 08-07-2015 18:15
Hjælp til revaliderings sag Kitt Alt det andet 30 30-08-2011 10:00
revaliderings regler nensypigen Alt det andet 5 11-10-2010 15:39
Revaliderings-godkendt og arbejdsprøvning mortilm Dit og Dat 5 26-05-2010 22:57
Snydt for timer i 7 år..... kirjen Spørgsmål ang fleksjob 8 12-06-2009 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension