K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-02-2009, 15:28   #1
carina36
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-06 2008
Indlæg: 28
Styrke: 16
carina36 er ny på vejen
lægepapir

Hej.
Er der nogle der ved hvor gamle lægepapir maks må være??
kommunen er ved at træffe en afgørelse ang. min ret til fleksjob på papir fra
Ringe rygcente, der blev lavet i nov 06...burde kommunen ikke indhente nye lægepapir? de eneste lægepapir der er up to date er de papir fra egen læge, som de åbenbart ikke tar større notits af, jeg har selv bedt om nye undersøgelser, da jeg ikke mener de kan træffe afgørelsen på dem, men har først fået tid i maj, og der er mine sygedagpenge nok stoppet for længst. skal til møde ang ressourseprofilen på torsdag. hvad sker der hvis jeg finder ud af at afdelingslæge Viggo Karstein Jensen ikke også er psykolog, han kom jo med en udtalelse i 06 hvor han skrev det kunne være psykosocialt, det må han jo ikke efter §1 i erklæringsbekendtgørelsen med mindre han ER psykolog. men ikke desto mindre er det jo netop denne udtale der går igen og igen på alle papir fra reva og kommunen, bortset fra at viggo skrev : der kan ikke udelukkes en vis psykosocial overbygning i pågældenes rygsmerter, som sociallægen på reva så har lavet om TIL, der er en VÆSENTLIG PSYKOLOGISK KOMPONENT I PÅGÆLDENSES RYGSMERTER, som hu skriver viggo har skrevet, det passer jo ikke arghhhhh
carina 36
carina36 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 17:25   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Kommunalbestyrelsen har ansvar for at fjerne usande oplysninger, eller noget i den stil, står der i en lov jeg faldt over for ikke så længe siden.

Jeg ville helt klart bede jobcenterchefen om at fjerne den udtalelse. Og hvis han/hun ikke gør det, så må borgmesteren være det næste skridt.
Eller måske skal du starte med borgmesteren.

Klag over at lægen er fejlciteret, til noget der er usandt.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 19:00   #3
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Kommunalbestyrelsen har ansvar for at fjerne usande oplysninger, eller noget i den stil, står der i en lov jeg faldt over for ikke så længe siden.
Kære Trold

Jeg kunne tænke mig at vide hvilken lov og hvilken §, der er tale om?

Mvh. Benny G
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 19:58   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg har fundet en tråd om emnet ved at skrive i søgefeltet.

Jeg kan anbefale at bruge søgningen, for her er mange ting på k10, som kan genbruges.

Jo flere ord, man skriver, desto mere præcis bliver det fundne.

Jeg skrev: fjerne+urigtige+oplysninger

Man skal skrive præcis, som jeg har gjort ovenfor. Ingen mellemrum, men + mellem hvert ord.

Men Benny.. du kan læse mere her. Mit gæt er, at det er lov om persondata.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=3...ge+oplysninger


__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2009, 23:23   #5
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Kære Trold

Jeg kunne tænke mig at vide hvilken lov og hvilken §, der er tale om?

Mvh. Benny G
Ja, jeg må jo så indrømme, at jeg troede det var en lov jeg havde printet ud.
Det jeg sidder med her, har jeg med garanti fundet via K10.
Det er fra Folketingets lovsekretariat, med datoen 19. oktober 2007.

Jeg citerer:
"Under henvisning til folketingets brev af 12. oktober 2007 følger hermed socialministerens endelige svar på spørgsmål nr. S 151, stillet af Line Barfod (EL).
__________________________________________________ __________________

Spørgsmål nr. S 151:
"Mener ministeren, at det er rimeligt, at det er næsten umuligt for borgere at få fjernet urigtige oplysninger fra deres journaler, og hvis ikke, hvad vil ministeren så gøre, for at borgerne kan få berigtiget urigtige oplysninger?"

Svar:
Efter retssikkerhedsloven er det kommunalbestyrelsen, som er ansvarlig for, at sagen er oplyst i tilstrækkelig omfang. Det indebærer bl.a. at kommunalbestyrelsen er ansvarlig for, at oplysningerne i sagen er pålidelige. Borgeren kan klage til de sociale klageinstanser, hvis en afgørelse er truffet på et utilstrækkeligt grundlag." Citat slut.

Der står en del mere, og nederst står der Karen Jespersen.

I retssikkerhedsloven har jeg kunnet finde de 2 første linier af svaret, altså ikke det med, at "kommunalbestyrelsen er ansvarlig for, at oplysningerne i sagen er pålidelige."

Men man må vel kunne gå ud fra, at Karen Jespersen kender denne lov.
Jeg har printet det ud med det formål, at lægge en kopi ved den klage jeg er i gang med at skrive til vores borgmester, over de usandheder der findes i min egen sag.

Jeg håber at der er et kvikt hoved der kan finde linket til ovenstående, for jeg kan altså ikke finde det.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 00:31   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Værsgo...

http://www.ft.dk/Samling/20071/spoer...1022/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 00:44   #7
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Yes der var den jo. Tusind tak zuza.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2009, 21:30   #8
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
Ved ikke lige om den passer her!

Det er en udtalelse fra min kones sagsbehandler

"X fortæller at læge har sagt at hendes ryg måske først bliver rask om 1-2 år og PITSTOP medarbejder har drøftet dette med x idet x mener at hendes ryg skal være rask før hun kan påtage sig et arbejde. Hun fortæller dog at hvis hun kan få et arbejde hvor hun kan veksle med mellem at gå og sidde så kan hun godt. Der tales med x om hvornår en ryg kan anses for at være rask?"

hvem er den læge?? det står der ikke noget om skal der ikke det?? Der står ingen steder i den journal fra special lægen om at det kan tage 1-2 år før hendes ryg er klar igen denne oplysning stammer fra min kones efterfølgende samtale med speciallægen og er altså IKKE anført i speciallægens vurdering, hun har så fortalt en unavngiven medarbejder på PITSTOP om denne samtale og de 1-2 år går stort set igen i alle de begrundelser på de forskellige afslag hun har fået.

Hvad siger i til den???

For mere info om projekt pitstop se her: http://www.vejenkom.dk/Topmenu/DetPo...009%20pdf.ashx

Og her:
http://www.vejenkom.dk/Topmenu/DetPo...008%20pdf.ashx

Det er det eneste jeg har kunnet finde om det.
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 21:35   #9
Forsyg
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-02 2009
Indlæg: 81
Styrke: 16
Forsyg er ny på vejen
op


Slet ingen der har et bud
Forsyg er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2009, 21:45   #10
Tutti
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tuttis avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2008
Indlæg: 137
Styrke: 16
Tutti er ny på vejen
Har I fået aktindsigt, så I kan se hvad der er skrevet de forskellige steder, ellers kan dette anbefales. I kan finde en standardskrivelse til aktindsigt.

Når I så har fået papirerne, vil det være en god ide at kommentere de ting, som I er uenige i - SKRIFTLIGT - og bede om, at jeres kommentarer bliver vedlagt sagen. Især er det vigtigt at få de forkerte fakta rettet.

Nu er jeg ikke klar over, om det er en læge som som hun har været undersøgt af, som har udtalt sig, men der er da altid mulighed for at få en second opinion af en anden læge (evt. for egene midler såfremt kommunen mener sagen fuldt belyst).

Hvad er begrundelsen for, at ryggen skulle være ok efter 1 - 2 år, er det pga. en påbegyndt behandling eller træning som skulle kunne gøre ryggen bedre? ellers lyder det da underligt, og kræver måske lidt nærmere undersøgelse for at finde ud af, hvad det egentligt er der er galt med ryggen, hvis det er muligt.
Tutti er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension