K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2012, 18:42   #21
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Måske fordi du konsekvent er ude med riven efter unge handicappede/psykisk syge.

Åh.. jo , du pakker det på bedste politikermaner ind i smukke floskler som støtte og omsorg for den unge syge.

Slutfacit er dog ikke desto mindre tvangsarbejde/aktivering for denne gruppe alene.

Måske du af samme årsag ønsker din egen person og aldersgruppe fritaget for denne "omsorg".
Jeg aner ikke lige hvad du mener med det du skriver med "min egen person og aldersgruppe fritaget for denne "omsorg" ..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:08   #22
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
I flere af dine indlæg påpeger du at unge syge bør påduttes tvang.
Ikke noget sted ser jeg antydning af samme restriktive holdning over for øvrige aldersgrupper , herunder din egen.

Jeg har derfor konkluderet at du helst ser dig selv fritaget.

Har jeg misforstået dig?

Vil du gerne at din livsnødvendige indkomst er betinget af diverse ugentlige/daglige tvangsaktiveringsforanstaltninger?


Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser

Vil det være så slemt at unge mennesker med psykiske eller fysiske diagnoser arbejdede et x-antal timer om ugen... på en eller anden ydelse...

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Der er 2 ting du som mor og vi andre kan gøre...

1. lade den unge ligge på sofaen og glo TV på pension
2. støtte og hjælpe med at flytte grænser, så den unge i en eller anden form kan komme ud i samfundet og få sig et arbejde.. i x-antal timer pr uge..

Sidst redigeret af halse; 19-02-2012 kl. 19:26.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:35   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
I politisk debat som skrevet ovenfor.

Ja og det var så de 10 min. Det gik mest på at unge ikke skal på førtidspension, men på en overgangs ydelse..

De unge blev omtalt primært som 19 - 20 årige !! Dette nævnte hun ofte under interviewet.

Dog talte hun også en hel del om psykiske lidelser og disse jo var til at kurere ikke mindst på et "ungt" menneske. Det var klart at hvis man var multi handikappet med både psykiske og fysiske lidelser, så var der måske ikke nogen vej uden om en førtidpspension, men de fleste lidelser står jo heldigvis til at kurere - i flg. Mette Frederiksen altså.

Gid hun havde været min psykiater at psykolog siger jeg bare, selvom jeg ikke er så ung som hun talte om "man skulle være".

Som jeg husker det, så offentliggøres reformen efter vinterferien, hvilket vel så er i uge 9? Den har vidst så kostet ca. 10 milliarder mere en budgetteret, tjaa vi må se....
har i dag skrevet en mail til Mette F

hvor jeg vil have en uddybning af hvad et udviklingsforløb går ud på
skrevet lidt om min egen sag og så mit spørgsmål

hvordan kan et udviklingsforløb gøre mig rask
når ingen læger kan
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:44   #24
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Godt Mtv,

Men i dag i radioen er der jo flere psykiater, der har været fremme og sige at psykiske lidelser SAGTENS kan helbredes, hvor er de dog søde. Ved ikke om du har hørt det, men hvor er det dog dejligt når nogle mennesker kan plukke noget ud af en sammenhæng

Og dermed vil jeg som tråd starter, gerne have at vi holder en god tone i denne fremtidige diskussion. Ikke noget med at kaste med rådne æg tak.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:49   #25
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
I flere af dine indlæg påpeger du at unge syge bør påduttes tvang.
Ikke noget sted ser jeg antydning af samme restriktive holdning over for øvrige aldersgrupper , herunder din egen.

Jeg har derfor konkluderet at du helst ser dig selv fritaget.

Har jeg misforstået dig?

Vil du gerne at din livsnødvendige indkomst er betinget af diverse ugentlige/daglige tvangsaktiveringsforanstaltninger?
Jamen halse... du må da give mig ret i at denne tråd omhandler unge på omkring 18-20 år ik.. ihvertfald hvis du læser tråden fra start....

Og så ville det sg da være totalt malplaceret hvis jeg svarede EE at jeg mente at alle på 60 år skulle ha et arbejde et par timer om ugen... hehe og jeg skulle fritages

halse... jeg har ikke noget imod dig og de andre psykisk syge...
og det der med at jeg vil pådutte syge tvang... hvor søren har du det fra...

Som jeg har svaret "den harme" så mener jeg at unge syge.. har ret til/krav på at ha en arbejdsidentitet... og det i den udstrækning de kan klare.. med et x-antal timer pr uge...

Du skriver som om jeg ønsker at sende alle unge syge i arbejdslejre...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:51   #26
næsebjørn
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2010
Indlæg: 258
Styrke: 14
næsebjørn er ny på vejen
Jeg HAR været i udviklingsforløb i 6 år. Jeg har været ved psykolog, psykriater og til sidst akut team psykriatisk hospital. Jeg har prøvet samtaler, medicin (MEGET forskelligt), sygeplejersker og støttekontakt personer. Jeg har prøvet 5 forskellige uddannelser, et hav af forskellige jobs og flere praktikker efter jeg havnede i systemet. Jeg har prøvet beskyttet praktik, få timer om ugen, kun møde op for at måtte gå hjem. Regulært arbejde, klippe klistre. Intet har hjulpet mig -tvært imod! Det har ikke gjort mig rask!

Skal jeg nu sendes tilbage i et udviklingsforløb alene pga min alder (32)?? Hvad med de resterende 50% som IKKE kan helbredes. De får det til at lyde som man aldrig er rigtig psykisk syg. Alle de fordomme der har været kæmpet så hårdt fora t nedbryde er da tilbage for fuld skrue. Alt det krævede var et par indslag i medier og nogle skingre polikere der mangler penge til alt deres andet gøjl.
næsebjørn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 19:54   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Godt Mtv,

Men i dag i radioen er der jo flere psykiater, der har været fremme og sige at psykiske lidelser SAGTENS kan helbredes, hvor er de dog søde. Ved ikke om du har hørt det, men hvor er det dog dejligt når nogle mennesker kan plukke noget ud af en sammenhæng

Og dermed vil jeg som tråd starter, gerne have at vi holder en god tone i denne fremtidige diskussion. Ikke noget med at kaste med rådne æg tak.
EE.. mener heller ikke at jeg kaster med rådne æg i din tråd... så jeg trækker mig fra den .. og dine andre tråde...

Sorry Mtv .. får ikke svaret dig ...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:26   #28
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Jeg mener nu heller ikke nogen kaster med rådne æg i denne tråd.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
det der med at jeg vil pådutte syge tvang... hvor søren har du det fra...
OK. Hvis du mener aktiveringsforanstaltningerne skal baseres på frivillig basis er vi enige.
Det var bare ikke det indtryk jeg fik.
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:29   #29
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Der var noget i dr nyhederhe her kl. 18.30 om det med, at 50% af de psykisk syge kunne helbredes. Igen uden dokumentation Og så kom jeg til at tænke: kunne det være, at når psykiaterne kommer med den udmelding netop NU, få uger før reform-forhandlingerne, så er det (måske) ikke så meget, fordi de vitterligt kan helbrede 50%, men fordi de ser muligheden i situationen til at forsøge at få tildelt flere penge til psykiatrien...? Psykitatrien er jo blevet en del forsømt økonomisk og målet helligere midlerne...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2012, 20:31   #30
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Bliv lige hængende Luna.

Som så ofte før, bliver der især i denne her politik-tråd, blandet følelelser og fakta sammen - og der TOLKES i den grad, på andres motiver og hvad der ligger imellem linjerne.

Og vi læser selvfølgelig med den 'mentale brille' vi har på, som er et udtryk for, hvor i samfundet vi befinder os.

Jeg tror på som udgangspunkt, at rigtig mange af udtalelserne om at 'det er uanstændigt' at lade unge under 40 år henslæbe en udsigtsløs tilværelse på FTP, i virkeligheden er ment som et moralsk standpunkt, der bunder i tanken om, at vi ALLE - ALLE, som de sociale væsner vi er, har brug for at være nødvendige, at nogen har brug for os og vores bidrag til samfundet.

At vores tilstedeværelse er nødvendig, og at vi kan være med til at gøre en forskel.
På samfundet, eller blot i ét enkelt andet menneskes liv.

Og at alle der på en eller anden måde har den mindste lille ressource i nogen retning, skal være forundt at få den oplevelse af bekræftelse og anerkendelse der ligger i, at gøre præcis dét.

At debatten så langt hen af vejen bliver forplumret af fortalelser, tolkninger og projektioner om gustne motiver, ændrer ikke på udgangspunktet.

Krystalklar og tydelig tale, en neutral presse, og viljen til at høre igennem egen vrede, er store mangler i debatten allevegne.

Jeg kan på ingen måde billige samtlige tiltag fra hverken før eller nuværende regering, men det ændrer altså ikke på, at vi kun har de ressourcer - økonomiske og menneskelige - som vi har, og at ALT er en byttehandel.

Der sidder folk og rådner op af ensomhed og manglende livsindhold og social kontakt i HELE lille Danmark - kunne det tænkes - bare ét lillebitte sekund - at der rent faktisk var et politisk ønske om at ændre på dét?

Og hvad vil 'DU' præcis forslå af konstruktive tiltag, for at ændre på det ulykkelige?

Aflive diverse politikere?....come oooon....

Det er jo vanvid at tillægge en politiker, der har været socialpolitisk ordfører i en årrække, ondskabsfulde ønsker for en bid af Danmarks yngre befolkning, fordi hun pludselig er blevet minister (Jeg havde personligt forventet hende som socialminister, og blev noget paf over taburetfordelingen...)

Men det er simpelthen for småtskåret at læse/lytte/tolke så ensporet på alt hvad pressen i deres sensationsjagende fordrejning knalder i hovedet af os 24/7.

Som ganske almindelig folketingspolitiker er man dagligt med til at tage umulige beslutninger, fordi en hvid kugle i det ene glas automatisk medfører en sort i et andet glas - og der er ved gud en grund til, at mange ældes enormt hurtigt, når de avancerer til ministerposter.

Prøv selv, at få 25 kr. til at blive til 100, når du skal betale ved kassen i supermarkedet.... hvorfor fanden skulle det være anderledes fordi de sidder hvor de sidder?

Ikke desto mindre er det hvad befolkningen konstant forventer af vores politikere - at de kan trylle, lave vand til vin, og udrette mirakler uden at det lige præcis går ud over 'vores' samfundsgruppes eksisterende vilkår.

Hvorlænge troede du på julemanden?......
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Giv Mette Frederiksen karakter Ida Politik og Samfund 10 28-01-2013 13:32
Svar fra Mette Frederiksen logikeren Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 14-12-2012 22:58
Kan Mette Frederiksen kurere handícap? Ida Politik og Samfund 27 10-05-2012 09:09
Mette Frederiksen i Tv Avisen supersus Politik og Samfund 14 27-02-2012 07:42
Mette Frederiksen om brøkpension Karo Politik og Samfund 2 05-11-2011 21:56




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension