K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-09-2010, 16:06   #11
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af avj Se meddelelser
Hej
Min niece var på kontanthjælp da hun og kommunen blev enige om at hun skulle have en uddannelse, og det skulle hun så gøre på SU + SU-lån (hun har et barn) nu er hun ved at være færdig, men man får jo i disse tider ikke bare lige et job.

Hun greb fat i kommunen for at høre nærmere om fremtiden, og fik den besked, at hun først kunne få hjælp efter 3 mrd. Hun spurgte dem så, hvordan hun skulle give et 2 årigt barn mad osv, og fik svaret ja det måtte hun jo så se at finde ud af.

Sådan! ingen nåde der.

Hvad er det dog for et system vi har her, i et af verdens rigeste lande.
ja vi har gennemlevet samme tone i systemet. kronen på værket er at de nu har taget vores boligsikring.

ind i mellem kunne jeg godt tænke mig at vide hvordan andre bærer sig ad for jeg aner det ikke.
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-09-2010, 17:12   #12
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Tak for svar på mit spørgsmål.

Vil lige sige, at han ikke får kontanthjælp, idet kommunen stoppede den efter 1 udbetaling.

Så har vi jo gået og ventet på afklaring (hvor han selvfølgelig har søgt jobs - og endda haft et en kortere tid), og nu har ankenævnet så kendt kommunens afgørelse for ugyldig.

Jeg tager ind i morgen (mandag) og får en snak med dem på jobcentret (knægten skal jo i skole) - og må se kom jeg kommer nogen vegne i sagen.

Efter 15 dage, havde ingen i kommunalt regi noteret, at der var afgørelse fra beskæftigelsesankenævnet. FLOT - synes jeg. (ironi kan forekomme).

Men jeg vil da lige lægge en besked, når jeg ved nærmere - måske andre har børn på samme alder, og kan bruge det til noget.

Knus og hilsner
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilbud til psykisk syge, Undervisning Århus etc. Zania Et godt link! 0 09-11-2010 19:01
Gå til undervisning ? Kim1984 Spørgsmål ang fleksjob 4 04-09-2008 15:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension