K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-09-2010, 17:08   #1
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
Revalidering

Jeg fik for 2 år siden en revalidering igennem..

Det jeg fik revalidering til var noget inde for maskin betjenings, så kom på et 40 ugers kursus.

Efter jeg blev færdig med det kursus har hverken jeg selv eller kommunen kunne finde et sted hvor jeg kunne komme i arbejdsprøvning/virksomhedsprøvning med henblik på og finde ud af hvor mange timer jeg vil kunne klare.

Så jeg har gået hjemme og ikke lavet nogen som helst ting i 1 år og forsat fået udbetalt revalidering.

Men nu mener min rådgiver ikke den går længere, så hun vil have mig på kontanthjælp indtil vi engang er heldige og finde et sted til mig.

Kan hun det?? ( Kontanthjælpen er fordi jeg IKKE er medlem af nogen a-kasse, så kan ikke få sygedagpenge )
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 17:23   #2
Charliza
Elsker at være her på K10
 
Charlizas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2010
Indlæg: 62
Styrke: 14
Charliza er ny på vejen
Hej.

Jeg mener at man kan modtage revalideringsydelse op til 4 mdr efter endt uddannelse/kursus, så tror måske du har været ret heldig at kunne få ydelsen i så lang tid. Så ja, jeg vil mene at hun godt kan stoppe revalideringydelsen.

Det er jo en ydelse man får under sin uddannelse, og du har været færdig i over et år.

Jeg fik i hvert fald ikke revalideringsydelsen så lang tid efter endt uddannelse

Du må nok i gang med at søge kontanthjælp, selvom det er øv


Kh C
Charliza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-09-2010, 18:44   #3
Mcavforfanden
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2010
Indlæg: 103
Styrke: 15
Mcavforfanden er ny på vejen
øv øv øv!!!! Det var da godt nok trist at hun gerne må gøre det..
Mcavforfanden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-09-2010, 15:34   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
hum det lyder nooooget... ja ved ikke lige hvad... kommunerne må ikke give revalidering til noget der varer under 18 måneder... på mig lyder det som om de har planlagt at praktikken/arbejdsprøvningen er en del af revalideringen. Før hen var det meget tydleigt beskrevet at det er kommunens problem at sørge for at finde praktikpladsser ifb reva, men desværre er den del blevet fjernet.

Hvis jeg var dig ville jeg klart klage, med henvisning til at de HAR accepteret at du ikke kan arbejde på norm vilkår, og at du derfor IKKE hører til på KHJ, du opfylder jo ikke betingelserne. Kommunen SKAL tage stilling til om du i stedet skal på fleks eller FP

Der er vejledning til bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af arbejdsevne § 10 du skal kigge på:

Citat:
Kommunen skal visitere en person til fleksjob, hvis kommunen vurdere, at arbejdsevnen er varigt begrænset, og at arbejdsevnen ikke er tilstræklig til at kunne varetage et job på normale vilkår her under efter overenskomsternes kapitler
Jeg har selv brugt overstående sammen med det stykke omkring KHJ der sigere at man skal stå til rådighed for arbejdsmarkedet (og det gør jeg ligesom ikke) hvor efter jeg selv foreslog sygedagpenge for fra (det nemlig også en mulighed) Men min kommune ville værgen eller, ej heller risikere at jeg hev den lengere op i systemet (sikkert fordi de viste jeg ville få medhold, så var/er det billigere at lade mig side hvor jeg var) så enden blev at jeg med kommunalbestyrelsen accept nu sidder på revaliderings ydelse... hvilket absolut ikke er lovligt da man MAX kan få 5 (kommunen må max planlægge 5 år) år + kortere afbrydelser, og jeg har siddet noget længere end det + der er et krav om at man følger reva-planen... øhe hvilken plan sådan en har jeg slet ikke.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalidering Sanne76 Alt det andet 7 27-06-2012 20:54
revalidering mortilm Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 12-06-2012 18:11
Revalidering Soya Alt det andet 1 28-01-2011 14:45
Revalidering molbarron Alt det andet 11 19-10-2010 23:07
Revalidering Gunell Alt det andet 17 25-05-2010 21:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension