K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-09-2011, 09:58   #11
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej Pernille

Det er meget forskelligt, hvor længe et forløb på smerteklinik varer, idet der er forskellige moduler de tilbyder, alt efter den enkeltes behov. Nogen har brug for både længere psykologisk forløb sideløbende med medicinsk, samt smertehåndtering og afspænding.

Selv blev jeg vurderet til at jeg håndterede min sygdom og smerter så godt som muligt, og at jeg var afklaret psykisk, så det var kun medicinsk afprøvning jeg kom igennem, hvilket blev til 3 forskellige slags. Fysioterapeutisk modul fik jeg forresten også, men det var kun et par samtaler og afprøvning af et apparat, samt udredning afskånebehov.

Jeg er netop blevet afsluttet og det har vel taget 3-4 mdr i det hele, men hvor jeg kun var derinde få gange til samtalerne i starten, resten var over telefonen.

På " min" smerteklinik, var alle enormt søde og forstående, ingen skeptiske blikke eller dumsmarte bemærkninger.

Jeg blev også først henvist til klinik på sygehus med 1 års ventetid og kom istedet med kort ventetid på en privat.

Knus Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 10:02   #12
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Jeg var på Allevia i Århus. der gik en uge fra jeg blev henvist til jeg var til forundersøgelse.

Venter nu på at komme i gang med behandling - regionen skal sige god for det, før behandlingen kan gå i gang, når det er privatklinik. Dette tager ca. 3 uger.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 14:09   #13
Nol
Føler sig hjemme på K10
 
Nols avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2011
Lokation: Esbjerg
Alder: 52
Indlæg: 33
Styrke: 14
Nol er ny på vejen
Smile

Hej

Jeg har været på smerteklinik ad 2 gange - prøvet både det private og offentlige.
I første omgang fandt jeg selv på at det kune være en god ide, ventetiden var lang (også i 2009), så jeg kunne vælge det private. Det gjorde jeg. Valgte et forløb i Horsens. Det kan jeg bestemt ikke anbefale, så jeg vil lade være med at fortælle hvad de hedder.
Jobcenteret mener så her i 2011 at jeg skal afklares, rent smertemæssigt! Dermed være ikke sagt at de vil henvise, eller beder min egen læge henvise mig. Nej, men RÅDGIVER mener der mangler noget lægeligt, så jeg beder min læge henvise mig til Odense Smerteklinik. Det tager faktisk kun 6 uger, så kom jeg til. Og jeg har fået en aldeles professionel og kompetent behandling.
Bevares, er afsluttet med det samme da de ikke kan tilbyde noget, men jeg er undersøgt og kan varmt anbefale OUH-Smerteklinik.

/Nol
Nol er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 21:30   #14
Cirkel
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2010
Alder: 49
Indlæg: 52
Styrke: 15
Cirkel er ny på vejen
Jeg har gået på smerteklinik siden juni og har fået at vide jeg skal regne med at være der et års tid.
Smerteklinikkerne skulle vist være meget forskellige.

Jeg har tilknyttet smertelæge, sygeplejerske, fysioterapeuter og psykologer.
Lige i øjeblikket er jeg i gang med et varmtvands trænings forløb. Smertelægen går jeg til med faste intervaller. Han mener jeg skal have FP.

Kommunen bruger dem ofte til at få grundig beskrivelse af borgerens begrænsninger og muligheder, eller mangel på samme. (Det er nok derfor min kommune har AFVIST at få papirer fra smerteklinikken.)

Noget af det første jeg fik at vide var at jeg forhåbentlig kunne få noget mere livskvalitet og blive bedre til at tackle smerterne og de medfølgende problemer, men min arbejdsevne ville ikke ændre sig.
Cirkel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2011, 22:18   #15
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Cirkel, har din kommune afvist at indhente papirene fra smerteklinikken? Det var dog for groft!!

det var så ikke dem, der ville have dig igennem sådan et forløb?

Hvis det var et forløb udenom kommunen, så får du vel selv konklusionerne derfra, og så ville jeg da helt sikkert bede dem vedlægge det til din sag!

Uhh de kommuner altså....

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 09:48   #16
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Mener at der er pladsgaranti på de fleste smerteklinikker og du så vil komme til en privat, hvor ventetiden ikke er så lang.

Nej, de kan ikke så timeantallet op i arbejdsevne og det er heller ikke deres formål.
Formålet at at lære dig at leve bedre med dine smerter og sygdom.
Lægen vil hjælpe dig med at blive medicineret bedre og lære dig om medicinen.
De andre folk på stedet vil lære dig om mekanisnerne i din krop, træning, afspændning mm.
Det er også en hjælp at tale med andre mennesker der har det præcis som dig selv og forstår.
Dermed kan dit liv blive lettere og rarere at leve i.

Men arbejdsevnen vil ikke komme højere op.

Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 22:19   #17
Pernile
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2011
Indlæg: 43
Styrke: 13
Pernile er ny på vejen
Red face smerteklinik

For resten jeg glemte at skrive at jeg fik afslag på pension 2 gange og derfor skal jeg nu i arbejdprøvning nr. 3 og jobcenter vil jeg skal på smerteklinik så bliver jeg bedre afklaret. Men jeg er i tvivl hvor meget en smerteklinik kan hjælpe mig. Jeg går hos psykiater i snart 2 år på grund depression og i går han er stoppet med min sidste medicin og vil stoppe alle behandlinger hos ham grundet jobcenter tager ikke mine smerte såm jeg har den nu, de tager mere min depresion som de siger den kan helbredes så derfor har jeg tænkt at stoppe hos psykiater. Jeg har ikke fået penge i snart 3 år grundet min mand arbejde og vi har hus. meget elendig situation og men ved ikke hvad man skal gøre.
Pernile er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2011, 23:06   #18
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
den i herlev er god, der har jeg været og overlægen var rigtig sød derude.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 09:01   #19
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
den i herlev er god, der har jeg været og overlægen var rigtig sød derude.
Ja, der var jeg også. Havde dog problemer med den kvindelige læge, men vi er så forskellige, så Vi kan jo ikke lide alle.
Men selve kurset var super.
Skønt med noget forståelse.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2011, 09:02   #20
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pernile Se meddelelser
For resten jeg glemte at skrive at jeg fik afslag på pension 2 gange og derfor skal jeg nu i arbejdprøvning nr. 3 og jobcenter vil jeg skal på smerteklinik så bliver jeg bedre afklaret. Men jeg er i tvivl hvor meget en smerteklinik kan hjælpe mig. Jeg går hos psykiater i snart 2 år på grund depression og i går han er stoppet med min sidste medicin og vil stoppe alle behandlinger hos ham grundet jobcenter tager ikke mine smerte såm jeg har den nu, de tager mere min depresion som de siger den kan helbredes så derfor har jeg tænkt at stoppe hos psykiater. Jeg har ikke fået penge i snart 3 år grundet min mand arbejde og vi har hus. meget elendig situation og men ved ikke hvad man skal gøre.

Smerteklinikken giver dig ikke mere arbejdsevne.

Det kan lære dig at leve med din sygdom og smerter.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension