K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2010, 23:56   #31
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Jeg tog ikke på kommunen og afleverede den.

Min kontaktperson var her i forgårs, og har idag sendt den afsted.

I mandags sendte hun en ressourceprofil - eneste formål: at få et møde i stand. Hun lavede den, fordi hun gentagne gange forsøgte at få fat i sagsbehandleren uden held og anså det for eneste måde at komme i kontakt med vedkommende.

Klagen er sendt til Centerchefen og (som information om jobcentrets arbejdsmetoder) til Beskæftigelses- og integrationsministeren, socialborgmesteren og overborgmesteren.

Vi aftalte, at vi giver dem en uge til at reagere.
Hun kommer igen på tirsdag, og har jeg/vi til den tid stadig ikke hørt noget, så tager vi op på Jobcentret og bliver der til vi kommer til at tale med en eller anden.

Jeg er SÅ træt af det her. Jeg har det godt for tiden, så godt, at jeg RØVkeder mig. Jeg er virkelig motiveret for at komme igang og jeg syntes simpelthen bare at det er for meget, at jeg så ikke kan få lov.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2010, 09:22   #32
Nabokone
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-03 2009
Lokation: København, Nørrebro.
Indlæg: 152
Styrke: 16
Nabokone er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af annagw Se meddelelser
Klagen er sendt til Centerchefen og (som information om jobcentrets arbejdsmetoder) til Beskæftigelses- og integrationsministeren, socialborgmesteren og overborgmesteren.
Har du sendt den med Post Danmark? I så fald plejer jeg at gøre det, at jeg også sender den som mail til de samme instanser. I mailen skriver jeg, at jeg for god ordensskyld blot skal verificere at nedenstående klage er sendt som alm. brev dd. men at mails er så gode at bruge som dokumentation. Det plejer at virke ret stærkt! Og kan som sagt også bruges til senere hen at bevise, at du har afsendt brevet med den og den ordlyd.
Held og lykke med det!
Nabokone er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2010, 17:24   #33
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
HEJ!

En dag i sidste uge:
Min sagsbehandler i Socialforvaltningen sendte en Social Handleplan til Jobcentret hvori der udtrykkeligt opfordres til, at jeg bliver kaldt til en samtale i Jobcentret for at afklare hvad der skal ske.

Mandag i sidste uge (d. 8/11):
Min kontaktperson på Springbræt sendte progressionsrapport med eneste formål at udbede os et møde.

Onsdag i sidste uge (d. 10/11):
Hun sendte den klage jeg har skrevet til tre borgmestre samt centerchefen på jobcentret.

Jeg har klaget over:

1)Afvisning af anmodning om aktindsigt.
2)Generelt manglende overholdelse af Forvaltningslovens §6.
3)Manglende sagsakter og konkrete manglende journalnotater.
4)Unødigt langsom sagsbehandling ved Jobcenter Skælbækgade -
herunder ønske om mødeindkaldelse.

Jeg kunne godt bruge nogle bud på hvornår jeg kan tænkes at høre noget fra Jobcentret. Er der nogle regler for hvornår de skal reagere????
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 17:13   #34
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
HURRAAAAAAAAAAAAAA!!!

Jeg har modtaget kvittering for modtagelse af min klage fra både JOBCENTRET og overborgmesteren.
Førstnævnte oplyser at klagen behandles inden for 4 uger, og sidstnævnte henviser dog til, at beskæftigelses- og integrationsborgmesteren der vil give mig svar da det "hører ind under hans resort".
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2010, 20:01   #35
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Annagw.

Godt gået m. dine mange skriverier. Fint at du har fået bekræftigelse på modtagelse og frist for svar. Det lysner måske lidt femover?

God weekend.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 12:03   #36
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
ARRRRRRRRRRRGH!!!!!!

Jeg har lige opdaget, at lovteksten om notatpligt står i OFFENTLIGHEDSLOVEN IKKE FORVALTNINGSLOVEN.

I min klage har jeg flere gange nævnt at jeg klager over manglende overholdelse af forvaltningslovens §6 om notatpligt.

Skal jeg sende et brev og påpege min fejl?

Jeg er meget pernitten i forhold til sådan noget og er VIRKELIG, VIRKELIG, VIRKELIG irriteret på mig selv. Men er det ligemeget?
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 12:17   #37
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Narh, jeg har lige sendt en e-mail med rettelsen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2010, 20:43   #38
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nå Annagw, så fik jeg da i det mindste læst denne tråd af dine Noget af den i al fald.

Altså du er på kontanthjælp og søger afklaring i forhold til hvad du skal lave, hvorfor efterspørger du så ikke jobcenteret heromkring ?

Jeg har ikke selv været på kontanthjælp, men i 2008 da jeg tænkte at jeg måtte se om jeg kunne få et fleksjob, gik jeg på jobcenteret og kom i afklarings teamet. De sagde at alle kunne komme ind fra gaden for at blive afklaret i forhold til deres arbejdsevne, det var naturligvis stadig ved jobcenteret og jeg kunne søge kontanthjælp hvis jeg ikke allerede har gjort dette.

Kan du ikke gøre det samme, altså søge afklaring ? Enten via din nuværende sagsbehandler eller via job centerets afklarings team. Du er jo nødt til at finde ud af hvad ud skal nu du har energien til det.

Fint nok at klage, men spørgsmålet er om det rykker noget for dig i forhold til hvad du skal lave.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2010, 01:26   #39
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
AK JA...

Så kom der svar på klagen.

Læste brevet på vej ud ad døren sidst på eftermiddagen og lod det ligge i postkassen, og fik ikke taget det med op da jeg kom hjem.

Men jeg skal lige læsse af inden sengetid selvom jeg ikke kan huske det hele og måske husker lidt forkert.

Der var ikke noget galt i at jeg ikke fik aktindsigt ved de første henvendelser, for det fik jeg jo ved den tredie...

De giver mig ret i nogle af de ting jeg siger der burde være skrevet anderledes eller direkte mangler - men i samtlige tilfælde skrives det, at det ikke vurderes at have været af betydning for min sagsbehandling at tingene ikke blev skrevet, fordi blablabla.

De her misforstået mig... JEG HAR IKKE BROKKET MIG OVER, AT DER ER TRUFFET FORKERTE AFGØRELSER.
JEG HAR PÅPEGET, AT DER MANGLER OPLYSNINGER I MIN SAG SOM VIL KUNNE VÆRE AF BETYDNING FOR MIN FREMTIDIGE SAGSBEHANDLING.

Jeg kan jo kun give dem ret i at det ikke har haft indflydelse... Jeg ville bare gerne have dem til at notere sig de ting jeg oplyste og give mig ret i, at det ikke er så heldigt at de ting ikke står der, da det potentielt vil være af betydning for afgørelser i fremtiden...

Andre ting giver de mig ikke ret i burde være blevet skrevet ned.

Jeg har IKKE været udsat for langsommelig sagsbehandling, bl.a. fordi ressourceprofil med anmodning om samtale blev modtaget den og den dag og jeg kom til samtale den og den dag.
JEG FIK EN TID TIL SAMTALE FORDI JEG RINGEDE FOR AT BEDE OM LOV TIL AT TAGE PÅ FERIE OG DERMED KOM I DIALOG MED SAGSBEHANDLEREN - det var ikke dem der kontaktede mig.
De nævner ikke alle de andre henvendelser om at få en tid. Men de er jo selvfølgelig heller ikke ført til journals, så...

De har vist ikke forstået hvad jeg mente da jeg beskrev de manglende notater om aftaler der blev indgået ved mødet i august. Altså at der ville blive indhentet statuserklæring fra psykiater og at Springbræt blev forlænget, men at det bare var for at jeg skulle have dem med når jeg hurtigst muligt kom til møde i den anden afdeling...
Men det er jo heller ikke ført til journals, så...
Der stod vist bare noget med at jeg jo var kommet til samtale (ja, dengang lykkedes det også først da jeg ringede for at bede om lov til at komme på ferie og samtidig udtrykte undren over ikke at være blevet indkaldt trods gentagne henvendelser) og var blevet forlænget i Springbræt.

Der findes åbenbart en journal med notater for perioden 2006-2009, så den har jeg øjensynligt ikke fået da jeg modtog aktindsigt, men de skriver, at JEG KAN RINGE TIL MIN SAGSBEHANDLER OG BEDE OM DEN.
Jo tak... Det kunne muligvis have sparet mig for en ordentlig bunke frustrationer og energi hvis jeg havde fået det i første omgang.

Nå ja, og så bliver det konkluderet er, at der IKKE er sket en overtrædelse af Offentlighedens §6 om notatpligt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Bør jeg klage? miominmio Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-08-2013 21:32
Klage over SB! FrkSilverfox Alt det andet 18 05-12-2011 13:04
ask klage Nullemusen Alt det andet 2 18-06-2010 21:55
Klage Tullee Alt det andet 8 22-03-2010 10:24
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension