K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2014, 07:53   #11
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej igen, min klage over sdp stop var ikke til noget, kommunen stod ved sin afgørelse, så nu,eller rettere sagt,fra april måned skal jeg søge kontanthjælp.
Du ,Webmaster,skriver at jeg skal forlænge afklaring, hvordan man gør det, får jeg tilknyttet en sagsbehandler til min sag, og får de alle mine akter automatisk.
Må jeg melde mig nu til kh, selvom jeg får løn til og med 31 marts, ikke for pengenes skyld, ved godt at jeg skal leve til, de penge som er til overs er brugte, men kun for at være i systemet.
M.v.h.
Novice
Hej Novice.

Nå er det vigtigt at de rigtige §§ tages i anvendelse. Du skriver at kommunen fastholder sdp stop. Er det blevet sendt skriftlig og henvist til de anvendte §§. eller har de kun givet tlf. besked?
Du citerer endvidere, den 09/01-2014 lægekonsulenter. Det er, for mig lidt uklart. Når du citerer, vær sød markere dette med " citatet" men jeg læser: "Afventer nu tværfaglig behandling på Reh. Center for flygtninge, og der er således et aktuelt behandlingsbehov."

Du er, efter min opfattelse, ikke afklaret og er berettiget til en erhversrettet foranstaltning:
BEMERK: Kontant hjelp er ikke en erhvervsrettet foranstaltning men en syltekrukke.
Se link:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=142832

§ 7 a. Senest 2 uger før en erhvervsrettet foranstaltning hører op, skal kommunalbestyrelsen tage stilling til, om der er behov for yderligere foranstaltninger for at bringe borgeren tilbage til arbejdsmarkedet. Ved vurderingen skal borgeren, egen læge, den faglige organisation, virksomheder m.fl. inddrages.
Stk. 2. Hvis kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om yderligere foranstaltninger, skal disse sættes i værk i umiddelbar tilknytning til ophøret af den nuværende foranstaltning.

Se også dette link:
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=152326

§ 28. Før udbetaling af sygedagpenge kan ophøre på grund af varighedsbegrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen foretage en individuel, konkret vurdering af, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, ressourceforløb, fleksjob eller førtidspension.

Du skal via mail (husk at hage af for kvittering ved afsendelse af mails) anke afgørelsen fra kommunen. Mail adressen Får du af din sb. I emnefeltet skriver du sb navn og anke over spd stop.
Derefter har kommunen 4 uger til at genbehandle din sag.
Fastholder de sdp stoppet, anker du igen. Så skal kommunen sende din anke til ankestyrelsen. Sagsbehandlingstiden i AST er ca 12 måneder. I mellemtiden stoppes sdp men du kan søge kh.

Men vær lige sød at opdater korrespondance med sb.

Vi tales ved. :-)
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 11:28   #12
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Hej Evelyn, jeg har været til reh.team møde hvor der var besluttet at mine sdp kunne ikke forlænges, så jeg sendte klagen over afgørelsen men fik desværre ikke medhold.
Nu er klagen sendt til Ankestyrelsen.
Hilsen Novice
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 11:51   #13
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Unskyld min uprecise spørgsmål, jeg vil gerne høre om man kan bede om afklaring når man er overgået til kontanthjælp.
Hilsen Novice
Sålænge du afventer behandling er det formålsløst at foretage afklaring, da din arbejdsevne muligvis vil ændre sig.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 12:05   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej Evelyn, jeg har været til reh.team møde hvor der var besluttet at mine sdp kunne ikke forlænges, så jeg sendte klagen over afgørelsen men fik desværre ikke medhold.
Nu er klagen sendt til Ankestyrelsen.
Hilsen Novice
Der er et eller andet der ikke helt passer...eller som jeg ikke kan forstå...og derfor kunne det måske være godt med en forklaring..

Har din sag ang sygedagpenge været på et rehabilitierings team møde??

Det jeg ikke forstår er at sygedagpengesager skal nemlig ikke forbi rehabiliterings teams....ikke endnu...det træder som jeg forstår først i kraft d. 1/6 i år...

Indtil det træder i kraft ja så skal man kun sende sager der vedrører fleksjob, ressourceforløb og førtidspension igennem de rehabiliterings team..

Har der været snakket om nogle af disse ting i din sag Novice..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-01-2014, 15:43   #15
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Hej, det passer, jeg har været til partshøring ang. forlængelse/ stop af sygedagpenge.
Der er besluttet at sygedagpenge kan ikke forlænges, der vurderes ikke at kunne iværksættes yderligere socialfaglige foranstaltninger, idet jeg afventer en tværfaglig behandling,på Reh.center for flygtninge, som vurderes at være primær, for at jeg blive helbredt og eller bedret.
Hilsen Novice
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 09:10   #16
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej, det passer, jeg har været til partshøring ang. forlængelse/ stop af sygedagpenge.
Der er besluttet at sygedagpenge kan ikke forlænges, der vurderes ikke at kunne iværksættes yderligere socialfaglige foranstaltninger, idet jeg afventer en tværfaglig behandling,på Reh.center for flygtninge, som vurderes at være primær, for at jeg blive helbredt og eller bedret.
Hilsen Novice
Hej igen Novice.
Jeg kan meget godt forstå at du har det svært. men du må tage kontrol med din sag. Der er muligheder for juridisk hjælp hos Kbh`s fri advokathjælp i Stormgade 20 1 sal. i Kbh. Det så gratis. Ellers er der socialrådgiver til kr. 1000,00 pr time.
Det med at anken er sendt til ankestyrelsen uden henvisning til de §§ jeg før har nævnt, kan før til at du ikke får medhold. Er der i tillæg intet skriftlig fra dig eller kommunen er vanskelig at sige noget om udfaldet af sagen. mvh evelyn

Sidst redigeret af evelyn; 01-02-2014 kl. 09:16.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 12:49   #17
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Novice Se meddelelser
Hej, det passer, jeg har været til partshøring ang. forlængelse/ stop af sygedagpenge.
Der er besluttet at sygedagpenge kan ikke forlænges, der vurderes ikke at kunne iværksættes yderligere socialfaglige foranstaltninger, idet jeg afventer en tværfaglig behandling,på Reh.center for flygtninge, som vurderes at være primær, for at jeg blive helbredt og eller bedret.
Hilsen Novice
I en tidligere tråd skrev du at du havde en advokat på sagen. Har du stadig det.

Det er svært at vide hvad du skriver om. I et indlæg skriver du at du har været til møde i rehabiliteringsteamet. I et andet indlæg skriver du at du har været til partshøring. Du svarer ikke konkret på de spørgsmål du bliver stillet.

Hvis du skal have præcise svar må du svare præcist på det der spørges om.

Du må ikke tage det som en anklage, vi vil bare gerne svare dig så præcist som muligt.

Du har lavet flere tråde om stort set samme emne. Det var nemmere hvis alt var i samme tråd.

Og så lige mit spørgsmål: har du været til møde i kommunens rehabiliteringsteam?

Har du advokaten med på sagen om sygedagpenge, især sygedagpengestoppet?

Jeg har erfaring for at en advokat kan ting som vi almindelige borgere ikke kan.

Jeg har set forlængelse på 39 uger da en advokat kom med til møde efter der var varslet sygedagpengestop. Sagsbehandler havde blankt afvist mulighed for forlængelse.

Da de 39 uger var gået og der igen blev varslet sygadagpengestop, sendte advokaten et brev til kommunen og vupti, så kunne sygedagpengene pludselig alligevel forlænges i op til 26 uger fordi sagen er gået til rehabiliteringsteam. Også her havde sagsbehandler blankt afvist at der var begrundelse for forlængelse.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 14:14   #18
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Hej, nu er jeg selv forvirret, troede at partshøring og rehabiliteringsteam var det samme.
Jeg har en advokat ang.min forsikringssag og er i gang at søge en med speciale i sociale sager.
Ang.stop af sdp, klagen er sendt både af mig og min fagforening, har ikke fået medhold.
De er sendt nu til ankestyrelsen.
Mit problem er at jeg står nu uden en sagsbehandler da jeg får løn til den 31/03-2014, og kan først søge om kontanthjælp efter den periode. Jeg er en del usikker på min situation, er lidt skræmt når jeg læser historier om kh systemet.
Undskyld for mine ikke precise spørgsmål, vil prøve gøre det bedre næste gang.
Hilsen Novice
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 15:34   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du behøver ikke undskylde for der er ikke nogen der anklager dig for noget...

Problemet er at du vil få meget upræcise svar når vi ikke forstår dig..og det kan du ikke bruge til noget...og meningen med at du spørger os herinde er jo at du gerne skulle kunne bruge vores svar til noget..

Havde du feks været igennem rehabiliteringsteamet ja så er det noget helt andet end et alm stop af sygedagpenge...

Den klage over dit sygedagpenge stop den kan jeg se at den køre lige som den skal....

Dit håb kan være at du får medhold i ankestyrelsen...og du kan ikke selv gøre mere end det du har gjort her...nemlig klage over stoppet...og da du har haft din fagforening med ja så er det helt fint...

Det som det nu drejer sig om...det er at du bliver afklaret så du og kommunen kan finde ud af hvad du skal fremover....

Kommunen har inden stop af sygedagpenge haft undersøgt om du evt kan være berettiget til fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension og de har åbenbart fundet ud af at du ikke er berettiget.....for hvis de mente det så skulle du gå lige over til det og ikke feks søge kontanthjælp...

Nu vi ved jo ikke hvad der ligger af lægelige papirer i din sag...og om du evt har mulighed for at bede om at blive undersøgt andre steder og dermed måske kunne få nogle flere lægelige papirer til din sag som understøtter det du vil...

Hvad mener du selv du kan...revalidering. fleksjob, ressourceforløb eller førtidspension...

Du har haft skrevet noget om et forløb på center for flygtninge ??

Er det et forløb du er på nu eller hvornår tror du at de har et komplet billede af dig som kan indgå i kommunens sag...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2014, 16:26   #20
Novice
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-12 2013
Indlæg: 32
Blog Indlæg: 4
Styrke: 11
Novice er ny på vejen
Hej, jeg har to diagnoser, piskesmæld- stationær tilstand og PTSD med svær depression.
Er startet i Reh.center for flygtninge, forventes at være færdig til november.
Hilsen Novice
P. S. Desværre, som situation er nu, tror jeg ikke at jeg kan komme tilbage til arb.marked.
Novice er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension