K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2010, 02:00   #1
mattis0
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
mattis0 er ny på vejen
Ingen hjælp fra kommunen

Hej alle på K10

Jeg har det sidste år haft en del forskellige psykiske sygdomme. det startede sidste sommer hvor jeg havde det rigtig dårligt og tog til læge, som straks sagde at jeg havde en svær depression. Jeg blev henvist til en psykolog, som ikke mente at jeg var syg, men fandt ud af efter noget tid at jeg var rigtig syg og at jeg ikke viste det til omverdenen. Jeg startede på antidepressiv medicin, men det hjalp ikke rigtig. Jeg skiftede til noget stærkere antidepressiv medicin og fik stor hjælp af medicinen. Desværre var der så mange bivirkninger at jeg blev nødt til at skifte endnu engang, denne gang blev jeg bare virkelig depressiv i nedtrapnings-/optrapningsperioden og havde voldsomme selvmords tanker, så jeg blev indlagt på et psykiatrisk sygehus, hvor jeg startede på samtaler med en psykiater. Efter noget tid og andet medicin begyndte der at ske stor fremskridt, men psykiateren fandt ud af at jeg havde haft dystymi i mange år, samt havde udviklet/led af social angst, svær depression og bipolar sindslidelse. Jeg fik det faktisk ret godt og har ligget stabilt indtil jeg blev udskrevet og begyndte på mit fritidsjob igen. Der begyndte det straks at gå ned ad bakke, da det var alt for stessende. Psykiateren mente også at jeg skulle undgå at arbejde det næste stykke tid. Så jeg bestemte mig for at starte forfra på sygeplejerskeuddannelsen, da jeg det seneste år havde haft meget fravær og ringe lektielæsning pga. sygdom. Jeg får derfor SU, som ligger på 4800 kr. efter skat. Min husleje + forbrug, forsikringer, fagforening, licens, afdragning af lån ligger på 5500 pr. måned. Så derfor er jeg blevet nødt til at tage SU lån hvilket er 2700 kr. pr. måned altså ligger jeg på ca. 2000 kr. efter faste udgifter, som jeg skal få til at slå til til mad + forbrugsstoffer, medicin, mobiltlf, internet, frisør osv. Det er ikke særlig meget og i løbet af hele uddannelsen vil jeg bare oparbejde en gæld på over 100000kr. Men jeg kan desværre ikke vende tilbage til arbejde igen, da det vil komme til at gå ud over mit helbred og uddannelse og det er derfor ikke til at holde kontoen på plus, faktisk har jeg -5000 i øjeblikket, som bare stiger og stiger. Jeg har søgt SU Handicaptillæg, som ligger på 7500kr. i måneden og det håber jeg rigtig meget på at få, da det vil få min økonomi på rette køl igen, men der er 2-6 måneders ventetid på sagsbehandling og stiller mig i en rigtig dårligt situation. Jeg kan ikke låne mere i banken, da jeg både har lån, su-lån og overtræk. Så min sidste mulighed lagde ved kommunen, hvor jeg snakkede med en økonomi-sagsbehandler som kunne forsikre mig om at der ikke var mulighed for at få noget som helst tilskud fra kommunen, så længe jeg er under uddannelse, ud over 400 kr. i boligstøtte.

Så står i øjeblikket i den situation at skulle vælge om jeg vil gå videre med min uddannelse, som jeg virkelig gerne vil tage eller melde mig syg og få kontanthjælp. Jeg vil selvfølgelig helst have noget at vågne op til hverdag og vil derfor gerne fortsætte med uddannelsen, men kan ikke vente til jeg får svar fra SU styrelsen, som også kan vælge at sige nej til min ansøgning. Er der nogen der ved om jeg har mulighed for at få støtte et eller andet sted fra?
mattis0 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:16   #2
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Jeg er ked af det,

men jeg kan ikke læse dit indlæg,
det trætter mig allerede inden jeg er startet.

Kunne jeg på egne og især dine egne vegne bede dig redigerer dit indlæg?

Så vil du få svar fra flere, vi er mange der ikke kan overskue at læse en tekst
når den ikke har mange ophold i, vi kan nemlig ikke bevarer koncentrationen.

Neden under dit indlæg, er der en knap der hedder "Rediger" der kan du gå ind og lave afsnit også vil jeg med stor glæde læse det.

Om jeg kan hjælpe dig, ved jeg jo ikke men det ville da være et forsøg værd, synes du ikke?

Ønsker dig en go weekend
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:20   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Forstår ikke helt hvad du mener med, at du ikke kan vende tilbage til arbejdet?

Har du været sygemeldt, fået sygedagpenge? andet?

Har du tidligere arbejdet med noget du ikke kan fremover, er der mulighed for revalidering.

Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:30   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
(Har lige sat nogen afsnit ind )

Hej alle på K10

Jeg har det sidste år haft en del forskellige psykiske sygdomme. det startede sidste sommer hvor jeg havde det rigtig dårligt og tog til læge, som straks sagde at jeg havde en svær depression.

Jeg blev henvist til en psykolog, som ikke mente at jeg var syg, men fandt ud af efter noget tid at jeg var rigtig syg og at jeg ikke viste det til omverdenen.

Jeg startede på antidepressiv medicin, men det hjalp ikke rigtig.
Jeg skiftede til noget stærkere antidepressiv medicin og fik stor hjælp af medicinen.

Desværre var der så mange bivirkninger at jeg blev nødt til at skifte endnu engang, denne gang blev jeg bare virkelig depressiv i nedtrapnings-/optrapningsperioden og havde voldsomme selvmords tanker, så jeg blev indlagt på et psykiatrisk sygehus, hvor jeg startede på samtaler med en psykiater.

Efter noget tid og andet medicin begyndte der at ske stor fremskridt, men psykiateren fandt ud af at jeg havde haft dystymi i mange år, samt havde udviklet/led af social angst, svær depression og bipolar sindslidelse.

Jeg fik det faktisk ret godt og har ligget stabilt indtil jeg blev udskrevet og begyndte på mit fritidsjob igen.

Der begyndte det straks at gå ned ad bakke, da det var alt for stessende. Psykiateren mente også at jeg skulle undgå at arbejde det næste stykke tid. Så jeg bestemte mig for at starte forfra på sygeplejerskeuddannelsen, da jeg det seneste år havde haft meget fravær og ringe lektielæsning pga. sygdom.

Jeg får derfor SU, som ligger på 4800 kr. efter skat.

Min husleje + forbrug, forsikringer, fagforening, licens, afdragning af lån ligger på 5500 pr. måned.

Så derfor er jeg blevet nødt til at tage SU lån hvilket er 2700 kr. pr. måned altså ligger jeg på ca. 2000 kr. efter faste udgifter, som jeg skal få til at slå til til mad + forbrugsstoffer, medicin, mobiltlf, internet, frisør osv. Det er ikke særlig meget og i løbet af hele uddannelsen vil jeg bare oparbejde en gæld på over 100000kr.

Men jeg kan desværre ikke vende tilbage til arbejde igen, da det vil komme til at gå ud over mit helbred og uddannelse og det er derfor ikke til at holde kontoen på plus, faktisk har jeg -5000 i øjeblikket, som bare stiger og stiger. Jeg har søgt SU Handicaptillæg, som ligger på 7500kr. i måneden og det håber jeg rigtig meget på at få, da det vil få min økonomi på rette køl igen,

men der er 2-6 måneders ventetid på sagsbehandling og stiller mig i en rigtig dårligt situation. Jeg kan ikke låne mere i banken, da jeg både har lån, su-lån og overtræk. Så min sidste mulighed lagde ved kommunen, hvor jeg snakkede med en økonomi-sagsbehandler som kunne forsikre mig om at der ikke var mulighed for at få noget som helst tilskud fra kommunen, så længe jeg er under uddannelse, ud over 400 kr. i boligstøtte.

Så står i øjeblikket i den situation at skulle vælge om jeg vil gå videre med min uddannelse, som jeg virkelig gerne vil tage eller melde mig syg og få kontanthjælp.

Jeg vil selvfølgelig helst have noget at vågne op til hverdag og vil derfor gerne fortsætte med uddannelsen, men kan ikke vente til jeg får svar fra SU styrelsen, som også kan vælge at sige nej til min ansøgning. Er der nogen der ved om jeg har mulighed for at få støtte et eller andet sted fra?
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:32   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Har du overvejet og er der nogen der har snakket med dig omkring revalidering ?

Er det sikkert at du kan klare et fuldtidsjob når og hvis du får færdiggjort din uddannelse ? jeg tænker her naturligvis på dine psykiske problemer , for er det sikkert så kan jeg ikke forstå at ingen har snakket revalidering med dig ..

hvis du bruger meget medicin (over 16.000 om året ) så er der mulighed for kronikker tilskud (så er det din læge der skal søge det )
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 10:39   #6
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
hejsa.

Jeg undrer mig faktisk lidt over du har mod på sygeplejeuddannelsen med de diagnoser du står med. Det er et krævende studie og jobbet er stressende og stiller høje krav til en på det personlige plan.

Nu om stunder kan bipolar indstilles ret fornuftigt i medicin - men alligevel syntes jeg du er noget ramt når social angst og dystymi kommer oveni, Svært at se det med så krævende et forløb.

Jeg mener som tidligere indlæg du må være berettiget til revalidering - måske var det en rigtig god ide at få en tid hos socialrådgiveren på psyk og få snakket tingene rigtig godt igennem. Prøve og se om der er muligheder i tilsv. branche - knap så krævende i første omgang fx SSA - der for du elevløn og kan bruge det til at spinge på sygepljeuddannelsen når tingene er stabiliseret ? Nu ved jeg ikke hvor gammel du er men er du over 25 er elevlønnen hvad der svarer til højeste dagpengesats !!! og så tager udd kun 1½ år.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 22:20   #7
mattis0
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2010
Indlæg: 2
Styrke: 0
mattis0 er ny på vejen
#2 Det må du/i meget undskylde, var vidst lige for træt da jeg skrev det. Kan desværre ikke redigerer det, kan ikke finde "redigér-knappen".

#3 Jeg kan ikke vende tilbage til mit fritidsjob, da jeg ikke kan overskue både uddannelse og arbejde på engang, samtidig med alle de andre daglige pligter og lektier.

Jeg har været sygemeldt, men det har været fra min uddannelse, så har bare fået SU/SU-lån mens jeg har været syg. Men som sagt har jeg ikke råd til faste+variable udgifter med en normal SU.

#5 Tak for redigeringen Jeg er ikke 100% sikker på at jeg kan klare et fuldtidsjob når jeg er færdig, men håber meget på det. Hvis ikke må jeg jo tage de timer jeg kan få. Har fået kronikker tilskud bevilliget, men det dækker ikke endnu, da jeg ikke har opnået grænsen for hvornår jeg kan få det. Har aldrig hørt om revalidering, men har lige læst lidt om det, tror jeg vil snakke med dem på kommunen omkring det.

#6 Jeg ved allerede at det er et krævende studie, har været på uddannelsen i 7½ måned før jeg blev syg. Det er lige præcis derfor jeg ikke kan klare fritidsjob ved siden af uddannelsen, men selve uddannelsen tror jeg godt jeg kan klare. Mit social angst og det bipolarer er stort set holdt i skak af medicinen, depressionen/dystymi er næsten også på et fornuftigt niveau, men kommer lidt nu og der, specielt hvis jeg har for meget om ørerne. Jeg ønsker uddannelsen, da det er det eneste jeg har haft af drømmejobs de sidste 5-6 år af mit liv, hvilket SSA ikke er.

Er kun 22 år, så kan ikke tage voksenuddannelse. Ang. stress og høje krav som sygeplejerske, ved jeg godt at det er en del af jobbet, men der er 3½ år før jeg er færdig og muligvis har jeg det bedre til den tid. Ellers er der jo et hav af forskellige mulighed som sygeplejerske, f.eks. lærerjob, forskning og deltidsjobs.

Vil undersøge om jeg kan få revalidering Tak for hjælpen alle sammen so far!
mattis0 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen? Indiansummer Alt det andet 11 18-10-2010 08:36
Syg, kan ingen hjælp få. Helena Søgaard Alt det andet 10 03-06-2010 08:46
Hvorfor er der ingen hjælp? CSøgaard Din historie 15 28-01-2010 00:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension