K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2010, 21:34   #1
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Kan jeg blive straffet??

Jeg er landet i kontanthjælp *******

Får ikke en krone. Så jeg er økonomisk presset.
Kommunen vil ikke hjælpe mig, idet min psykiater stadig behandler mig.
Derfor vil de ikke tage stilling til fleksjob m.m.
Det skal lige siges, at jeg også har problemer med nakken, som jeg har været under revalidering for (ikke gennemført)

Du opfordre mig at at tage et job på det timeantal jeg magter.
Kan jeg blive straffet for det senere i min vej mod et fleksjob??
Det jeg mener, er om de så kan sige at jeg har arbejdet deltid??

Ved godt at spørgsmålet er lidt kryptisk
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2010, 21:57   #2
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ja, det kan du, men ikke hvis du sørger for at gøre såvel kommune som læge opmærksom på, at du tager et deltidsjob, ikke af lyst, men på grund af dit helbred.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 00:55   #3
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvorfor kan du ikke få kontanthjælp.

Kan du resikere yderligere skade i lidelse, ved at arbejde?

Hvad siger din fagforening?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 12:15   #4
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Jeg kan ikke få kontanthjælp fordi min mand har for høj en indtægt sammenlagt med min private pension og vores firværdi i huset.

Jeg ved ikke hvordan mit helbred vi reagere hvis jeg får et deltidsjob.

Både fagforeningen og kommunen synes det er en mulighed for mig.

Synes bare det er underligt, at ikke kan blive en evt. arbejdsprøvning, men det vil de ikke være med til idet min situation ikke er stationær.

Noget "bavl" min nakke/ryg problematik er stationær og har været det i mange år
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 12:39   #5
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
men den tid du så skal gå sygemeldt, får du jo kun deltids sygepenge, hvad er beder end ingenting, tror bare også du risikere, at få deltids fleksjob, stadig beder end ingenting men kan blive dyrt i det lange løb.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 13:41   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er altså vist nok et eller andet med at hvis man kommer fra et deltidsjob er det, det der tæller som udregnings punkt ved senere fleks....

Men lad dem med forstand på det svare mere konkret jeg er ikke inde i det område, jeg mener bare at have hørt nogen komme i klemme, på den måde.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 15:49   #7
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Husk netop som Andersine85 skriver at gøre opmærksom på at du tager deltidsjob af nød og ikke af lyst for ellers er det også det antal timer du får løn for hvis du får tilkendt fleks en dag....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 23:33   #8
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvor lang tid går der, før behandler kan sige at din tilstand er stationær?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 09:43   #9
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tak for alle jeres svar. Men jeg er bare endnu mere forvirret nu

Jeg vil ikke tage et deltidsjob (10 - 15 timer) hvis det på nogen måde kan skade min fremtidig sag omkring fleksjob.
Så er det ikke det værd.

Jeg vil tro jeg er stationær omkring 6 - 9 måneder.

Er så fortvivlet.
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 11:09   #10
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis man tager et deltids job og det er pga helbredet....så kan man stadig senere få tilbudt et fleksjob på fuld tid...

Jeg sætter lige noget tekst ind fra den seneste fleksjobspjece

Citat:
Job på fuld tid?

Kommunen har pligt til at give et tilbud om fleksjob på fuld tid, medmindre en af følgende undtagelser opfyldes:

* Personen ønsker deltidsansættelse i et fleksjob. Man skal dog være opmærksom på, at der ikke findes nogen mulighed for at supplere det eventuelt mangelfulde forsørgelsesgrundlag med andre offentlige ydelser.
* Personen i den seneste ordinære beskæftigelse var ansat på deltid, og de seneste sammenlagte 12 måneders ordinær beskæftigelse forud for visitationen til fleksjob var i deltidsbeskæftigelse. At være i deltidsbeskæftigelse vil sige, at man har arbejdet højest 30 timer om ugen i gennemsnit set over en periode på fire uger. Dette gælder dog ikke, hvis et lavere timetal end 30 timer efter overenskomsten anses for fuldtidsbeskæftigelse. Der er fx overenskomster, der anser 29 timer for fuld tid, fordi der er tale om aften- og natarbejde. Aktivering anses i denne sammenhæng ikke for at være ordinær beskæftigelse.

Personer, der har været ansat på deltid i den seneste ordinære beskæftigelse, kan højst få tilbud om et fleksjob for det antal timer, personen har været beskæftiget i deltidsjobbet. Dette gælder dog ikke, hvis personen gennem fx lægefaglig eller sundhedsfaglig vurdering kan dokumentere, at deltidsansættelsen skyldes de samme forhold, som er årsagen til fleksjobbet.
* En person, der er visiteret til eller ansat i et deltidsfleksjob, har dog ret til et fleksjob på fuld tid, hvis personen kommer ud for en social begivenhed som fx separation, skilsmisse eller ægtefællens/samleverens dødsfald. Andre ændringer i de personlige forhold kan også give ret til fuld tid, hvis kommunen ud fra en konkret vurdering skønner, at ændringen i de personlige forhold giver grundlag for tilbud om fleksjob på fuld tid, så personen bliver i stand til at forsørge sig selv. Der skal være tale om udefrakommende ændringer. Forhold, som personen selv har en vis indflydelse på, giver ikke ret til et fleksjob på fuld tid. Det kan fx være fødsel, indgåelse af ægteskab, at ægtefællen går på orlov eller efterløn.

Personer, der er visiteret til et fleksjob før 1. juli 2006, bevarer retten til et fleksjob på fuld tid. Personer, der har haft deltidsbeskæftigelse og visiteres til fleksjob den 1. juli 2006 eller senere, vil som hovedregel kun have ret til fleksjob på deltid.
Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c4003

Skriv til kommunen evt i et brev...så det ligger i din sag når du senere skal have sagen op...

Når du aflevere brevet så få en kvittering på at du har afleveret det deroppe...

Lav evt en kopi til dig selv..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Man kan blive ved Ricky M. Politik og Samfund 2 06-12-2011 19:40
Sociale svindlere bliver ikke straffet superkok Politik og Samfund 19 10-05-2010 22:09
Det er noget **** at blive ftp. omar Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 25 05-02-2010 10:04
Kan det da blive ved ... ? Sommerfugl Alt det andet 21 14-01-2010 10:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:26.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension