K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-06-2009, 22:40   #21
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Ja, stol på hende.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 22:42   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mc07 Se meddelelser
hej igen det en § 19 der er lavet
Jaaaamen, du giver selv svaret hér - det er § 19 der er LAVET. Altså en vigtig del af sagsbehandlingen - den vigtigste.

Så jeg tror faktisk du søger §18.
Der er altså mange der ikke rigtigt ved hvilken § der er søgt, specielt hvis sagsbehandleren er den der har iværksat ansøgningen om førtidspension. Så det skal du ikke blive forvirret over.

Flereigen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 22:59   #23
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
mc07 er ny på vejen
ftp

ok hvis det er en § 18 og har været til sp læger privat hospitaler fys og arb prøvning er blevet om at stoppe i arb prøvning af sagb for mange smerter ,
hvad kan komunne finde at bede mig om inden de evt tilkender mig ftp ???
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 23:11   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JEG tror ikke der er mere så!

Hvis arbejdsprøvningen er blevet stoppet oga smerter, jamen så er det jo svært at forestille sig at de så sender dig ud i endnu en arbejdsprøvning.

Og hvis du ikke kan arbejdsprøves - jamen så kan du jo heller ikke arbejde - og så er der kun førtidspension.

Er din tilstand varig? Hvis ja, og den ikke kan forbedres, jamen så er der heller ikke noget at hente dér.....

Har du afprøvet alt, medicin, fys mm? Hvis ja, og det ikke hjælper, så må behandlings mulighederne jo være udtømte.....

Hvis alt ovenstående er i hus, jamen så er førtidspensionen det også!!!

Ooookayigen-igen
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 23:23   #25
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
mc07 er ny på vejen
ftp

ja alt er afprøvet .
det enster der er til bage er at intsiv træning men det vil kun lindre mine smerter så jeg kan få nogen lunde normal hverdag og fungere i hjemmet

har været på mofin pille men dem kunne jeg ikke klare og nu får jeg ibumatin 600 mg 4 x dagligt samt 8 pinix dagligt bare for at ha det nogen lunde
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-06-2009, 23:38   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg håber du snart får en afklaring, også så du forhåbenligt kan få ro på....

Intensiv træning kan du jo gå til når førtidspensionen forhåbenligt går i orden.

Lige som jeg vil begynde på noget forebyggende medicin når min egen førtidspensionssag snart er afsluttet HELT.
Jeg kan sgu ikke rigtigt koncenterer mig om andet end sagen, og må derfor vente til den er afsluttet for at kunne koncentrere mig om alt det andet...

Det er jo heller ikke noget jeg bliver rask af, men som med dig, så kan det måske gøre hverdagen mere udholdelig........

De vurderer jo også, at en førtidspension netop kan være medvirkende til, at man får et acceptabelt liv efterfølgende. Der er ingen der er ude på at man skal sygne hen som en grøntsag, og mange bliver da også rådet til efterfølgende, at få noget socialt adspredelse der kan give ekstra livskvalitet....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 03:59   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan se at der skrives meget om §17 og §18 i denne tråd....

Der er også en del forvirring ser jeg....

Jeg har prøvet at forklare lidt om emnet her http://www.k10.dk/showthread.php?p=56399#post56399

Som i kan se af den tråd....så kan man altså IKKE søge en §18....ej heller kan kommunen...

§18 bliver kun brugt til at lade en sag overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Du kan se loven her

Citat:
§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

Stk. 2. Kommunalbestyrelsen kan påbegynde en sag eller træffe afgørelse om tilkendelse af førtidspension til en person, der ikke selv har rettet henvendelse herom.

§ 18. Kommunalbestyrelsen træffer afgørelse om, at sagen overgår til behandling efter reglerne om førtidspension, når det er dokumenteret eller det på grund af særlige forhold er helt åbenbart, at pågældendes arbejdsevne ikke kan forbedres ved aktiverings-, revaliderings- og behandlingsmæssige samt andre foranstaltninger.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...px?id=20625#K3

Når der skal søges en pension....så forgår det efter §17....og så er det lige meget om det er en selv eller kommunen der søger den...

Når man selv søger...så er det en §17 stk 1 hvor de skal se på sagen efter alle regler i den sociale lovgivning...

Man kan....når man selv søger en §17 stk 1 dog bede om at få sagen afgjort på det foreliggende dokumentationsgrundlag....og her skal de alene kun tage stilling til spørgsmålet om man er berettiget til en førtidspension...

Når det er kommunen der søger...så er det en §17 stk 2

Til dig Mc07...

Så er der mange kommuner der vil vælge at give en pension når man er helt nede på 1 - 2 timer om dagen....

Det skal dog siges at der ingen regler er på dette område....

De kan også vælge at fleksvisitere dig med den begrundelse at du stadig har en arbejdsevne tilbage...

Men da din sagsbehandler skriver at hun ikke kan se dig i et arbejde...ja så vil de sikkert lytte til det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 09:47   #28
mc07
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-06 2009
Indlæg: 29
Styrke: 15
mc07 er ny på vejen
ftp

mange tak for alle de svar . jeg vil vende tilbage med hva det bliver til ok jeg får ftp eller ej efter den 18/6 men håber at det er positiv svar de komme med
mc07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 11:37   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Web.

Og Mc07, jeg krydser fingere!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-06-2009, 21:05   #30
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Til Web

Min fp er søgt på §18, og så gav de afslag på påbegyndelse. Så den holder ikke helt. Jeg er selvfølgelig igang med at klage over dette, da jeg tolker lovgivningen som du gør:
At man kun kan søge §18 såfremt alle muligheder er udtømte osv. og ikke at det er et spørgsmål om hvorvidt man har ret til at påbegynde fp-sag.
Det er et ækelt smuthul kommunen selv har opfundet.

Til Mc07

Din sag ser ud til at køre som den skal, så det er ikke for at gøre dig nervøs. Held og lykke.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvor stor chanche har jeg til at faa ftp zwinky At søge førtidspension 50 08-05-2011 00:48
Hvor stor er chancen for ftp. MorWettendorff At søge førtidspension 153 07-09-2010 11:10
Har vi en mulighed for..... p.m.o. Alt det andet 2 27-05-2010 00:36
Har jeg mulighed for fp? Mcavforfanden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 23-01-2010 11:41
Fri proces - en mulighed? lena Skal kommuner ikke overholde loven? 1 26-09-2008 23:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension