K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-06-2011, 13:16   #1
Jupiter
Føler sig hjemme på K10
 
Jupiters avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 28
Styrke: 13
Jupiter er ny på vejen
Hvordan får jeg en ny sagsbehandler?

Kære K10'ere,

Jeg ønsker at skifte sagsbehandler, da jeg ikke har tillid til min nuværende. Hendes sagsbehandling bærer præg af manglende erfaring (hun er også meget ung) og manglende overblik, hvilket jeg ikke har lyst til at blive udsat for længere.

Er der nogen, der ved, hvordan man gør?
Og hvem skal man henvende sig til?
Er det noget, man skal kæmpe for, eller er det relativt uproblematisk?

Kh
Jupiter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 13:54   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er jobcenterchefen du skal henvende dig til.

Der står en lov-tekst et eller andet sted, der giver os ret til SB skifte, såfremt samarbejdet ikke fungere (skrevet på dansk af mig) Det kan også være i en vejledning jeg har set det, det skal jeg ikke afvise.
Jeg prøver lige at se om jeg ikke kan finde et eller andet *ss*

MEN desværre er det ikke op til dig at vurdere om det fungere, eller om du har fornuftig grund til at føle at sagsbehandlingen ikke forløber som den bør, det er op til jobcenterchefen, som gerne foretager den vurdering i samarbejde med SB´eren, med andre ord har du ikke en prut at skulle have sagt, bestemmer de at der ikke er problemer, så er det altså sådan det ER lige meget hvad du siger.

De fleste får af vide at man ikke kan skifte SB´er, men som allerede beskrevet er det ikke korrekt, en af grundene til at man får den besked er at der er noget administrativt i det for kommunen (uhe vi skal lave noget, fy føj da)
Dog skal du vide at de fleste kommuner tildeler SB´er ud fra person nr.

Nå jappe jappe. hvis jeg var dig, ville jeg lave en SKRIFTLIG anmodning om SB skifte sammen med en begrundelse for hvorfor du ønsker at skifte, og i den anmodning bede om SKRIFTLIG respons, evt kan du vedlægge §§ der giver dig ret til at skift.
Får på den måde kan du bruge det som et afslag på noget du har søgt, og det kan du anke

og så har jeg lige været lidt på jagt:

Bekendtgørelse af lov om retssikkerhed og administration på det sociale område

Citat:
§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed.
Den kan du stort set "altid" bruge.

Der strider § 15 i samme lov så desværre imod dig, men går den så går den *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 15:27   #3
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Jeg fik lov til at skifte sagsbehandler efter jeg ringede og spurgte om jeg ikke nok måtte få en anden. Jeg ringede til Kommunen og bad om navnet på chefen, hvorefter jeg ringede til Jobcentret og bad om at tale med chefen. Ingen problemer

Jeg havde læst at man ikke havde krav på det, men at de som regel indfrier ønsket hvis der er flere sagsbehandlere i teamet.

Men men, jeg gik fra asken i ilden. Den nye sagsbehandler er lige så inkompetent som den første. De har jo også samme chef...
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 16:57   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Solnedgang Se meddelelser
Hejsa

Jeg fik lov til at skifte sagsbehandler efter jeg ringede og spurgte om jeg ikke nok måtte få en anden. Jeg ringede til Kommunen og bad om navnet på chefen, hvorefter jeg ringede til Jobcentret og bad om at tale med chefen. Ingen problemer

Jeg havde læst at man ikke havde krav på det, men at de som regel indfrier ønsket hvis der er flere sagsbehandlere i teamet.

Men men, jeg gik fra asken i ilden. Den nye sagsbehandler er lige så inkompetent som den første. De har jo også samme chef...
Ja en afdeling er som chefen, så når der er lavet nogle retningsliner
i en afdeling.
så er der nok ikke nogen større forskel i sagbehandlingen
hvis man skal, er nok mere pågrund af kemi mellem sagsbehandler og en selv

7 9 13 har jeg aldrig haft en dårlig sagsbehandler
men er så priviligerede at have to
en på jobcenter og socialforvaltning
men har haft 2 elendige lægekonsulenter ind over min sag

den sidste som har skrevet i min sag, var helt ok
det der blev skrevet har jeg været i gennem
stadig ingen behandlingsmuligheder og nu ligger den igen hos lægekonsulenten
så det kan være jeg bliver sendt til USA denne gang

men fint svar fra LUM
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 19:20   #5
Jupiter
Føler sig hjemme på K10
 
Jupiters avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Indlæg: 28
Styrke: 13
Jupiter er ny på vejen
@LUM: Tusind tak for dit udførlige svar - meget brugbart! Er allerede i gang med skrivelsen. Og god idé at have nogle § med - det er et sprog, de forstår

@Solnedgang: Tak også for dit svar. Tror dog ikke, at jeg "tør" at ringe til dem, da jeg har så dårlige erfaringer med at tale i telefon med systemet. Æv, er ked af, at din nye sagsbehandler er ligeså inkompetent Du har ret, det er jo selvfølgelig en risiko...


@MTVRV1: Håber, I finder de rette behandlingsmuligheder til dig. At komme til USA er nok ikke en dårlig idé, da deres læger overall er noget længere fremme videnskabeligt end de danske
Jupiter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 22:20   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Alternativt kan du klage til jobcenterchefen hver eneste gang din sb ikke gør tingene ordentligt, slet ikke gør dem, kommer med underlige påstande o.s.v.

Blot skal du huske, at det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 22:33   #7
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jeg synes egentlig også, at du skal skrive det, som du gør i første indlæg - det er jo lødigt og sagligt, og holder en rigtigt pæn tone, om at det ikke er sagsbehandleren personligt, som sådan, som er problemet.
Ja, vi er jo kun mennesker, en god tone kan altså hjælpe på velviljen i sådan nogle tilfælde...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2011, 22:57   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
den sidste samtale jeg havde med en sagsbehandler
godt nok vi var enige om jeg skulle have pension

men et mere sødt menneske, er det meget længe siden jeg har mødt

så skrev en mail til hende, sammen med noget andet
at jeg synes det var en rigtig god samtale

det blev hun glad for, som hun skrev tilbage
der skal være to om en god samtale
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvordan skifter man sagsbehandler?? nensypigen Alt det andet 6 14-11-2011 00:56
sagsbehandler fønix Alt det andet 6 01-04-2009 12:34
ny sagsbehandler kimmik Din historie 7 30-01-2008 11:53
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension