K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-01-2015, 12:11   #1
scorpio09
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
scorpio09 er ny på vejen
Klage over generel helbredsattest?

Hej
Min mor har tilbragt 7 år i kontanthjælpssystemet - alle dage som sygemeldt.
Der blev søgt FTP i 2012, hvor udfaldet var afslag.

Hun flyttede for knap et år siden til en ny kommune, og der er nu indhentet en generel helbredsattest med henblik på afklaring af visere forløb. Lægen hun er tilknyttet virker generelt ganske uprofessionel, og nu har vi fået mulighed for at læse helbredsattesten igennem. Desværre går lægens manglende kompetencer igen, og flere afsnit er direkte forkert beskrevet.
Denne attest medfører, at man fra kommunens side vælger at sende min mor i praktik med henblik på arbejde, på trods af mange tidligere udtalelser fra læger og speciallæger om, at dette absolut ikke er en mulighed.

Sagen er sendt til lægeskøn på vores opfordring, men jeg vil meget gerne vide om det er muligt at klage nogen steder? Sagsbehandleren vidste det ikke...

På forhånd tak, og en god dag til jer!
scorpio09 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2015, 12:34   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Vejledning i at klage over praktiserende læge og andet subdhedspersonale http://www.regionh.dk/menu/sundhedOg...spersonale.htm
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 17:35   #3
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men husk en ny læge kan ikke skrive andet end det, hun er orienteret om.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 19:33   #4
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Vejledning i at klage over praktiserende læge og andet subdhedspersonale http://www.regionh.dk/menu/sundhedOg...spersonale.htm
Så vidt jeg læser er det indholdet man ønsker at klage over, dit link er hvis det er lægen/lægefejl.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 22:25   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Når man vil klage over det faglige indhold i for eksempel en helbredsattest klager man til patientombuddet http://www.patientombuddet.dk/Klage-...ehandling.aspx = første link der er på den side jeg henviste til.

p.s. Jeg har selv prøvet at klage over en statusattest der var indsendt til jobcenteret. Det tog laaaaagt tid at den behandlet og jeg fik ikke medhold. Men lægen havde måtte forklare sine grunde til at han havde skrevet som han havde i erklæringen. Så jeg håber det får ham til at tænke sig om en ekstra gang en anden gang. At nogen anden på den måde har haft gavn af min klage.

Sidst redigeret af Akvamarin; 22-01-2015 kl. 22:37. Årsag: p.s. afsnittet
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 23:46   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.780
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information...

http://www.ft.dk/samling/20131/spoer...72/1392946.pdf

Oplysninger i patientjournalen må ifølge lovgivningen ikke slettes eller gøres ulæselige. Viser det sig, at en mistanke om en diagnose ikke holder stik, skal optegnelsen ikke slettes. Der skal i stedet ske en tilføjelse i journalen om den nye vurdering, som kan danne grundlag for en evt. videre behandling

Er det nødvendigt at rette fx en diagnose eller tilføje i patientjournalen, skal det
ifølge lovgivningen ske på en sådan måde, at den oprindelige tekst bevares.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2015, 23:54   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
ja og så kan de forfølge en hele livet. Mærkelig regel. Men selvfølgelig lavet for at sundhedspersonale ikke skal kunne gå ind og rette egne fejl og lade som om de aldrig er begået.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 00:32   #8
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
http://www.ft.dk/samling/20131/spoer...72/1392946.pdf

Oplysninger i patientjournalen må ifølge lovgivningen ikke slettes eller gøres ulæselige. Viser det sig, at en mistanke om en diagnose ikke holder stik, skal optegnelsen ikke slettes. Der skal i stedet ske en tilføjelse i journalen om den nye vurdering, som kan danne grundlag for en evt. videre behandling

Er det nødvendigt at rette fx en diagnose eller tilføje i patientjournalen, skal det
ifølge lovgivningen ske på en sådan måde, at den oprindelige tekst bevares.


Hilsen Peter
Decideret forkerte oplysninger KAN undtagelsesvis slettes via Registertilsynet, men det er noget som er helt ekstraordinært.

Jeg får selv slettet oplysninger, men det koster mig en advokat, via registertilsynet.
Oplysningerne kan kun slettes fordi der er tale om at en sagsbehandler har udstyret mig med en diagnose efter hendes eget skøn, en diagnose jeg aldrig har haft og man aldrig kan få en eneste læge til at skrive under på.

Mine udgifter til advokat bliver "kun" 8.000kr, for jeg laver selv alt materialet til Registertilsynet klar, og så sender advokaten det med deres navn.

Det er borgerrådgiveren i min kommune der har godkendt at forvaltningen siger at det skal gå den vej.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2015, 15:13   #9
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Man bør da vel kontakte kilden, altså lægen, for at få en forklaring for hvorfor det er beskrevet som det er beskrevet. Der kan jo være tale om nogle misforståelser.

Og så er det helt korrekt som Akvamarin, at man kan klage til patientombuddet. Også når man mener, man er utilfreds med det lægen har skrevet, og denne læge ikke vil ændre den....

Så man bør altså tale med lægen først...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension