K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2015, 14:28   #1
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Bivirkninger af medicin

Hejsa.

Når nu man har en kommune der åbenbart ikke mener at bivirkninger af medicin kan være grund nok til ikke at gennemføre uddannelse på revalidering, hvordan forklarer man dem så at det er det der faktisk sker for en.
I november røg jeg på maks dosis Lyrica ( 300 mg x 2 ) pga. nerveskade i en fod, men bivirkningerne rammer mig pladask i hovedet. Jeg kan stort set ikke holde mig vågen, døgnet rundt, og jeg har et uhyre koncentrationsbesvær. Så nu kan jeg virkelig ikke klare min uddannelse mere ...
Jeg er i gang på en smerteklinik og der er de kommet frem til at den dosis Lyrica er det eneste jeg reagerer nogenlunde på, og intet andet medicin.

Andre der har kæmpet med lignende? og hvad sagde jeres kommune til det?

mvh
Johnny ( den meget fortvivlende )
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 18:22   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det skal gå igennem din læge eller den som har udskrevet medicinen....som du fortæller om de bivirkninger du har...

Denne læge kan så evt sygemelde dig eller hvis kommunen beder om en attest ja så vil de kunne få sådan en...

Få evt din egen læge ind over medmindre det er denne der har udskrevet den medicin..

Man skal aldrig selv fortælle kommunen om sådanne ting....det er altid bedre hvis en såkaldt "ekspert" fortæller dem det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 19:25   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Hvis det er lægen på smertecenter som har medicinere dig så tal med ham og kun ham om hvordan du har det,

er det din egen læge som har givet dig lyrica så tal med ham,

jeg kan kun give dig ret i at lyrica er en meget stærk medicin og man bliver virkelig sløv af den og så i de mængder som du beskriver,

jeg har selv prøvet det så jeg ved hvad jeg taler om.

Du skriver du lider af koncentrationsbesvær og så samtidig er sløv, så er en uddannelse meget svær at komme igennem,

kan kun sige som web, få lægen til at skrive til kommunen eller gå ned i medicin styrke..........
__________________
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 19:50   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
stolpesten

jeg tager også lyrica 2gange 300 mg dag og har gjort det i 3 ¨år efterhånden..med medtadon og morfin...
jeg får meget vand i kroppen - nogle bliver trætte - svimmel..mv..
det er kun smertelægen der har udskrevet dem der kan hjælpe dig.-..
måske kunne du sætte dem lidt ned - og få andet til...jeg får det sammen med andet - ved jeg så ikke om du ikke kan..kan godt se det er det der virker..men kombineret kan det godt være anderledes,,jeg er ikke læge-.men tænker mere hvis du skal forsætte med dem,blir det hele da ikke til at holde ud i længden-.-
piller - bivirkninger mv er forskellige fra person til person..men er du så træt kan de da ikke bare hundse rundt med dig..

prøv kontakt smertelægen..ved min kan vi ringe og få dem til at ringe tilbage hurtigst muligt..
stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 22:29   #5
stolpesten
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-12 2010
Indlæg: 57
Styrke: 14
stolpesten er ny på vejen
Tak for jeres svar

Mellem jul og nytår prøvede lægen ved smerteklinikken at få mig ned i Lyrica, for samtidig at prøve lamotrigin. Men så snart jeg slap Lyrica'en, vendte mine nervesmerter straks tilbage med fuld effekt. Og dem så har prøvet det, ved at nervesmerter holder man ikke til. Desuden fik jeg udslæt af lamotrigin.
Det medicin-forsøg kostede så en eksamen i starten af januar.
Men jeg vil da prøve at tage en snak med min smertelæge, da det ikke er holdbart mere.
Jeg har jo nærmest også fordoblet min vægt siden jeg startede, og Lyrica går desværre også slem ud over sexlivet.
Men alle de bivirkninger tager jeg gerne med, for at slippe for nervesmerter i foden ... Kommunen er bare ikke enig..
stolpesten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 23:18   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ud over at du ser hvad du kan finde ud af med din læge......

Så kunne du måske...hvis kommunen ikke vil lytte på anden måde....sætte dig ned og skrive et brev som du får lagt ind i din sag...

I det kan du skrive og forsøge at forklare dem hvad dit problem er...at hvis du tager den medicin der virker ja så kan du ikke følge med i din uddannelse pga træthed og koncentrations besvær....og hvis du ikke tager den medicin ja så kan du ikke følge med i din uddannelse pga smerter...

Skriv det meget uddybende og få så lagt det ind i din sag så du altid senere kan dokumentere at du faktisk har forsøgt at få dem forklaret problemet...

Hvis du aflevere det på kommunen/jobcenteret....så skal du huske at få en kvittering på at du har afleveret det...igen dokumentation...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension