K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2015, 13:30   #11
Frk.madsen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2014
Indlæg: 16
Styrke: 10
Frk.madsen er ny på vejen
Jeg har været nede ved Marianne Kirkegaard på Vejle privathospital Mølholm, og kan på det kraftigste anbefale hende. Hun er neurolog og de ved hvad de laver. Prøv at se om du ikke kan få en henvisning og evt få brugt frit syghus valg, hvis der er over 4 ugers vente tid. Dette gjorde jeg. Og har virkelig fået en kanon behandling dernede.

Frk. Maden
Frk.madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 16:44   #12
Souad
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2013
Indlæg: 90
Blog Indlæg: 11
Styrke: 11
Souad er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Jeg har to gange været ved neurologen jacob geday (2011 +2014) ifht min arbejdsskadesag, hvor der har skullet laves speciallægeerklæring på min rygskade/kroniske smerter.

Men jeg har ikke som sådan været i behandling hos ham.
Jeg har et meget godt indtryk af han og han har bestemt taget mine smerter alvorligt og skrevet nogle meget grundige erklæringer.

Han har ry for at være på patientens side, jeg ved ikke hvordan han er ifht. Funktionelle lidelser, men jeg opfattede ingen faresignaler ved hverken det han spurgte om eller skrev nogen af gangene.

Han har klinik i Horsens og privat klinik i Århus

Www.neurologen.dk
Hej,
Jeg har også i 2014 blev undersøgt af neurologen Jacob Geday, men ikke i relation med en erklæring til arbejdsskadestyrelsen. Jeg var meget tilfreds med både undersøgelsen og erklæringen.
Souad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 19:32   #13
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
jeg afventer stadigvæk nervøst afgørelsen fra kommunen, men har lige fået at vide, at der nok går et par uger endnu pga de stadigvæk afventer en statusrapport fra psykologen
Min sagsbehandler vil prøve at få mig forlænget med de 39 uger, men det bliver vist ikke nemt for hende suk...

Desværre kan det også godt tyde på, at mit pensionsselskab nok ikke vil blive ved at med at udbetale den løbende erstatning for tab af erhvervsevne (min nuværende godkendte periode udløber om 2 måneder)
De mener vist, at når jeg kan sendes i jobprøvning (som vi regner med, at jeg skal starte på løbet af kort tid), så er jeg også ved at være så rask, at de ikke skal betale til mig mere - jeg ved ikke, om det evt. er min nye diagnose med fibromyalgi, som gør, at de trækker lidt i land...
Jeg håber dog, at de så vil acceptere min depression/angst som en gyldig grund til fortsat at få udbetalt erstatningen, men da depressionen også er blevet bedre (hvilket jeg er lykkelig for!) og kombineret med, at jeg har en mistanke om, at min psykolog nok godt kan være lidt tvetydig i hendes beskrivelse/statusrapport, så begynder det nok at blive svært at overbevise pensionsselskabet.

Så nu overvejer jeg at betale for en konsultation ved Glen Gorm Rasmussen i Ålborg for at få en second opinion af min diagnose med fibromyalgien, så jeg kan bruge hans udtalelse, hvis både kommune og pensionsselskab begynder at negligere fibromyalgien og de smerter osv, som den giver mig og få dem til at forstå, at jeg ikke bare kan blive rask ved at dyrke en masse motion...
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2015, 21:31   #14
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Har du ikke spurgt dit forsikringsselskab/pensionsselskab hvorfor du mister din løbende udbetaling ?
Jeg tror at det er fordi du skal i jobafklaringsforløb, hvor man får udbetalt resourceforløbstydelse.
Ifølge lovgivningen modregnes resourceforløbsydelse krone for krone, så din løbende udbetaling fra pensionsselskabet bliver spist op af modregningen og at det kun er det offentlige der tjener på din udbetaling.

Som skrevet, prøv at kontakte selskabet og find ud af hvorfor, hvis sygedagpengene så bliver forlænget kan det være også pensionsselskabet fortsætter udbetaling.
Hvis du senere bliver godkendt til flexjob, begynder de muligvis også at udbetale igen.

Med hensyn til fibromyalgi, så pas godt på dig selv, det er en rigtig lumsk skodsygdom, som let kan forværres af overbelastning, dog er det godt med lettere motion som kroppen kan holde til så man ikke mister yderligere muskelkraft.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2015, 10:01   #15
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Pensionsselskabet har ikke meldt ud endnu, at de stopper for deres betaling - det var bare en grim fornemmelse, at jeg fik, da jeg talte med dem i telefonen. Så jeg kan jo kun håbe på, at de fortsætter dem.

Jeg ved, at kommunen vil modregne min erstatning krone for krone, hvis jeg kommer i et jobafklaringsforløb på ressourceforløbsydelse og pensionsselskabet vælger at fortsætte deres udbetaling - det har jeg spurgt dem om, så jeg var forberedt på den situation. Pensionsselskabet har oplyst, at de fortsætter deres betaling også under et jobafklaringsforløb (nogle selskaber stopper nemlig deres udbetalinger).

Min største håb er, at kommunen vælger at forlænge mig med de 39 uger og at pensionsselskabet også vælger at fortsætte deres udbetaling, men jeg er altid forfulgt af uheld, så er jeg nok ikke så heldig, at dette kommer til at ske

Det hele er så stor en stressfaktor og jeg kan mærke, hvordan hele kroppen og psyken desværre reagerer rigtig negativt på situationen
Og da stress er et no-go sammen med fibromyalgi, så det er ikke en god kombination ;-) Motionen er det svært at finde overskud til, men jeg ved, hvor vigtig det er for mine rygskader og fibromyalgien.
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2015, 10:42   #16
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du slet ikke været i noget arbejdsafklaring?

Jeg tænker at forsikringsselskabet skal have noget at bygge deres påstand om din arbejdsevne på. Har de regel om at din arbejdsevne skal være mindre end det halve for at de udbetaler tab af erhvervsevne?

Mit selskab stoppede udbetalingen da jobcenteret lagde an til at raskmelde mig for nogle år siden. Det blev så sådan at mine sygedagpenge blev forlænget og jeg har fået genoptaget udbetalingen af tab af erhvervsevne forsikringen. Fik endda med tilbagevirkende kraft tilbage fra da de stoppede.

Vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2015, 20:33   #17
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Jeg har ikke været i nogen arbejdsafklaring endnu, da jeg har været for syg til det.

Jeg har fået brev fra pensionsselskabet og der står, at min arbejdsevne skal være mindre end det halve for, at de udbetaler tab af erhvervsevne og at jeg skal kunne dokumentere dette, hvis de beder om det (så det må jeg jo så i gang med, når min nuværende periode udløber til april). Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt det med, at min arbejdsevne skal være halveret for at give ret til udbetaling også gælder i perioden under jobafklaringen eller det først er, når denne er afsluttet... Jeg mener dog, at de oplyste (såvidt jeg forstod i telefonsamtalen), at det ikke gælder under en arbejdsprøvning. Skulle det regnes som alm. arbejde, så stopper de jo udbetalingen, når jeg kommer op på 18,5 timer om ugen i min arbejdsprøvning... men det kommer jeg jo nok forholdsvis hurtig op på, men det er jo ikke sikkert, at jeg kan holde til det i længden.

Jeg vil dog helst ikke begynde at rode alt for meget rundt i det før, at jeg kommer tættere på udgangen af marts for så ved jeg trods alt lidt mere om, hvor mange timer jeg kan klare og om kommunen har valgt at forlænge mine sygedagpenge.

Det hele fylder bare så meget i mine tanker og jeg spekulerer alt for meget på det pga., at det har så stor betydning for min fremtid - stopper pensionsselskabet deres udbetaling og vælger kommunen at sætte mig ned på ressourceforløbsydelse, så bliver jeg ret hurtigt tvunget til at sætte mit hus til salg for min opsparing rækker ikke ret langt

Min fagforening er desværre ikke helt så behjælpelig med alle mine spørgsmål og det er jeg nu lidt skuffet over, men de vil først begynde at hjælpe, hvis jeg får et afslag fra kommunen på forlængelse.
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-01-2015, 21:46   #18
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er så frustrerende at vente på afgørelser. Hvordan med din a-kasse? Da jeg var ved at miste sygedagpengene var det socialrådgiveren i a-kassen der reddede mig. Hun har været mig en god støtte med svar på partshøringer og klage over afgørelser.

Vh Akvamarin
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 10:41   #19
høj
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2014
Indlæg: 19
Styrke: 10
høj er ny på vejen
Jeg har været nede forbi min a-kasse og der fik jeg at vide, at det var deres fagforening, der skulle hjælpe mig og dem talte jeg så med uden ret meget held. Det kan dog være, at de kommer mere på banen, hvis kommunen bestemmer sig for ikke at forlænge mine sygedagpenge... jeg ville bare helst have haft talt situationen igennem inden, så jeg var forberedt på, hvad der ville ske ved et afslag. Jeg ville også rigtig gerne have haft en bisidder med fra fagforeningen til næste møde, men den slags gjorde de ikke, så jeg må klare mig selv til møderne

Det lød dog til. at de ville skrive klagen til kommunen over en evt negativ afgørelse, men kun hvis de vurderede, at der var en chance for at vinde sagen.

Jeg har dog tænkt på evt at prøve at kontakte en privat socialrådgiver, som kunne hjælpe mig, men jeg har simpelthen ikke råd til at betale de takster, som de forlanger for deres hjælp
høj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2015, 21:44   #20
bamboo
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-11 2013
Indlæg: 24
Styrke: 11
bamboo er ny på vejen
Du skriver, at du har mistanke om, at din psykolog er tvetydig i status erklæringer.
Har du ikke en kopi af disse erklæringer?
Hvis du ikke har, synes jeg du skal få fat i en kopi....det gælder sådan set også alle de status erklæringer og udredninger fra speciallæger og hvis din læge har skrevet noget til jobcentret. Få en kopi tilsendt. Det gør det lidt mere overskueligt for dig, at vide hvad de har skrevet og samtidig er det en hjælp hvis der skal laves partshøring.
Held og lykke til dig
bamboo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension