K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2012, 20:43   #1
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
min sagsbehandler i kommunen

hej (langt)

jeg havde en træls samtale med min sagsbehandler idag, så jeg har behov for at høre hvad i ville gøre i min situation.

i jan 2011 sprang min trommehinde i atomer, da et barn i børnehaven kom til at stikke en jernpind i mit øre. efterfølgende har jeg fået invaliderende tinnitus og lydfølsomhed. når mit øre bliver brugt rigtigt meget får jeg monster ondt i øret, svimmelhed, hovedpine, smerter i nakke og skulder.

jeg er undersøgt ved ørelæge. ørelæge på sygehus. neurologiske afd på sygehus. fået lavet neuro psykologisk test. fys undersøgelse. høre konsulent center.

fys kan ikke gøre noget ved mine smerter og mener at det er tale om en kranienerve skade. hørekonsulent mener at stress er alt ondt for min tinnitus og lydfølsomhed. neuro psykolog mener at jeg kan arbejde 2-3 pr dag med store anstrengelser. neurolog på sygehus fandt ikke noget på mr skanning, men derfor kunne jeg godt have mine smerter og symptomer. ørelæge på sygehus fandt ikke noget graverende. ørelæge fandt min tinnitus, lydfølsomhed, da jeg ikke har haft det før skaden.

var til speciel læge erklæring hos jesper tørring, da jeg søgte inddirekte følge men skade, skod til undersøgelse, hans konklusion var at der ikke var sammenhæng mellem traumet, de subjektive klager og det objektive fund.

er nu ude i min anden virksomhedspraktik, den sidste kom jeg op på 10 timer i snit pr. uge.

min sagsbehandler ringede idag og hørte hvordan det gik, jeg sagde at jeg var oppe på 3 timer om dagen. dejligt sagde hun, indtil jeg sagde at jeg havde ca 2 syge dage om ugen.

hun spurgte til skåne hensyn og jeg kunne fortælle at de var der. så spurgte hun for 10 gang hvad det er der sker og om der var et mønster. jeg sagde at det havde neuro psykologen beskrevet meget godt og der ikke var et mønster hvis jeg kunne sige hvad der gik galt, havde jeg brudt det så der ingen sygedage er.

hun spurgte indtil min fremtid, og jeg sagde at det havde jeg ikke tænkt på. hun sagde at jeg skulle jo have en indtægt. så jeg skulle gerne op i tid også selvom jeg måske havde ondt. jeg sagde til hende at jeg faktisk nogen gange var på arbejde selvom jeg havde ondt.

hun skulle lige høre til hvordan mine smerter var, jeg sagde at jeg fik mega ondt i øret, og tinnitus og lyfsølsomheden forværres, så jeg ikke kunne holde ud af være nogen steder. hun sagde jamen du skal gerne have flere timer og vise at du er en stabil arbejdskraft, da det er det arbejdsgiverne vil have.

så sagde hun at hvis jeg tænkte på førtidspension kunne jeg godt glemme det, da lægekonsulenten havde skrevet at der ikke var objektive fund, skaden var stationær og der skulle være skåne hensyn.

hjælp hvad skal jeg gøre ????

hilsen

nielsen 69

ps har fået en depresssion lige efter ulykken

Sidst redigeret af nielsen69; 20-08-2012 kl. 20:47.
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 23:54   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er arbejdsevnen der er afgørende for en afgørelse.

Du bør kun arbejde det det kan holde til, hverken mere eller mindre.
Husk at afgørelsen skal kunne holde, også ud i fremtiden.

Det er sagsbehandlers opgave at finde evt andre muligheder for at øge timer.

men hvis dine timer stemmer overens med div lægeudtagelser, og det du holder til, så kan du ikke gøre mere, og skal ej heller, da det sviger til egen røv, hvis du prøver.

Sagsbehandlere har det med trudsler, som IKKE holder vand!

Du kan evt klage til overordnet i job-centret, hvor du udbeder dig svar for ovenstående behandling og spørger hvorledes man ellers skal gøre og div muligheder!

Du burde også søge hjælp og vejledning hos din fagforening!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 00:10   #3
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
kontakt med kommunen - KUN på skrift!

Hvad du skal gøre? - hold op med at tale i telefon med denne manipulator!

Regel nummer et:

INGEN telefonsamtaler med sagsbehandlere - kør AL kontakt på SKRIFT - gerne mail, fra nu af.

Du skal have de der latterlige og manipulerende udtalelser på skrift, med henvisning til de paragraffer din SB understøtter sine udsagn med (de findes ikke!).

Alt hvad der ikke findes på skrift eksisterer ikke - det gælder begge veje!

Start med at få mailadressen til hende, eller hovedmailen på Jobcentret/kontoret hun sidder, og skriv i emnefeltet: Att: hendes navn.

Opsummér derefter jeres sidste samtale i punktform og spørg hvilke paragraffer det er hun snakker om, der støtter at tingene er som hun siger? - du har RET til at få en ordentlig, og juridisk korrekt sagsbehandling.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 00:59   #4
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej nielsen69

Føler med dig... -det er ikke særlig oplivende at have sådan en faglig udygtig sagsmishandler.
Som andre skriver; ALT på skrift og få en ny SB'er...


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2012, 16:28   #5
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Hej nielsen69

Føler med dig... -det er ikke særlig oplivende at have sådan en faglig udygtig sagsmishandler.
Som andre skriver; ALT på skrift og få en ny SB'er...


.
Hej Nielsen (pænt navn)

Jeg ville nu nok ikke forlange en ny sb da jeg kan se at du har skiftet 1 gang før og det måske kan misforstås at det er dig er er besværlig!!!!

Men jeg mailer kun med min sb. når hun ringer siger jeg :" det er jeg godt nok ked af men jeg har taget så meget smertestillende at jeg ikke er helt klar i hovedet!! kan du ikke maile dine spørgsmål til mig så skal jeg nok svarer nå jeg er lidt mere klar!!"

Af erfaring vil jeg så også sige at når man har ondt eller/og er ked af det evt. træt tilligemed har man ekstremt svært ved at se positivt på noget som helst. Måske var det slet ikke på den måde hun mente det som du opfattede!!??

Jeg ville som andre også foreslår sende hende en mail hvori du skriver: med henvisning til tlf. samtale den bla.bla kl bla.

Du gav udtryk for at sådan og sådan ! Har jeg forsået dette korrekt ? ovs. Så bliver hun nødt til at svarer konkret .

Held og lykke.

Knus fra en anden Nielsen
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 11:14   #6
nielsen69
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2011
Indlæg: 65
Styrke: 13
nielsen69 er ny på vejen
det var ikke mig der skiftede sags behandler, min sags behandler gik på barsel.

hvordan er jeres erfaringer med sagsbehandler når man siger at samtalen foregår på skrift og man spørger indtil den telefon samtale der fandt sted.

nielsen69
nielsen69 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2012, 12:01   #7
nielsen17
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Lokation: vejle
Alder: 56
Indlæg: 160
Styrke: 13
nielsen17 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nielsen69 Se meddelelser
det var ikke mig der skiftede sags behandler, min sags behandler gik på barsel.

hvordan er jeres erfaringer med sagsbehandler når man siger at samtalen foregår på skrift og man spørger indtil den telefon samtale der fandt sted.

nielsen69
Jeg er lidt usikker på hvad du mener!!??

Men hvis du mener om sb tager det ilde op ?? så er min erfarring nej !
det er jo også en fordel for sb.
misforståelser og fejltolkninger sker begge veje; så det er til gavn for begge parter.
Hvis du siger til hende/ham at du er "dopet" af smertestillende eller har det skidt er det ikke noget problem! Det er i hvertfald min erfaring!
nielsen17 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp! -Kommunen påtænker stop af sygedagpengeudbetalingen, idet kommunen ikke længer Marianzen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 40 13-06-2012 12:50
ny sagsbehandler muren65 Alt det andet 3 19-10-2011 18:48
Ny sagsbehandler Maije Spørgsmål ang fleksjob 3 09-07-2007 15:17
Uha ny sagsbehandler...... guffii Dit og Dat 2 14-03-2007 10:20




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension