K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Lukket emne
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2012, 18:09   #11
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man kan jo også tænke lidt over at dem som siger at det ikke burde gøre så ondt....det er mennesker som ikke selv har sygdommen....

Det er jo ganske alm kendt at folk oplever sygdomme forskelligt...

De burde i den grad lytte mere til folk selv.....og ikke kun lytte til folk som ikke ved hvordan det er...
Helt sikkert, ville være et godt sted at starte
emks er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 10:05   #12
pippi75
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 40
Styrke: 14
pippi75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu har jeg haft en scheuermann i lænden hele livet...og det var blandt andet derfor jeg skrev...at folk oplever det så forskelligt da jeg ikke bare selv har den men kender flere der har den..

Hvorfor skriver jeg så at jeg kan forstille mig at det vil være svært at få en pension på en scheuermann...

Det gør jeg fordi jeg hele mit liv har fået at vide at det kan man ikke....mine venner har fået samme svar...dette både af læger og samtlige sagsbehandlere/lægekonsulenter jeg har mødt...som fortæller hver gang at det ikke er så slemt som at have en diskusprolabs...

Jow jeg har døjet med min hele livet....eller rettere fra lige efter jeg gik ud af skolen....blev også kasseret som soldat...og jeg har lige rundet de 50...

Igen....så oplever folk den forskelligt....jeg kender en der kører cykelløb/løber/svømmer (triatlon) på højt plan....hvilket jeg slet ikke ville kunne...

Det er jo nok også derfor at man bliver berettiget til en pension...ud fra ens arbejdsevne...

Dem jeg kender som "kun" har haft en scheuermann....altså som den eneste sygdom de har.....er kun blevet tilbudt en revalidering....så de kan bruge hovedet frem for kroppen...

Så kan man selvfølgelig have nogle følgesygdomme som gør at tingene er anderledes...

EDIT
Jeg bliver altså nødt til at høre hvorfor du synes det er øv når jeg skriver at jeg kunne forstille mig at det ville være svært at få en pension...

Når folk skriver herinde....det gælder også mig....så skriver vi ud fra hvad vi har oplevet eller hvordan vi tror tingene er.....medmindre det er lovstof hvor man kan henvise til tingene på skrift....

Så jeg forstår altså ikke det ØV der...
Først er det dig der har sat mine qoute sammen, det behøver du ikke gøre en anden gang bare fordi du er webmaster.

Du tolker selv ind i mit indlæg at jeg skriver øv til man ikke kan få FTP pga SM, det skrev jeg ikke, jeg skrev øv til din ringe forståelse af mit spørgsmål + sygdom, normalt når folk lider af den samme sygdom som spørgeren møder man størrer forståelse.

Eneste grund til jeg spørger om nogen har fået FTP pga SM er at jeg selv er så dårlig pga den skide sygdom oveni mine andre kroniske lidelser at jeg dårligt kan arbejde halv delen af timerne jeg er visiteret til, da SM først rigtig brød ud efter jeg blev fleksjobber.

Og min SB har talt om FTP , det har jeg slet ikke lyst til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Te-pigen Se meddelelser
Ja det har jeg...

Jeg har Scheuermann i lænden som er det værste sted mht. smerter og bevægelighed. Jeg 8 led der er Scheuermann i og mellem et par af dem er der yderligere tilstødt en lille smule slidgigt, hvilket er helt normalt i en Scheuermann ryg....
Har dine smerter udviklet sig til det værrer fra du vidste du havde sygdommen til nu , er har de været lige slemme altid ?.
pippi75 er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 10:36   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Der er 3 udgaver af scheuermann.

brystdel. giver sjændent problemer, udover kometisk, pga rundrygget.(mest udbredt)

Overgang mellen bryst og lænd. Her begynder problmerne.(mere sjælent).

Lænd. Bliver ligeudrette, og fjerdringen forsvinder, som et af problemerne. Denne udgave er ofte invaliderne.(kun en lille del har denne udgave).

Når man derfor høre fra div sagsbehandlere, at det er da en masse der har den. Menes der derfor udgaven i brystdelen, som også er den mest udbredte.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 13:06   #14
sambadude
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2011
Lokation: randers
Indlæg: 25
Styrke: 14
sambadude er ny på vejen
lider af scheuermann , 7 polapser, og 2 ryghvirvler ramt at gigt samt sclerose - ingen pension - så har man en arbejdsevne på 2 timer eller mere kan man efter de nye regler der ikke er vedtaget endnu - glemme alt om pension - også selvom man er over 40 år...

mindre end to timers arbejdsevne - tjah hvem har ikke det hvis man skal..
man skal jo nærmest være 100% invalid og 100% ikke selvhjulpen hvis man i fremtiden skal ha håb om pension....
__________________
syge mennesker er altså lidt bedre and andre
sambadude er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 13:45   #15
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af pippi75 Se meddelelser
Har dine smerter udviklet sig til det værrer fra du vidste du havde sygdommen til nu , er har de været lige slemme altid ?.
Jeg var i butiks lærer med tunge løft tilbage i 87/89, og derfor blev jeg henvist til røntgen, og der blev Scheuermann opdaget, men ingen fortalte mig dengang at man så skal lade være med at have rygbelastende arbejde, for jeg havde en læge som meget hårdnakket påstod at det ingen smerter giver...

Smerterne har så udviklet sig gennem årene imens jeg fortsatte med hårdt arbejde, rengøring, og i 99 fik jeg taget nye billeder da jeg ikke kunne holde smerterne ud.

Jeg fik at viden der ikke var noget galt, men i 06 læser jeg selv mine papirer og opdager at jeg ikke i 99 fik at vide at jeg havde en lille smule slidgigt i nogel af disse led, for min læge sagde at det ikke gav nogle smerter så der var ingen grund til at fortælle mig om det.

Fra da af røg jeg ind i det kommunale jobcirkus, pga. sygemelding. Så i 06 bliver jeg sygemeldt, i 08 får jeg tilkendt fleksjob, og sidste sommer 11 fik jeg pension.

Jeg kan nu her 1 år efter pensions tilkendelsen mærke en bedring i min Scheuerman, den er ikke lige så belastende, men jeg skal jo stadig tænke meget over hvad jeg laver for ikke at ligge ned flere dage efter...
Te-pigen er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 15:31   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
kort og godt om pension
1 diagnose har ingen betydning
2 ens tilstand skal være varig og uden behandlingsmuligheder
3 funktionsevne skal være vurderet meget lav af lægerne, cirka 75 procent af en rask
4 ens arbejdsprøvning skal hænge nøje sammen med ens lægepapir
5 en arbejdsprøving skal vise ens effektive timer og ikke hvor mange man er der
så glem alt om at tænke i timer

er i arbejdsprøvning er der kigger de overhovedet ikke på hvad man fejler eller har af
diagnose. kun hvis der er særlige skånebehov i forbindelse med ens sygdom
det er netop den helt rigtig måde og gøre det på
da det netop udelukkende er ens arbejdsevne, man bliver tilkendt en pension på

ergo 2 med Scheuermann, den ene kan få pension og en anden kan ikke

som det også ses på de forskellige indlæg, har de fleste også følge sygdomme oven i den Scheuermann man nu har.
så vidt jeg ved er man født med Scheuermann og ikke noget man får
men tilstanden kan blive værre, især hvis man har arbejdet med tunge løft

det er bare min vurdering og man kan godt være uenig

Citat:
Oprindeligt indsendt af sambadude Se meddelelser
lider af scheuermann , 7 polapser, og 2 ryghvirvler ramt at gigt samt sclerose - ingen pension - så har man en arbejdsevne på 2 timer eller mere kan man efter de nye regler der ikke er vedtaget endnu - glemme alt om pension - også selvom man er over 40 år...

mindre end to timers arbejdsevne - tjah hvem har ikke det hvis man skal..
man skal jo nærmest være 100% invalid og 100% ikke selvhjulpen hvis man i fremtiden skal ha håb om pension....
Ja det tror jeg du har ret i
ellers hedder det fleks
MTVRV1 er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 16:03   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af pippi75 Se meddelelser
Først er det dig der har sat mine qoute sammen, det behøver du ikke gøre en anden gang bare fordi du er webmaster.
Nu ved jeg ikke hvad du er ude i eller du bare vil fortælle mig hvordan jeg skal køre min hjemmeside?

Men jeg kan da fortælle dig at jeg har klaret denne hjemmeside helt fint i 7 år nu....og hvis jeg har brug for hjælp...skal jeg nok sige til...

Hvis du kigger i vores regler for denne side vil du under punkt 7 finde at man ikke skal skrive flere indlæg lige efter hinanden og at man godt kan svare flere brugere i samme indlæg...

Så det er helt normalt at både jeg og mine admins lægger indlæg der er skrevet lige efter hinanden...sammen....hvilket vi også forbeholder os retten til i reglerne...

Du kan se de regler som du har accepteret inden du meldte dig ind her http://www.k10.dk/showthread.php?t=22

Citat:
Oprindeligt indsendt af pippi75 Se meddelelser
Du tolker selv ind i mit indlæg at jeg skriver øv til man ikke kan få FTP pga SM, det skrev jeg ikke, jeg skrev øv til din ringe forståelse af mit spørgsmål + sygdom, normalt når folk lider af den samme sygdom som spørgeren møder man størrer forståelse.

Eneste grund til jeg spørger om nogen har fået FTP pga SM er at jeg selv er så dårlig pga den skide sygdom oveni mine andre kroniske lidelser at jeg dårligt kan arbejde halv delen af timerne jeg er visiteret til, da SM først rigtig brød ud efter jeg blev fleksjobber.

Og min SB har talt om FTP , det har jeg slet ikke lyst til.
Med hensyn til mit første svar....så er jeg nu ret sikker på at du overfortolker det...

Jeg har netop stor forståelse for folk med en scheuermann da jeg selv har kæmpet med min egen...

At jeg skriver at jeg ikke tror at det kan berettige en til pension....tja det er vel ikke det samme som ikke at udvise forståelse...eller hvad...

Nu er det er jo ikke mig der laver lovene eller reglerne i samfundet...eller mig der beslutter om en scheuermann kan give en pensions berettigelse eller ej...

Det er jo et svar på det du spurgte om...ud fra min egen erfaring...

Det var blandt andet også derfor jeg skrev at det ikke kun var din diagnose der kunne gøre dig berettiget men derimod din arbejdsevne....

Så jeg bliver nødt til at melde hus forbi når du siger jeg tolker på dit ØV....

Det gjorde jeg netop ikke og jeg spurgte netop ind til hvorfor det var du skrev øv.....for at høre dig om hvorfor....så jeg ikke selv skulle tolke det...

Det er mig en gåde hvordan du kan blande "forståelse" eller mangel på samme ind i mit svar...

Men men....jeg føler ikke nogen udpræget trang til diskutere dette med dig....

Du spurgte og jeg svarede....og som du kan se af de andre svar i tråden...så svare de vel mere eller mindre det samme...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 19:47   #18
pippi75
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2011
Lokation: Bornholm
Indlæg: 40
Styrke: 14
pippi75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
kort og godt om pension
1 diagnose har ingen betydning
2 ens tilstand skal være varig og uden behandlingsmuligheder
3 funktionsevne skal være vurderet meget lav af lægerne, cirka 75 procent af en rask
4 ens arbejdsprøvning skal hænge nøje sammen med ens lægepapir
5 en arbejdsprøving skal vise ens effektive timer og ikke hvor mange man er der
så glem alt om at tænke i timer

er i arbejdsprøvning er der kigger de overhovedet ikke på hvad man fejler eller har af
diagnose. kun hvis der er særlige skånebehov i forbindelse med ens sygdom
det er netop den helt rigtig måde og gøre det på
da det netop udelukkende er ens arbejdsevne, man bliver tilkendt en pension på

ergo 2 med Scheuermann, den ene kan få pension og en anden kan ikke

som det også ses på de forskellige indlæg, har de fleste også følge sygdomme oven i den Scheuermann man nu har.
så vidt jeg ved er man født med Scheuermann og ikke noget man får
men tilstanden kan blive værre, især hvis man har arbejdet med tunge løft

det er bare min vurdering og man kan godt være uenig



Ja det tror jeg du har ret i
ellers hedder det fleks
Man er ikke født med Scheuermann, det er noget man udvikler i puberteten hvis man får det .
Du misforstår helt min hensigt med mit startindlæg, jeg er IKKE interesseret i FTP, men I at høre om der VAR/ER nogle personer der havde fået tilkendt FTP. pga sygdommen .
jeg kender godt til alt det du skriver i første afsnit.
Hvor havde det været rart hvis I gad læse hvad jeg skriver og spørger om.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu ved jeg ikke hvad du er ude i eller du bare vil fortælle mig hvordan jeg skal køre min hjemmeside?

Men jeg kan da fortælle dig at jeg har klaret denne hjemmeside helt fint i 7 år nu....og hvis jeg har brug for hjælp...skal jeg nok sige til...

Hvis du kigger i vores regler for denne side vil du under punkt 7 finde at man ikke skal skrive flere indlæg lige efter hinanden og at man godt kan svare flere brugere i samme indlæg...

Så det er helt normalt at både jeg og mine admins lægger indlæg der er skrevet lige efter hinanden...sammen....hvilket vi også forbeholder os retten til i reglerne...

Du kan se de regler som du har accepteret inden du meldte dig ind her http://www.k10.dk/showthread.php?t=22



Med hensyn til mit første svar....så er jeg nu ret sikker på at du overfortolker det...

Jeg har netop stor forståelse for folk med en scheuermann da jeg selv har kæmpet med min egen...

At jeg skriver at jeg ikke tror at det kan berettige en til pension....tja det er vel ikke det samme som ikke at udvise forståelse...eller hvad...

Nu er det er jo ikke mig der laver lovene eller reglerne i samfundet...eller mig der beslutter om en scheuermann kan give en pensions berettigelse eller ej...

Det er jo et svar på det du spurgte om...ud fra min egen erfaring...

Det var blandt andet også derfor jeg skrev at det ikke kun var din diagnose der kunne gøre dig berettiget men derimod din arbejdsevne....

Så jeg bliver nødt til at melde hus forbi når du siger jeg tolker på dit ØV....

Det gjorde jeg netop ikke og jeg spurgte netop ind til hvorfor det var du skrev øv.....for at høre dig om hvorfor....så jeg ikke selv skulle tolke det...

Det er mig en gåde hvordan du kan blande "forståelse" eller mangel på samme ind i mit svar...

Men men....jeg føler ikke nogen udpræget trang til diskutere dette med dig....

Du spurgte og jeg svarede....og som du kan se af de andre svar i tråden...så svare de vel mere eller mindre det samme...
du har endnu ikke forstået hvad jeg ville med mit startindlæg, bare glem det.
sjovt nok var der faktisk nogle der bare svarede på det jeg spurgte om
pippi75 er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 20:46   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det er da herligt du har fået svar på dit spørgsmål...
__________________
Webmaster er ikke logget ind  
Gammel 11-08-2012, 21:28   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
øh hvad spørger du så om
Ja man kan godt få pension fordi man har den diagnose
jeg vil bare påpege en gang til, at du ikke kan bruge et svar på om nogen har fået det
alle sager bliver nemlig behandlet forskelligt, fordi det er ens arbejdsevne
man kan få pension eller fleks på
.
hvad man fejler er irrelevant, ens diagnose skal bruges i forbindelse med behandling
grunden til en kommune først kan vurdere ens arbejdsevne, når alt er dømt varig og uden behandlingsmuligheder
. har 9 forskellige ting og alle skal være gjort varig og uden behandlingsmuligheder. før der kan tages stilling til fleks eller pension
har taget over 3 år
MTVRV1 er ikke logget ind  
Lukket emne


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hypermobil - Scheuermann og tennisalbuer Bettina10 Spørgsmål ang fleksjob 29 01-09-2013 19:40
Morbus Scheuermann - Revalidering ThomasS Alt det andet 25 04-01-2011 16:47
Min scheuermann og historien bag. (hjælp) Bali Dit og Dat 11 09-06-2010 13:09
Revalidering - Scheuermann- Morbus Chronn Trollmann Alt det andet 7 11-11-2009 17:55
ulykke, scheuermann evt revalidering Iben L Din historie 8 22-08-2009 22:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension