K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-08-2012, 17:11   #31
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Jeg har en nær bekendt, der blev stemplet som hypokonder pga. konstante fysiske klager. Selv opringninger fra nærmeste familie hjalp ikke. Det vidste sig, at vedkommende rent faktisk VAR fysisk syg. Endda med en sygdom, der blot havde krævet en længerevarende penicillin-kur. Men fordi h*n ikke fik behandlingen - men blev behandlet med diverse ssri - endte det desværre fatalt...

Nogle måneder senere faldt jeg tilfældigt over term-manualen og kunne genkende ikke så lidt fra forløbet. Brød bare totalt sammen af vrede og sorg...

Tilføjelse:
Jeg har også oplevet på mig selv, hvordan min læge har ændret sig totalt overfor mig, da jeg på et tidspunkt kom derned med et ikkesynligt, stressrelateret problem. Hun tog mig slet ikke alvorlig, men kom på sådan en veninde-agtig lusket, pseudo-forstående måde. Vidste med det samme, det var term. Orkede bare ikke sætte mig op imod det, så jeg gik - og gav mig til at græde ude på gangen... Har man en psykisk sygdom i forvejen, er man bare dømt på forhånd... Noget skidt noget, der har vundet indpas dér...
jeg blev ikke taget seriøs i 8 år, når man kunne arbejde 40-50 timer om ugen
først da jeg ikke kunne arbejde længere, så må der være noget galt
så jeg har faktisk kun været i systemet relative kort tid, og det har faktisk kun været lægeundersøgelser
så er blevet skånet for meget i forhold til så mange andre i jobcenter regi
så det kan også gå den anden vej, alså når man arbejder kan man ikke være syg.
havde ikke noget liv i de sidste par år jeg arbejdede.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 18:07   #32
Brus83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Indlæg: 31
Styrke: 14
Brus83 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ok skriver også det kan ske

men hun er åbenbart blevet Banned af en eller anden grund
Jeg har også selv været udsat for det. Først da jeg selv betalte og kom på privat hospital kom der gang i sagerne. Jeg blev diagnosticeret hypokondor samt et par andere diagnoser inde på liaisonpsykiatrisk bispebjerg, som var det første sted jeg blev henvist til overhovedet.

Ingen udredning, ingen tests, ikke engang et forsøg på at finde ud af hvad jeg fejlede, jeg var bare hypokondor.
Brus83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2012, 21:03   #33
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Fra lægelig side har jeg aldrig oplevet TERM. Og det er jeg super glad for.

Men jeg var i en arb.prøvning på et beskyttet værksted, hvor den ene værkstedsleder tydeligvis havde været på kursus i hvordan man behandler TERM-patienter.
Når jeg gik ind til ham og sagde, at nu kunne jeg ikke klare mere og ville gå hjem, så ville han da gerne liige snakke med mig.

En dag spurgte han mig hvad der ville ske hvis jeg fortsatte med at arbejde, når jeg var nået det punkt hvor jeg stoppede og ville hjem.

Jeg fortalte, at hvis jeg fortsætter så bliver ryg-smerterne værre.

Og hvad ville der så ske hvis jeg fortsatte?

Min erfaring er, svarede jeg, at så når jeg snart det punkt hvor jeg får kvalme og det sortner for mine øjne.

Og hvad ville der så ske hvis jeg fortsatte?

Ja, hvad mon der sker når man bliver svimmel og det sortner for øjnene.


En dag ville jeg give igen af samme skuffe.
Jeg spurgte ham hvad der mon ville ske hvis han tog en blød massonit-plade, en klaphammer og en pose papsøm, og så holdt på et papsøm med fingrene og slog det i massonit-pladen med klaphammeren.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, sagde han så.

Hmmm, jeg går ud fra, at de ved hvad massonit-plade er?

Jo, det gjorde han da.

Jeg går også ud fra, at de ved hvad en klaphammer er ( https://www.google.dk/search?q=klaph...w=1280&bih=854 )?

Jo, det gjorde han da.

Og du ved vel også hvad papsøm er ( http://www.harald-nyborg.dk/p4099/ga...oem-25-25-1-kg )?

Joo, det gjorde han da.

Nå, hvad tror du så der sker hvis du tager sådan et lille papsøm mellem fingrene og slår det i massonit-pladen men en klaphammer.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener, sagde han igen.

Jeg nåede frem til den konklusion, at måske var manden ikke den skarpeste kniv i skuffen (vurderet ud fra andre iagttagelser), men så dum mente jeg nu heller ikke han var, at han ikke kunne regne ud, at han ikke ville kunne undgå, at slå sig over fingrene, ergo var hans spørge- og svarteknik simpelthen noget indlært.

Og jeg havde altså afleveret en kopi af min seneste speciallægeerklæring, fra Torben Grube Christensen, som var skrevet i et sprog, så alle kunne forstå det, og der stod intet af psykisk karakter.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 10:50   #34
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Du er bare så god, Vovse :-)
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 21:35   #35
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Du er bare så god, Vovse :-)
Tak.

Men det var jo desværre ikke nok.

Blev visiteret til fleksjob på baggrund af en arb.evne på ca. 6 timer pr. uge, med påstand om, at jeg godt kunne klare 20 timer pr. uge.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Funktionelle lidelser stampe Politik og Samfund 0 18-11-2012 17:24
Center for funktionelle lidelser Århus Mulle63 Alt det andet 6 12-10-2012 15:45
Funktionelle lidelser - en skadelig modediagnose? hrasme Politik og Samfund 17 22-09-2012 08:24
er personligshedsforstyrrelser og funktionelle lidelser samme ?? kiwimor Alt det andet 7 14-08-2012 16:25
funktionelle lidelser ... igen i medierne Lund Alt det andet 4 03-09-2009 11:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension