K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-11-2011, 14:43   #21
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
En enkelt indkøbstur i Tyskland om året må dække behovet for de fleste hvis bilen og traileren fyldes med varer.



Ekseleven
Hehe jeg vidste at du ville svare på den måde ...

Der var ingen trailer og bagagerummet er lille... så det var slet ikke et årsforbrug...

Jeg kan jo bare tage bussen derned... det koster omkring 30,- som lyntur.. og den kører hver eneste uge.... så jeg behøver ikke at hamstre

Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 15:21   #22
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Ifølge TV2 nyhederne er grænsehandlen allerede nu på 10 milliarder kr. om året.

”Danske forbrugere slæber langt flere varer hjem fra indkøbsture i Sverige og Tyskland end alle hidtidige officielle tal viser. En ny undersøgelse viser, at grænsehandlen er nået op på knap 10 milliarder kr.....”
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article....od-rekord.html

Hvis de 10 milliarder kr. blev lagt i danske butikker vil det give arbejde til mange mennesker.
Staten mister osse mange indtægter i moms og afgifter fordi så mange køber ind i udlandet.
Indfør 1) det pengeløse samfund og 2) pålæg en afgift for værdier overført til udlandet, herunder kapitalværdier.

Så ka' danskerne lære det ... ;-)


EU vil muligvis forsøge at komme frem med stokken ... om de får held med det er kompliceret, da det jo hverken er told eller handelshindring.

Allerede i dag er der regler for udførsel af kapital i løs mønt / sedler (svarende til EUR 10.000 pr. næse).


Citat:
Flere afgifter på usunde varer får ikk folk til at leve sundere men endnu flere milliarder vil blive brugt på grænsehandel. De lave priser i grænsebutikker vil måske lokke folk til at købe endnu flere usunde varer end de ellers ville have gjort.
Pøblen vil 1) leve usundt, 2) ikke betale sundhedsafgift til "fælleskassen" medens de lever usundt og endelig 3) vælte sundhedsudgiften over på "fælleskassen", når "tømmermændene" på et tidspunkt dukker op.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 15:46   #23
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Hehe jeg vidste at du ville svare på den måde ...

Der var ingen trailer og bagagerummet er lille... så det var slet ikke et årsforbrug...

Jeg kan jo bare tage bussen derned... det koster omkring 30,- som lyntur.. og den kører hver eneste uge.... så jeg behøver ikke at hamstre

Knus Lone
Syntes også det er vildt overdrevet med den grænsehandel nogle er så bange for nu. En hurtig rundspørgen i min omgangskreds, viser, at ingen gider en endagstur med bil + trailer for at spare en ekstra 50 øre på en hel liter sodavand eller ca 7 kr. på en hel kasse øl. Træk en færge eller brobillet fra, for ikke at tale om benzinpriserne også (bor på Sjælland) og ikke engang indkøb af et årsforbrug vil opveje transportudgiften i egen bil og trailer. Dertil skal lægges tiden, i, en i forvejen presset hverdag med arbejde og børn. (ikke alle går hjemme med tid nok)

Og så er det nok lige de færreste, der sådan ligger inde med et års husholdningspenge, for at kunne hamstre gode tilbud i Tyskland eller Sverige til et år frem i tiden.

Min lokale brugs kan fint matche priserne på Wc-papir, sæbepulver og opvasketabs, de varer har de jævnligt som slagtilbud og kan passende udvide med slagtilbud på chokolade, øl og vand.

Grænsehandlen kommer vi aldrig til livs - for de fleste der drager afsted, er det lige så meget for det sociale aspekt og en oplevelse i en ellers kedelig hverdag (busture for især pensionister, med indlagt underholdning og fællesspisning).

Afgifterne er simpelthen for små til, at danskerne gider at gøre sig særlig bekymret.

Så øget grænsehandel for en 5` mere for èt kilo slik - er bare vildt overdrevet. Mon ikke politikkerne nok ved, hvor højt de kan spænde buen, trods alt.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2011, 10:44   #24
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Tyske grænsebutikker får travlt!!

Hej

Bor ca. 25 km. fra Flensborg

Handler en del der, men fordi det er den nærmeste store by, og derfor også har et stort udvalg

Det er nok flere måneder siden jeg har været i en grænsebutik

Vores forbrug af øl og sodavand er på en kasse eller to om året
dem kan vi godt købe i brugsen

Når vi er i Flensborg ser vi på sko og tøj

Vi køber af og til dagligvarer, de er en del billiger

Men de nye afgifter tror jeg ikke vil ændre på vores indkøbsvaner

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 11:57   #25
ekseleven
Afhængigheds tegn af K10
 
ekselevens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Lokation: København
Indlæg: 378
Styrke: 0
ekseleven er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zentamor Se meddelelser
......for at spare en ekstra 50 øre på en hel liter sodavand eller ca 7 kr. på en hel kasse øl.
Prøv at se grænsebutikkernes priser på øl og sodavand.
Besparelsen er ikk kun 7 kr. for hver kasse øl og 50 øre for hver liter sodavand.

Der er en grund til at danskerne henter varer for 10 milliarder om året i udlandet.



Ekseleven
ekseleven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:07   #26
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Prøv at se grænsebutikkernes priser på øl og sodavand.
Besparelsen er ikk kun 7 kr. for hver kasse øl og 50 øre for hver liter sodavand.

Der er en grund til at danskerne henter varer for 10 milliarder om året i udlandet.



Ekseleven
Nej... de er da billigere.. men det har de jo været hele tiden...

Og det indlæg du kommenterer så bombastisk... de priser der er skrevet, er de stigninger der kommer her i DK
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:08   #27
NPH
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 71
Indlæg: 280
Styrke: 14
NPH er ny på vejen
Tyske grænsebutikker får travlt!!

Hej

Der er ganske meget at spare

Men husk du kan spare endnu mere ved at lade være med at købe

De har jo ikke ret mange varer i grænsebutikkerne som ikke kan undværes

Forbruget af sodavand,øl og cigaretter er et kunstig behov som en hver kan vælge fra

Det er nok her problemerne ligger.

Hvis folk kan lære at bruge de ting i moderate mængder ville problemerne med grænsehandel måske ikke være så store

Så er der også lige at store dele af de varer der slæbes hjem, er produceret i danmark
Så helt tosset er det vel ikke

Hilsen
NPH
NPH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:16   #28
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af ekseleven Se meddelelser
Prøv at se grænsebutikkernes priser på øl og sodavand.
Besparelsen er ikk kun 7 kr. for hver kasse øl og 50 øre for hver liter sodavand.

Der er en grund til at danskerne henter varer for 10 milliarder om året i udlandet.



Ekseleven
Har været inde og kigge på de grænsebutikker, og det er muligt at øl og sodavand er billigt, det er også muligt at køkkenruller og wc-papir er billigere og at opvasketabs bliver smidt i nakken på folk.

Men jeg bor på Sjælland, og da det er begrænset hvad jeg sådan kan bære i to hænder, hvis jeg skulle tage med en bus på en endagstur, som også koster så er en besparelse hurtig ædt op. Skulle jeg så endelig tage min bil plus trailer så ville bro eller færge plus dyr benzin også koste. Hvordan jeg end vender og drejer det, ville der i sidste ende overhovedet ikke være en besparelse, af betydning. Jeg begynder jo ikke at pimpe mere sprut eller æde lakridskonfekt til det står ud af ørene, for en ekstra afgift på 5 kr. for èt kilo slik og chokolade.

At der er grænsehandel, javel, men det virker begge veje - Helsingør lever f.x fedt af svenskernes grænsehandel, så det går nok lige op i sidste ende.

Frygten for øget grænsehandel er vildt overdrevet, efterhånden som Tyskland får lagt på deres moms også. Aldi og Lidl i DK kan fint matche de tyske priser.

Herregud, lidt ekstra afgift på skadeligt tobak, slik og sprut - det vænner danskerne sig hurtig til. Jeg er personligt mere bekymret, for alle de grønne afgifter man vil pålægge folk - uden at kompensere f.x folkepensionisterne og brøkpensionisterne.

Om besparelsen så var, så det batter noget udover afgifter - ville det alligevel ikke få mig til at forbruge flere smøger, øl, sprut eller slik.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:37   #29
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Frygten for øget grænsehandel er vildt overdrevet, efterhånden som Tyskland får lagt på deres moms også. Aldi og Lidl i DK kan fint matche de tyske priser.

Herregud, lidt ekstra afgift på skadeligt tobak, slik og sprut - det vænner danskerne sig hurtig til. Jeg er personligt mere bekymret, for alle de grønne afgifter man vil pålægge folk - uden at kompensere f.x folkepensionisterne og brøkpensionisterne.

Om besparelsen så var, så det batter noget udover afgifter - ville det alligevel ikke få mig til at forbruge flere smøger, øl, sprut eller slik.
Du har fuldstændig ret i det med de grønne afgifter... der er godt nok trukket en grøn check fra i vores skat.. jeg mener.. at den er 1300,- eller deromkring..

Og nej.. de stigninger som S har foreslået.. de er hurtigt inde i en hverdag hos os... Jeg tager ihvertfald ikke flere gange over grænsen pga de stigninger...
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2011, 13:58   #30
Zentamor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2011
Indlæg: 207
Styrke: 13
Zentamor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Du har fuldstændig ret i det med de grønne afgifter... der er godt nok trukket en grøn check fra i vores skat.. jeg mener.. at den er 1300,- eller deromkring..

Og nej.. de stigninger som S har foreslået.. de er hurtigt inde i en hverdag hos os... Jeg tager ihvertfald ikke flere gange over grænsen pga de stigninger...
Knus Lone
Nej, og gider man læse Ekstra Bladets debat om den frygt for øget grænsehandel, så springer det helt vildt i øjnene, at selv folk der bor få km. fra selve grænsen heller ikke starter deres bil op for de øgede afgifter i DK.

Selv hvis man planlagde indkøb for et helt år, så er der alligevel toldregler for sprut og smøger, hvis DE så til gengæld forsvandt - så ville en tur til det tyske land være anderledes tiltrækkende, nu jeg er storryger selv

Fint med de afgifter - de er bare for små til, at det batter noget i forhold til folks sundhed. Folk brokker lidt, og køber så alligevel det de har behov for.

Men så gik der tid med lidt brok, og imens glemmer folk de afgifter der virkelig får betydning - for de der lever på små pensioner m.m.
Zentamor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ankestyrelsen har travlt med telefonerne Webmaster Nyt fra Ankestyrelsen 0 11-07-2013 10:50
Tyske forhold Risa Politik og Samfund 10 07-01-2013 18:03
Jeg har lidt travlt. annasen Politik og Samfund 23 08-02-2009 14:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension