K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-10-2009, 18:29   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
anetta, hørt

-derfor også at jeg liiige måtte blande mig for jeg syns det er så trist når vi risikerer at spørgsmålene får en anden drejning end ønsket.

GUD forbyde at vi ikke må sige vores mening(skønt regeringen gør sit til det!) -og det var heller ikke noget "ondt" ment i min lille kommentar, det håber jeg alle forstår

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 02:55   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rene Madsen Se meddelelser
Hej.
Jeg har lige været til samtale hos JSV og konsulenten fortalte mig, at de nye regler siger at man ikke må lægge sig syg de første dage under en arbejdsprøvning.
Det skulle være på grund af at de skal være sikker på at man virkelig er syg og ikke bare "pjækker" (kontrolsamfundet).

Er det rigtigt at man ikke må lægge sig syg under en arbejdsprøvning eller fylder hun mig med løgn.?
Nu har de andre jo skrevet det meste , men jeg vil da lige give mit besyv med og jeg vil da lige svare sådan helt direkte ...

HUN ER FULD AF LØGN

Citat:
Oprindeligt indsendt af Rene Madsen Se meddelelser
Hun fortæller at man mister sin ret til en arbejdsprøve igen hvis man udebliver fra jobbet på grund af sygdom og ryger direkte på kontanthjælp.

Nu har jeg skrevet til hende og forventer at få et svar på mandag og så vil jeg vende tilbage med et svar fra hende.
Rene jeg er selv lige pt i arbejdsprøvning og jeg kan kun skrive under på at kan man på nogen måde klare at kravle på arbejdet også om det så er for at komme derned og sige hej og farvel så er det det bedste ...

MEN er man syg så er man syg , jeg har haft et par dage med migræne mens jeg har været i arbprøvning , og når jeg har det sådan så kan jeg altså ikke kæmpe mig hverken ud af seng eller dør ...

Jeg har så lige været til midtvejsevaluering her for et par uger siden og beskeden fra min sagsbehandler her var at jeg ikke skulle forlænges og at de kunne se på mine tider og min jobdagbog at jeg kom på job selv på de dårlige dage og at det gjorde det meget nemmere for dem , da de så kunne penge på det over for kommunen (jeg er ved privat )

Da jeg startede fik jeg også den besked at jeg ikke skulle sygemelde mig , da jeg så spurgte dem om det betød at jeg ikke måtte sygemelde mig eller at jeg helst ikke skulle sygemelde mig , fik jeg besked på at jeg helst ikke skulle sygemelde mig ..

En gang fik jeg at vide at jeg ikke måtte dette blev lavet om da de fik et brev fra mig hvor jeg bad om loven hvoraf det fremgik at jeg ikke måtte sygemelde mig ...

Så mon ikke din sagsbehandler trækker i land når du har skrevet til hende, jeg giver en til hundrede på at hun vil hævde at der er noget du har misforstået dette er forudsat at du har skrevet til hende at du vil have lov henvisninger og til sidst husk at have din læge med på sidelinjen hele tiden
  Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 07:43   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Netop det jeg skrev om den gamle ordning, var heller ikke i ond mening.
men fakta var at rigtig mange fik FP uden særlig grund før 2003.
fordi staten betalte 75 procent af alle udgifter.

Men for at slå en ting fast, det er kun og alene folketinget skyld. absolut ikke dem som har fået
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 08:19   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Men hvis man er på sygedagpenge og under udredning Evt,på forlænget tid ,kommer men så ikk på kontant hjælp,hvis man ikk kan afprøves ?
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 12:53   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
SELVFØLGELIG er sagsbehandleren fuld af løgn. MEN. Mon ikke hun har mente det anderledes?

Min erfaring er, at dem der er i arbejdsprøvning og som lægger sig syge med meget fravær, ofte er den gruppe, der så bliver sendt ud i en ny arbejdsprøvning.

De der møder stabilt op, for derefter at gå hjem efter kort tid, står MEGET bedre.

Så konkulusionen må helt klart være, meget fravær = ny arbejdsprøvning og en trækken sagen i langdrag.

Stabilt fremmøde, også selvom man må gå hjem pga sygdom efter en ½ time = man står stærkere i forløbet.

Det er utrolig vigtigt man liiige melder kulør og møder op. Det signalerer samarbejde, troværdighed, respekt for projektet og giver et MEGET bedre billed af man virkelig er syg.

At melde sig syg i ugevis giver ofte bagslag.

Skulle man være så uheldig at blive så syg at et fremmøde er ganske umuligt, så kan jeg vamt anbefale en lægeerklæring der nøjagtigt beskriver hvorfor osv.
Men man må påregne en ny arbejdsprøvning, eller udsættelse af arbejdsprøvningen.

Der er også rigtig mange der i demnostration MOD en arbejdsprøvning melder sig syge. Og dén går altså ikke.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 12:57   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja netop

man skal prøve, ellers kan det komme til at så i ens papir, man ikke samarbejder.
så er det helt sikkert ens sag kører i langdrag.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2009, 13:12   #17
Rene Madsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rene Madsen er ny på vejen
Tak for alle jeres svar.

Som skrevet tidligere har jeg skrevet til hende og forventer et svar på mandag hvor jeg så vil vende tilbage med hendes svar.
Jeg tror næppe det er mig der har hørt forkert, for jeg spurgte hende 2 gange om det virkeligt kunne være rigtigt og det bekræftede hun, men igen, så håber jeg hun kommer med et svar på mandag som jeg vil give videre til jer lige så snart jeg har det.

Med hensyn til FP og forhøjelse af satser var det ikke misundelse, men bare at søge et svar på hvorfor forskellen forekommer og det har jeg jo fået et svar på, så TAK for det.
Rene Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 12:35   #18
Rene Madsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rene Madsen er ny på vejen
Så fik jeg svar fra konsulenten og heldigvis var det mig der havde fået den forkert ind på lystavlen.

Her har i hendes svar:
"Det er heller ikke rigtigt. Du kan selvfølgelig komme i en situation, hvor du er nød til at blive hjemme på grund af sygdom. Det der er ment er, at hvis et arbejdsprøve forløb i overvældende grad er præget af fravær/sygdom, kan forløbet ikke anvendes som dokumentation for det som forløbet er ment som. Nemlig vurdering af arbejdsevne.
Hvis der ikke er basis for at afklare arbejdsevne (ved en arbejdsprøve) er der jo ingen grund til at påbegynde ét. Det vil bare være spild af alles tid.
Så ... det er misforstået at man ikke kan sygemelde sig under en arbejdsprøve."

Miseren opstår fordi jeg for noget siden har været i arbejdsprøve som endda endte med et fleksjob, men jeg gjorde den store fejl at jeg tog ekstra medicin (morfin) for at kunne klare jobbet simpelthen fordi jeg meget gerne ville i gang igen, men det holder ikke i længden at indtage meget medicin og jeg måtte opgive jobbet.
De vil derfor have mig i en ny arbejdsprøve og jeg siger til konsulenten at "jeg vil ikke kunne holde til en arbejdsprøve uden at indtage meget ekstra medicin i mere end 2 dage , så er jeg færdig", til det svare hun "der er mange der falder på at de melder sig syg de første dage i en arbejdsprøve og vil sikkert betyde en ny arbejdsprøve".

Så, du må godt melde dig syg, men det er ikke nogen god idé fordi de så ikke kan bedømme ens arbejdsevne og kan betyde at du skal have en ny arbejdsprøve.

Så det er mig der har misforstået hende.
Rene Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2009, 14:08   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er så lige nøjagtigt hvad jeg har skrevet oven over!!

Men, jeg tror IKKE du har misforstået hende, hun kan bare ikke tillade sig at lyve på skrift.

Det er almindelig kendt, at de SIGER det ene, men pludselig vender på en tallerken når de skal SKRIVE noget konkret....skrift binder og forpligter, det gør løs snak jo ikke.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 14:05   #20
Rene Madsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-10 2009
Indlæg: 9
Styrke: 0
Rene Madsen er ny på vejen
Det stiller bare et interessant spørgsmål.

Nu har jeg en dårlig ryg hvor der ikke skal ret meget aktivitet til før jeg faktisk ingenting kan overhovedet andet end ligge i min seng, alene at tage opvasken kan sagtens gøre at jeg intet kan i dagevis.
Så hvor går grænsen for hvor mange smerter der er "tilladelige" for at man må blive hjemme, skal man ligefrem vente på at arbejdsgiveren får medlidenhed med én og sender personen hjem på grund af smerter.?
Bliver jeg hjemme på grund af smerter udløser det en ny arbejdsprøve, men jeg har jo netop gået hjemme i 8 år på grund af smerterne.??? kan du se dilemmaet.

Man ville aldrig tilbyde folk i arbejde på "almindelige" vilkår det samme.
Rene Madsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
om arbejdsprøve østerbro Politik og Samfund 1 29-04-2013 18:27
Arbejdsprøve FrkSilverfox Spørgsmål ang fleksjob 13 05-05-2011 21:05
Arbejdsprøve/kontankt hjælp Fie Alt det andet 2 21-10-2009 11:49
Vejen til arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 3 15-12-2008 14:30
Arbejdsprøve ja-ma Spørgsmål ang fleksjob 4 06-11-2008 20:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension