K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2009, 12:42   #1
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Modregning i Revalideringsydelse

Hej Alle

Jeg har været på sygedagpenge i næsten 3 år og har fået en tabt erhvervsevne forsikring udbetalt samtidig (de kaldte den midlertidig invalidepension) som månedlige udbetalinger. Der blev ikke modregnet i mine sygedagpenge og min sagsbehandler sagde at det blev der heller ikke i revalideringen. Der ville kun blive modretnet hvis det vat Kontanthjælp.

Efter 3 måneder på revalidering har min ene sagsbehandler lige ringet og sagt at de nu vil have alle papirer ind også lønsedler fra mit arbejde for over 3 år siden så de kan vurdere om der skal modregnes.

AktivLoven siger:

§ 59. Kommunen nedsætter revalideringsydelsen med indtægter fra løbende udbetalinger fra forsikringer og pensionsordninger, herunder løbende udbetaling af erhvervsevnetabserstatning efter lov om arbejdsskadesikring. Disse indtægter trækkes dog kun fra i det omfang, de sammenlagt med revalideringsydelsen overstiger revalidendens hidtidige arbejdsindtægter.

Stk. 2. Beskæftigelsesministeren fastsætter regler om, hvorledes hidtidige arbejdsindtægter opgøres og reguleres m.v.

Går de så tilbage til mit gamle arbejde og vurdere efter det? Jeg troede de vurderede efter den hidtidige indtægt som jo står i stedet for løn.

Håber der er nogen der kan svare mig..

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 13:43   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kender ikke så meget til dette område....

Men umiddelbart kan jeg da heller ikke forstille mig at de skulle gå helt tilbage til da du havde arbejde og tjekke efter det...

Men der står selvfølgelig "arbejdsindtægt" og det er sygedagpenge jo ikke...

Jeg håber at der skulle være andre der ved noget om dette og at de lige kommer ind og skriver her...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 18:43   #3
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg ved ikke så meget, men jeg ved da at de ikke trækker min midlertidige erhvervsevnetabsudbetaling i min kontanthjælp.

men hvis din udbetaling ikke er midlertidig, men fastsat, så undersøg muligheden for at få udbetalt hele beløbet på en gang på en særlig konto. jeg er godt nok i tvivl om man kan det hvis % er over eller under 50% erhvervstab..

nu aner jeg ikke hvad man får i revalideringsydelse, men du kan jo så håbe at de to beløb ikke bliver højere end din førhen tjente alm. løn.. så vidt jeg læser..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 08:57   #4
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Min midlertidige erhvervsevne tab (midlertidig invalidepension) og også som det fremgår midlertidig.

Tænkte bare at der må være andre der har stået i samme situation som mig...
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 09:06   #5
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Jeg har tidligere fået udbetalt 12.500 kr. fra PFA i netop en midlertidig pension, der blev der ikke modregnet i min revalidering.

Det var faktisk oppe og vende om de skulle det, men de fandt dog noget lovgivning om det. Der sagde de ikke skulle gøre det.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 17:01   #6
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Hej JSN

Har du mulighed for at fortælle hvad de traf afgørelsen efter?
Jeg skal nemlig tale med kommunen i morgen og hun lagde ikke skjul på at hun regnede med at de ville modregne.

De ville være fedt hvid jeg kunne komme med en god begrundelse for at de ikke skulle modregne med henvisning osv.

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2009, 17:13   #7
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Hvis revalideringen og det udbetalte ikke overstiger din tidligere fuldtidsløn kan de ikke trække i din revalidering.!!

Hvis den gør modregner de i din revalidering så du ikke har mere end din tidligere fuldtidsløn.!

Mindre end fuldtidsløn

Reva.: 15.708 kr.
Forsikring.: 10.000 kr.
Tidligere løn 26.000 kr. så modregnes der ikke

Mere end fuldtidsløn.

tidligere løn 23.500 kr.
Reva.: 15.708 kr.
Forsikring.: 10.000 kr.
Så vil reva falde til 13.500 kr.

http://www.forsikringogpension.dk/Pe...alidering.aspx

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2009, 08:25   #8
Rossi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2008
Lokation: Randers kommune
Indlæg: 27
Styrke: 16
Rossi er ny på vejen
Hej

Tak for hjælpen.

Hilsen Rossi
Rossi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Revalideringsydelse mand Alt det andet 0 13-11-2011 19:27
Revalideringsydelse under virksomhedspraktik? Maii Alt det andet 2 10-02-2011 22:38
Revalideringsydelse SoLost Alt det andet 15 20-07-2010 11:30
Revalideringsydelse/sygedagpenge CHL Alt det andet 3 20-10-2009 08:20
revalideringsydelse/sygedagpenge CHL Alt det andet 1 26-09-2009 15:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension