K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-03-2009, 21:43   #1
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
så har jeg lært endnu et nyt ord.
Her kommer Lone Nygaard Jensen fra Holbæk Kommune ind med, hvordan hun skal tackle de kommende strategiske udfordringer og en mere synlig, tydelig og åben kommunikation.
Weeeeahhhh - elles andre steder på nettet, hvor hun ikke vil udtale sig....

KIOL - 25 års jubilæumKursus I Offentlig Ledelse. Som de eneste i Europa har Danmark gennem 25 år haft et forum for offentlig ledelse, udviklet og leveret af Danmarks Forvaltningshøjskole.

KIOL har altid haft et intenst og aktivt fokus på den aktuelle ledelsesdagsorden for politisk styrede organisationer og offentlige topchefer. Over 1.600 offentlige danske chefer er indtil nu blevet udviklet og inspireret til bedre ledelse. Derfor er og har KIOL været en af de bærende hjørnestene i udviklingen af offentlig ledelse i Danmark.

KIOL slutter ikke med 30 intensive kursusdage. KIOL fortsætter som et stabilt netværk for de deltagende offentlige topchefer.
Gennem det personlige KIOL netværk fortsætter arbejdet med egen professionel udvikling i chefjobbet. KIOL lanceres i nyudviklet udgave i 2007, og er klar til at udfordre cheferne på de aktuelle dagsordner i kommunerne, staten og regionerne.

Læs mere om programmet og tilmelding eller kontakt koordinator Lisette Bech Petersen på tlf. 3814 5253 eller, [email protected].

Hvad udtaler tidligere deltagere?

Herunder kan du læse om tre tidligere deltageres erfaringer med og udbytte af at deltage på henholdsvis det første KIOL hold i 1982 og KIOL hold i 2005 og 2006:

Ole Zacchi, tidligere departementchef og deltager på det første KIOL hold i 1982
“Stor var min glæde, da jeg i november 1981 fik besked på, at jeg blandt over 120 ansøgere havde fået plads på det første, lange kursus i offentlig ledelse, (KIOL 1). Jeg var nybagt departementschef uden nævneværdige ledelseserfaringer. Jeg fik viden og indsigt som skulle vise sig at være nyttige de næste 25 år, og som det ikke var gået uden. KIOL dokumenterede for mig, at ledelse er noget man – hvis man ellers har evnerne – kan lære. Der er ingen tvivl om, at toplederne mere end nogensinde har brug for hjælp og støtte til at håndtere deres job. Ikke mindst, da intet tyder på at deres politiske chefer har mindre brug for hjælp end for 25 år siden“.

Lone Strøm, vicedirektør i Økonomi- og Erhvervsstyrelsen og deltager på KIOL i 2005
“Jeg har oplevet, hvordan KIOL på en meget direkte måde inspirerede til mere og bedre ledelse. På den måde har KIOL spillet en aktiv rolle i min udvikling som leder. KIOL involverede mig på en meget intensiv og personlig måde. Det hjalp mig med at holde fast i, hvor jeg gerne vil hen med mit eget lederskab – noget jeg tror bliver mere og mere centralt i moderne ledelse. Det, at gennemføre et KIOL i et tæt og intensivt forløb med andre offentlige topchefer, oplevede jeg som et privilegium, et rum hvor jeg sammen med andre kunne tænke tanker og arbejde med ideer, som jeg i dagligdagen i organisationen sjældent får mulighed for. Endvidere har jeg fremadrettet fået et netværk, som jeg trækker på til at få inspiration til den videre udvikling af mit lederskab, ligesom jeg forhåbentlig kan yde det samme til dem”.

Lone Nygaard Jensen, socialchef Holbæk Kommune og deltager på KIOL i 2006
”Jeg meldte mig til KIOL for at kunne debattere ledelse udenfor min egen organisation, og specielt i forhold til de kommende ledelsesudfordringer, både på det strategiske og taktiske niveau. I mit samvær med andre KIOLister har jeg til fulde fået debatteret de udfordringer, der er på samtlige ledelsesniveauer i de kommende år. Jeg er på den baggrund blevet mere bevidst om mit eget ledelsespotentiale, og hvorledes jeg skal takle de kommende strategiske udfordringer, både i forhold til det politiske niveau og i forhold til at omsætte de strategiske budskaber på en sådan måde, at medarbejderne oplever en mere synlig, tydelig og åben kommunikation. På KIOL har jeg fået et netværk med ledere fra andre typer af organisationer end jeg hidtidig har haft kendskab til i mit karriereforløb, da deltagerne kommer fra samtlige sektorer indenfor det offentlige – stat, regioner og kommuner“.

KIOL lanceres i en nyudviklet udgave i 2007, der udfordrer cheferne på de nye dagsordner i kommunerne, staten og regionerne.

http://dfhnet.dk./service%20elemente..._2009kiol.ashx

Tror lige jeg SKAL hapse en Ga-Jol. :-)
Eller whatever?
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.

Sidst redigeret af Webmaster; 26-03-2009 kl. 03:46. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...plus link vedlagt
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension