K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-02-2013, 13:52   #21
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Stribe hvordan vurderer du hendes modenhed, og ansvarlighed ? Hvor er faderen i det her, er han med i det eller smuttet ?

Har du set hende sammen med barnet( det der er født)Kan hun se barnets behov ? og kan hun stimulere et barn ? Det er argumenter kommunerne ofte bruger når de fjerner børn fra hjemmet...

Der må jo også være en grund til, at hun kun må se barnet hver 2. uge, når faderen må hver uge...
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 14:25   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Den reaktion med at så får jeg da bare en mere, er faktisk helt naturlig, og noget der ligger MEGET dybt... det er en af det steder hvor vores hjerner, vores biologi, bare ikke er fulgt med (det er den nu ikke på rigtig mange områder men det er en anden sag *ss*)

Man set nøjagtigt det samme hos mødre der har mistet, deres barn ved døden, hovedparten bliver gravide forholdsvist hurtigt efter, ikke fordi det er en ski fornuftigt (hovedparten bliver det også før end lægerne anbefaler af hensyn til at kroppen har brug for at komme sig) det handler om biologi.... jeg kender faktisk sådan en mor, mindre end et år efter død-fødslen (til terminen, baby døde dagen før terminen inde i maven) 11 måneder senere stod hun med en mere, hun havde 2i forvejen, og var 30 så hun hvade absolut ingen fornuftig moderne grund til at have SÅ travlt, det var en stærk trang inden i hende (som hun ikke selv kunne forklare) hun kunne godt se hvor snot åndssvag hun var.

Det handler om at vi har et behov for at formere os, mister vi gælder det om at få nyt så vores gener går videre, at få tvangsfjernet sit barn (især hvis man ikke har kontakt nok) fortæller kroppen at man har mistet, så er der kun et at gøre, få en mere.
Det er en overlevelsesstrategi vores kroppe/hjerne her har fra levn tid med stor børnedødelighed, og den gang var det meget meget vigtigt for menneskets overlevelse.

Så det er helt naturligt at hun reagere sådan, og behøver ikke hænge sammen med at hun ikke forstår alvoren, er umoden eller ufornuftig eller noget som helst andet negativt.
Jeg ved godt kommunerne ser sådan på tingene, og det er også meget godt de gør det, det forsøger jeg slet ikke at agumnetere imod, men mere et forsøg på at uddele lidt forståelse, for hvorfor rigtig mange ikke kan styre at få fjernet deres barn.

Stribe jeg sys altså I skal kæmpe for at få hende på mor-barn hjem, evt stille hende i udsigt at hvis hun klare det, vil I lade hende flytte ind... men stil lidt regler/krav op, så i ikke ender som tag selv bord. det er HENDES barn og der med også hendes hovedpine at få en hverdag til at fungere (der for kan I jo stadig godt støtte via råd og vejledning, uden at tage over)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 14:48   #23
uffo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2012
Lokation: 5672
Indlæg: 42
Styrke: 13
uffo er ny på vejen
Med fare for slash, tænker jeg, hvorfor får man et barn til, hvis man ikke kan klare det første man fik?.
uffo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:10   #24
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej allesammen og tak for jeres tid og svar

ja der er flere spørgsmål end svar ..sådan har jeg det også

faderen er væk...han slog op med hende,da han fandt ud af hun var gravid og vil intet ha med det at gøre...fejt men det er jo ikke mit valg og noget jeg kan blande mig i og sige noget til..så han er ude af billedet og ham ka man ikke forvente noget af - han er en velfungerende mand hvad jeg ved...

og ja jeg har også tænkt hun var dum mht graviditet og det var en billig undskyldning hun kom med..men nu er det der og så er vi nød til at handle ud fra det.
så hun står faktisk palle alene i verden uden netværk - undtagen os mig og hendes onkel..og ja det er et problem når der ingen opbakning er nogen steder...hendes mor har kun tid til lillebroren og sagt hun intet vil have med det at gøre - stakkels pige..det må være nødens stund man skal hjælpe sine børn og ikke dømme - min mening...

hun virker ok moden og ja hvad er det og hvad mener jeg,,jo jeg mener at hvis hun fik chancen og der var nogen der hjalp hende tror jeg hun ville kunne klare det..der skal bare være nogen der ku gå ind og tage over og derfor ville min mand foreslå dem at de ku flytte ned i lejligheden her på matriklen..vi bor nr 5 og lejligheden er 5a,,med alt seperat og internet og så ville han være en slags værge for hende,,,

det var bare min mands ide..han har aldrig været syg eller i det kommunale system og vil gerne gå ind og hjælpe..ikke mindst fordii hun jo ikke har nogen og moderen ikke vil..vi har altid holdt meget af hende - men ikke blandet os mere - end hun ønskede,,,man må jo ikke presse for meget når de har det svært

jeg ved hun har taget stoffer og er holdt op...hun er flyttet til vores kommune her 1 jan,..skibbet en masse dårlige venner og droppet stofferne..hun går på vuc og det har hun så vidt muligt passet..har haft det slemt m.opkastninger og er blevet hjemme - men ellers ikke

problemet er også hun aldrig har lært grænser og fået kærlighed derhjemmefra og har også prøvet selvmord..lillebroren fik al opmærksomhed og hun følte sig altid tilovers og har været i kontakt med det kommunale sysatem i flere år,da moderen gav op...det er svært at snakke om - når det er ens egen søster,,,men vi ligner overhovedet ikke hinanden..

så tror hun mangler selvtillid,,kærlighed og omsorg - så kan hun det hele,,,

og ja hun skal selvfølgelig ikke beholde en baby hvis det ikke er forsvarligt..det vil jeg absolut ikke ha hængende på mig..alle os mødre ved hvilket ansvar det er - specielt tiden hvor vi er oppe op og made om natten og ikke bare ka ligge os om på den anden side...

så jeg vil gerne høre jeres ærlige mening hvad i synes og tænker derude..det er lidt svært når det er så tæt på

tak for jeres hjælp og tid - er dybt taknemmelig..det betyder meget for mig

stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:40   #25
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
tag jer en snak over køkkenbordet uden fløjelshansker, manden og dig, hvor meget og hvor tæt involvering kan i holde til? når i har sagt a så følger b.

hvor tit vil i babysitte?
vil i også vaske vasketøjet?
betale indkøb, holde børnefødselsdag?
og når der kommer en ny kæreste?
børneopdragelse?
jeg tror at i kan blive en meget stor støtte for hende, med det tilbud, det svare til en støttefamilie +hjemme pædagog, i skal bare ikke blive alene om ansvaret. held og lykke med "familieforøgelsen"
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 15:55   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror ikke det handler om hvad dig og manden vil - det hele handler om, hvad kommunen har tænkt sig og om de i det hele taget er til at ''forhandle med''...

Tror først i for alvor ved noget, når i har været med til det næste møde - så får i måske en ide om hvad der skal ske, hvad kommunen accepterer i byder ind med osv - og så tage den derfra.

Ikke specielt godt for sagen, at der heller ikke er en Far at trække på
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 16:19   #27
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tager hatten af for at i forsøger at hjælpe, men det bliver et stort ansvar i kommer til at have i meget lang tid fremover

I skal passe på det barn i selv har - I ved om nogen hvad der sker hvis man kun favoriserer et barn frem for et andet

Jeg ville ikke kunne hjælpe - jeg er på førtidspension og kan ikke engang tømme en opvaskemaskine eller pudse vinduer.

Kunne jeg ville jeg heller ikke have gjort det. Fint at deltage i møder og hjælpe hende med det praktiske inden fødslen, men at lade hende flytte ind?....

Jeg ville sætte alting i på at hun kom et sted hen når hun havde født, hvor der var kundig vejledning og hvor der var professionelle der kunne hjælpe/træde ind hvis der er problemer.

Dette ville i mine øjne være det optimale.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 16:54   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tænker jeg også, man kan jo komme i familiepleje MED sit barn og være der indtil man er stærk nok til at stå alene.....(selvfølgelig med fortsat støtte i eget hjem).

Man skal også tænke fremadrettet, hvad nu hvis der sker noget med Stribe eller manden, så er niecen jo rigtig dårligt stillet.

Det gælder vel først og fremmest om, at få gjort moderen selvhjulpen på alle niveauer, så hun kan klare alle de udfordringer der jo kommer, når man er alene med et barn.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 18:33   #29
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tænker jeg også, man kan jo komme i familiepleje MED sit barn og være der indtil man er stærk nok til at stå alene.....(selvfølgelig med fortsat støtte i eget hjem).

Man skal også tænke fremadrettet, hvad nu hvis der sker noget med Stribe eller manden, så er niecen jo rigtig dårligt stillet.

Det gælder vel først og fremmest om, at få gjort moderen selvhjulpen på alle niveauer, så hun kan klare alle de udfordringer der jo kommer, når man er alene med et barn.
enig
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2013, 19:24   #30
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
hej svarer lige hurtig og vender tilbage sent imorgen aften...bare så i ved det,,,
er ved at køre over grænsen og kommer nok ikke til internet før sent imorgen..så ved i allesammen hvorfor jeg ikke svarer

og ja vi ved godt det er et stort ansvar..men min blir 14 i marts og kan jo mange ting selv,,,han kommer ikke til at lide nogen nød for det,,,

det er ikke der min bekrymring går,,,det er kommunens planer jeg frygter,,og om min mand kan overbevise de om det er en god ide..,

og de skal ikke flytte ind i vores hus..så i den udsendelse med socal bedrager hvor eks boede i seperat lejlighed på grunden,,,,

det er det samme her,,alt er i lejligheden...og hun ka selv vaske og alle de ting.den er for enden af vores stald og har intet med vores stuehus at gøre,,,og der er en gårdsplads imellem,,men der ku hun godt bo,,,for så var der altid hjælp at hente hos os,,der er kun en gårdsplads imellem,,men hun kan have sit privat liv og vi vores og lejligheden er ca 6o kvadtratmeter og er total ny istand sat med nyt køkken og bad

men tror i har ret i...at det er mødet 19 feb,,der er alt afgørende,,,for hvad vil de gå med til,,,min mand siger han vil ha det overnede ansvar og ham er der ingen ting på..

så god weekend og jeg svarer så snart jeg finder net,,,og 1ooo tak for hjælpen

hilsen stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor mange er berørt af fjernelse af tilskud til meget stærk smertestillende medicin lillespir Alt det andet 4 23-04-2013 19:33
søger nogle der har haft en vellykket ,"fjernelse af Karpeltunnelsyndrom" c.l.e.o. Alt det andet 33 18-09-2012 21:47
Slå et slag for fjernelse af gensidig forsørgerpligt. Sannepil Politik og Samfund 40 29-08-2012 08:56
De unge mødre, og fjernelse af børn. Indiansummer Politik og Samfund 24 12-04-2012 19:10
fjernelse af varigshedbegrænsningen?? imzadi Politik og Samfund 4 16-01-2012 12:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension