K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2013, 10:39   #11
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg var i systemets kløer i næsten 15 år før jeg blev tilkendt fp, de 13 år var på kh.
I disse år havde jeg 3 sb'ere, som var ok, selvom den ene klokkede i det et par gange, hvor jeg klagede til jobcenterchefen.

Resten lavede enten (stort set) ingenting, eller en masse l*rt.

I en årrække var det standarden, at når jeg fik en ny sb, så startede denne med, at indhente en ny speciallægeerklæring, og når denne så var ankommet, så fik jeg en ny sb.

Så min sag gik sandelig ikke ned på manglende speciallægeerklæringer.

Dancer skrev: "Der findes selvfølgelig inkompetente sagsbehandlere og kommuner der bare vil spare - men der er også masser og masser at sager der kører lige efter bogen."

Og jeg er overbevist om, at der er masser og masser af sager, som kører helt af h****** til, men som vi aldrig hører om, fordi borgerne simpelthen ikke har overskud til, at søge løsninger på internettet.
Ja læste du ikke det indlæg der var i en af aviserne om at hvis alle de Svage udsatte klagede over job centrenes fratræk i deres penge og over manglende kontanthjælp så ville borgerne vinde i 95% af sagerne!!!

Men der stod også at godt kun 5-10% orkede at kæmpe..

Er jo derfor kommunerne gør det.. de tester dig for at se hvad kan vi slippe afsted med og kan de fortsætter de...

De forsøgte engang at snuppe halvdelen af min kontanthjælp fordi dem på det aktiverings sted jeg var havde fået lavet fejl i deres skema så de ugedage man havde fri der stod der syg..

Også havde jeg jo ligepludselig 3 dage om ugen hvor jeg ikke havde meldt mig syg...


Puuuha de skyndte sig at trække mine penge..

Det firma der aktiverede mig sendte kommunen det korrekte skema..

Ingen ting skete.. Kommunen stod fast på jeg var en Snyder...

Min sagsbehandler ringede til kommunens team 5 gangen...

Der skete ingenting De fastholdt overfor mig at de AAAlllldrig havde hørt fra min sagsbehandler så DET der kendte de ingenting til

Jeg var en snyder så de beholdt mine penge..

Jeg ankede 6 gange..

Så fik jeg mine penge tilbage, tror de fattede jeg ikke ville opgive mine penge..

Min kommune har ansat 10 ekstra KUN for at trække folk for 5 min de kommer for sent ovs..

Så blir du trukket 640kr hvis bussen er 5 min for sent...

Og samtidig sidder de og siger at en aktivering i ligesom en rigtig arbejdsplads..

Har sku aldrig hørt om en arbejdsplads der trækker en uges penge for 5min for sent....

Min sagsbehandler fortalte mig at Alt hendes tid gik med at ordne de der 5 min sager for de borgerer der havde ret til at komme for sent, pga de måske fik transport fra kommunen osv...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2013, 11:21   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja læste du ikke det indlæg der var i en af aviserne om at hvis alle de Svage udsatte klagede over job centrenes fratræk i deres penge og over manglende kontanthjælp så ville borgerne vinde i 95% af sagerne!!!

Men der stod også at godt kun 5-10% orkede at kæmpe..

Er jo derfor kommunerne gør det.. de tester dig for at se hvad kan vi slippe afsted med og kan de fortsætter de...
Nej, det har jeg ikke læst, men det kommer overhovedet ikke bag på mig.

Men netop derfor er det jo så vigtigt, at de af os, som kan kæmpe, også gør det.

Jeg gider ikke bruge en masse energi på, at gå og tænke på hvad jeg kunne have gjort anderledes i min egen sag, men til gengæld glæder jeg mig enormt hver gang jeg har kunnet hjælpe en anden borger på rette spor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 11:23   #13
simsons
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-04 2013
Indlæg: 147
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
simsons er ny på vejen
Jeg synes det er et godt og relevant spørgsmål der er blevet kastet op. Bruger2013 - du beskriver (indirekte) meget godt min situation.

Jeg kunne ikke komme i arbejdspr på sygedp. selvom jeg havde flere lægelige dokumenter som talte for en nedsat arbejdsevne. Først 2 år senere da jeg var kommet på konthj. fik jeg iværksat en arbejdspr. som bekræftede min nedsatte arbejdsevne. Det vil sige arbejdsprøvningen skete i direkte forlængelse af mit sygedpstop. Der blev ikke indhentet nye lægelige dokumenter på konthj.

Hvorfor kunne jeg ikke blive afklaret på sygdp efter forlængelsesreglerne.? Som der skrives i tråden - økonomi.

Jeg tænker at kommunen ved, som bruger2013 indleder sin tråd med, at der er en grænse for hvor langt de kan strække det ”urimelige" og så kommer der en afklaring i sidste ende. Men inden da har de sparet og eller fået hængtet flere af i svinget. Nogen affinder sig med ægtefælleforsørgelse eller lever af deres opsparing, eller deres arbejdsforsikringer. Deri er der en besparelse for kommunen. Samtidig er der mange som ikke klager over sygedagpstoppet og affinder sig med udredningen, der først sker når de er kommet på konthj. eller er selvforsørgende (via formue, ægtefælle). Ofte kender folk ikke reglerne - (Det gjorde jeg ikke selv) Og ikke alle er bekendt med hjemmesiden k10.. Det er mit bud på det indledende spørgsmål.

Jeg kan anbefalde at læse bogen: På sygedagpenge af Ulla Nygaard som beskriver hvordan "helt almindelige menneskers" langt fra kommer gnidningsfrit igennem en afklaring via deres kommune.

At der så er nogen (måske flere) som kører forholdsvis gnidningsfrit igennem systemet Skal der jo til for at tingenes gang ser nogenlunde retmæssigt ud. Kommunerne kan jo ikke forhale alle sager.

Er der nogen som ved hvad kommunerne får i refusion af staten alt efter om man er:

På kontanthj.
På sygedagpenge.
I aktivering.
Får Ledighedsydelse.
Tilkendt førtidspension.

Kunne godt tænke mig at få indblik i hvorfor/hvordan kommuner går udfra det økonomiske hensyn. Er der nogen som kan svare på det...?

Sidst redigeret af simsons; 30-06-2013 kl. 11:26.
simsons er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 18:56   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har optaget møder og jeg afspiller dem for dem der kommer med de der latterlige ord som Du er nok på tværs og sur...
Det er faktisk ulovligt at afspille optagne passager for andre end dig selv og dem, der evt var med til mødet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 21:58   #15
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Har optaget møder og jeg afspiller dem for dem der kommer med de der latterlige ord som Du er nok på tværs og sur...
Det er faktisk ulovligt at afspille optagne passager for andre end dig selv og dem, der evt var med til mødet.
Er du nu helt sikker på det?
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
syv-sagsbehandlere MTVRV1 Politik og Samfund 5 23-04-2012 09:51
sagsbehandlere øbo Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 28-09-2011 17:26
sagsbehandlere Mrs. S Alt det andet 9 25-06-2011 12:14
antal sagsbehandlere... vivims Alt det andet 19 11-08-2010 00:39
Sagsbehandlere indoktrineret? Tanja Alt det andet 18 30-08-2009 14:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension