K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-11-2009, 10:23   #11
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Helt Enig.



Lige mine Ord!

Man skal huske, man er ikke ven - veninder, med sine børn, -Men Mor & Far, med masser af kærlighed, en dør åben når L.......t brænder. Mad i køleskabet, tid til at lytte & forstå - når verden viser sit grumme ansigt. Kram - en omfavnelse, bliver man heller ikke for gammel til.

-Men de unge, skal også LÆRE at stå på egne ben, -ellers gør man dem en Bjørnetjeneste. -Hvad skal de gøre, den dag, vi som forældre ikke er mere, hvis de ej, har lært at blive selvstændige, ansvarlige, fornuftige unge voksne.

Har 3 af slagsen = Vidunderlige unge voksne, -men der har da også været tider, hvor de gerne måtte tage på ferie, hvor Peberet gror...

Man kan jo drive ROVDRIFT på ens omgivelser.

1000
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 11:37   #12
Maybe
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2009
Indlæg: 65
Styrke: 16
Maybe er ny på vejen
Prøv lige......

At høre i banken hvordan det er med dine børns penge. Er de på en spærret børneopsparing? Må kommunen overhovedet tage noget der står i deres cprnr - det håber jeg dælme ikke.

Der er så en anden ting ved din ide. Dine og dine børns penge vil jo så officielt være din fars. Hvad betyder det mht. - på sigt - bodeling, arveafgift, hvis der bliver uenighed i familien osv osv. Det er et grimt billed at skulle tegne, - men folk er før blevet taget med bukserne nede, så........

Jeg ville helt klart prøve at sikre dine børn på anden måde, - du får jo også problemet med at få pengene igen ved evt. ftp - for så ser det jo ud som en gave, og kan blive skattepligtigt.

Jeres udlægning af forhold forældre/barn er jeg enig med hver især - under de forudsætninger i fortæller.

Når det er sagt, så er det svært at råde om hvordan et "rigtigt" forældre/barn forhold er/hvad man kan forvente, uden at kende baggrunden.
  • Har ens forældre lagt al ansvar for såvel barndom som voksenliv fra sig, og gjort barnet til den voksne lige fra lille og og er det fortsat ind i voksenlivet?
  • Svigter forældrene igen og igen, ved at fravælge f.eks. fødselsdage, juleaftnener, børnebørnene osv osv
  • Forventer forældrene, at den syge liiiiiiiige kan ordne hus og have for dem, når man nu alligevel går hjemme?
  • Drikker ens forældre stadig - og svigter de fortsat følelsesmæssigt

For mange af jer er ovenstående punkter uforståelige, omvendt tror jeg også der er mange brugere herinde på k10 der OGSÅ betaler prisen for omsorgssvigt i barndommen på deres krop nu.

Derfor mit råd - gør op med jer selv hvad der er godt for jer! Ikke kortsigtet men hvis I bliver mere syge af en sådan barndom der holder ved, - så gør op med den!

Der var engang en lille pige, hvis forældre drak og slog deres børn med alt forhånden værende. De overlod børnene til bedsteforældrene og gjorde intet for at disse børn skulle få en god opvækst. Da pigen blev stor fortsatte hendes forældre med at drikke og more sig, og planerne blev gang på gang rykket, hvis der blev inviteret til liv og glade dage. Selv hyggeturene med pigen og hendes familie blev annulleret/skubbet, hvis de "gode drikkevennner" ringede. Det var dyrt at leve sådan, så derfor valgte forældrene at afskaffe jule- og fødselsdagsgaver. Den lille pige blev ked af det, mens hendes bror valgte fortsat at give gaver - og derfor også fik gaver alligevel. En dag sagde pigen stop. Hun magtede ikke flere nederlag og magtede ikke denne håbløse jagt på uopnåelig forældrekærlighed. Stillede denne pige for store krav til sine forældre???


mvh - en bruger der har måtte tage en beslutning der gjorde ondt, for at komme videre.........
Maybe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 11:55   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maybe Se meddelelser

Der er så en anden ting ved din ide. Dine og dine børns penge vil jo så officielt være din fars. Hvad betyder det mht. - på sigt - bodeling, arveafgift, hvis der bliver uenighed i familien osv osv. Det er et grimt billed at skulle tegne, - men folk er før blevet taget med bukserne nede, så........
Penge har ødelagt mange familier og venskaber.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 15:52   #14
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej med jer,

Maybe, mine børns penge eller nogle af dem, står på en højrente konto, der udløber 2012. De kan hævet mod betaling af en depot rente, de står i mine børne navn, men med mig som "formynder". Jeg vil tro at jeg kan tvinges til at hæve dem hvis kommunen skal vurdere om jeg kan få kontant hjælp. De lukkede børne opsparinger kan de ikke hæve.

Jeg er jo hurtig så jeg har meddelt min far at han bare skal glemme det, det er fint nok som det er, jeg kører min sag ud og håber på at jeg kommer på ftp. Min svigerinde nævnte også at han jo er blevet folke pensionist, så der kan også være noget der, det nævnte han dog ikke noget om igår.

Min eksmand vil også gerne låne lidt ekstra penge til byggeri på hans hus, med det er jeg ikke meget for, jeg vil så vidt gerne ud af hans klør.

Nu gør jeg hvad jeg kan få at få den bedst mulige ftp. sag og så må de penge være hvad de er.

Tak for indlæggene og rådene, man har sin familie og sin forældre, dem kan man ikke lave om på, men man skal heller ikke forvente for meget.!!

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 17:17   #15
ace dk
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2009
Lokation: et sted i dk.
Indlæg: 712
Styrke: 15
ace dk er rigtig godt på vej
hvis det er det eneste, lille problem der er tilstede, Altså hvor du skal gøre af økonomiske midler, der står som den ene eller anden form for opsparring, så er det ikke svært og løse,
BANKBOKS....
det er først hvis du derefter søger om ekstra ting og sager, hvor der på papieret står om du har formue, eller lign: du ryger ind i et problem.
men søger du ikke om noget ud over det du er berettiget til, så lad dog dine ekstra mønter, ligge i "pudevår".... det eneste der mistes er renteindtægt... men man kan jo ikke få både i pose og i sæk... så lidt kreativ tankegang og en boks i banken, vil bringe dig langt
betragt det som et positivt problem.
mvh eders ace dk
ace dk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 17:47   #16
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Jeg synes ikke, du kan bebrejde din far noget som helst. Dels er det altid noget rod at ha' penge mellem familie og venner, dels beder du ham i virkeligheden om at begå socialt bedrageri, hvis du vil skjule penge via ham, du burde bruge til at leve af. Det kan man altså ikke forlange af nogen.

Noget helt andet er, at jeg der må være en løsning at finde på det via banken - kan pengene ikke gå ind på en alm børneopsparing?
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 17:49   #17
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Har du undersøgt om kommunen kan bede dig bruge dine børns penge,
hvis de står i deres navn, selvom de ikke er låst fast?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 20:10   #18
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
nå ja hvis man ikk har støre problemer end hvor man skal gemme sine penge og finde en pakerings plads,så skal man jo ikk klage Jeg ville nu heller ikk være med til den slags snyd men kan da godt forstå det er ærveligt at man skal bruge formuen først ... Men er rat sikker på ingen rører lukkede børneopparinger ..

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 09-11-2009 kl. 20:13.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 20:39   #19
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Jeg synes det er urimeligt, at det skal gå ud over børnenes penge,
hvis man bliver kontanthjælpsmodtager.

Lotus

Jeg er mor, forældrer og veninde til mine børn, det samme er mine
forældre heldigvis for mig.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 23:10   #20
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej,

I har fuldtstændig ret at det er et lille bitte problem at jeg skal leve af mine egne penge med mindre, jeg ikke havde dem. Jeg har også gentagne gange sagt at det vil jeg ikke bekymre mig og for jeg er fuldstændig ligeglad, jeg vil bare have det bedre og glæder mig over når jeg har det.

Dog skal jeg ikke på arbejdsmarkedet igen, end ikke i fleksjob, for det kan jeg ikke klare. Jeg skal heller ikke afprøves yderligere, men min sag omkring ftp. er jeg bange for trækkes i langdrag og folk omkring mig siger, få nu de penge væk, der går jo laaang tid inden jeg vil kunne få ftp. Det er jeg nu ikke så sikker på, så måske skal jeg bare lade sagen kører til ende og så tage den derfra. Det er meget hvis jeg lever mine penge op, så er der ikke meget at rutte med resten af livet, men sådan må det vel være, helbreddet er det vigtigste.

Grunden til at jeg blev rigtigt skuffet over min fars tøven, er fordi at det ikke er første gang han tøver med at hjælpe, men nu er det slut, jeg tager mig af mig selv og mine børn, så længe han klare sig godt og har det fint, så er det ok med mig også.

Mht. forældre så har jeg aldrig fået krammere eller inderlig hjælp fra mine, og når man så ryger helt under gulvbrædderne i ens eget liv, så kan man ikke forstå hvorfor det skal være så svært at få ens forældre til at skriften på væggen. Jeg får ingen reaktioner, det kan ikke kaperes fra deres side af og det til trods for at jeg mistede min mor pga. kræft for 11 år siden. Hun var ikke anderledes, men det er kommet bagpå mig hvor meget man i den grad har skulle klare sig selv som voksen, jeg vil gøre alt for at mine egne børn skal vide og føle at jeg er der til hver en tid og det ved jeg også at de altid har vidst. Tiltrods for at jeg er den syge, så ser de mig som den stærke, men sådan er det nok med os "syge", vi bliver jo stærkere af de kampe vi må tage.

Há en god aften.

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension