K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2009, 13:31   #11
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det gør mig frygteligt ondt for dig, må jeg gerne spørge om du er gift/samlevende og om din/jeres situation har været berørt af den gensidige forsørgelsespligt og om det evt. har været med til at skabe denne økonomiske katastrofe for jer?

Ifald du kan bekræfte at i har været berørt af den gensidige forsørgelsespligt, så vil jeg meget gerne om du ville skrive din historie til mig, det du skriver skal kunne bevises, og jeg er nødt til at vide hvem du er. Men alt vil dog blive anonymiseret.

Jeg har brug for at samle nogle historier sammen hvor den gensidige forsørgelsespligt er skyld i at familier må gå fra hus og hjem, eller på anden måde er blevet ramt af økonomisk katastrofe.

Disse historier bliver alle anonymiseret, men samlet i et hæfte som jeg vil bruge i kampen for afskaffelsen af den gensidige forsørgelsespligt. Som sagt skal alt dog kunne bevises, også selv om jeg ikke behøver at se beviserne.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 13:35   #12
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Ragdoll, jeg vil MEGET gerne være behjælpelig med min historie, som lige præcis er en konsekvens af den gensidige forsørgelsespligt (og også varighedsbegrænsningen af sygdedagpenge)
Bare sig, hvad jeg skal gøre.

Til Jer andre - jeg samler et par links til min sag og sætter ind om et øjeblik.

Lidt links:
først og fremmest i forbindelse med den sag, jeg nu har tabt:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=6369
http://www.k10.dk/showthread.php?t=8544
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9831

Og så min sag om det videre forløb, som jo stadig er on-going, men lige nu perspektivløs:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=9739

Jeg tror, det er det.

Sidst redigeret af Webmaster; 10-11-2009 kl. 17:48. Årsag: 2 indlæg lige efter hinanden lagt sammen til et...brug REDIGER knappen for tilføjelser til indlæg
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 13:42   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Janus Se meddelelser
Hvad mener du med tone ?
Synes blot jeg kommer med en forslag der kan gøre en forskel, men ved godt at når det kommer til pungen, så får 99,8 % travlt med at trække sig.
Janus måske du skulle starte en tråd om det her sådan at du ikke kapre Connies tråd omkring det ...

jeg kan kun sige at jeg tit og ofte oplever folk herinde fra skrive om ikke de kan betale noget til siden sådan at Web ikke står med udgifter alene det er da ikke at være bange for at komme til lommerne ..

Ligeledes har jeg foreslået at man evt finder ud af at lave en fond eller noget sådan at man kan hjælpe nogen med nogen civile domme på noget af alt det der foregår , dette er også blevet godt modtaget ...

BennyG er der også flere der har snakket om at samle ind til , men det hjælper jo ikke noget , vi herinde kan og skal jo ikke forsørge Connie og hendes familie det tror jeg også de fleste ville betakke sig for , vi må hjælpe hende som vi bedst kan (støtte og hjælp med §) det her er en privat hjemmeside og ingen af os sidder på kassen .. sådan fungere det jo ikke at være i det system hvor vi er og hvem her på siden skulle vurder hvem der trænger til hjælp og hvem der ikke gør ??

Vi er lige ved 4000 medlemmer og mange af os trænger til en økonomisk håndsrækning men desværre er der ikke lige nogen af os der sidder som en magisk kasse...

derfor er det ikke helt fair det du skriver .. men start en ny tråd om det hvis det er noget du vil debattere, jeg kan se at Connie starter en tråd i håb om hjælp og støtte,... økonomisk hjælp ved de fleste jo nok godt at man ikke kan få gennem en privat hjemme side desværre ...
  Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 13:42   #14
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Hej Connie

Tusinde tak, jeg vil gerne at du skriver din historie, ikke i mange mange detaljer, men ca. en halv til en hel side. Hvad der er sket fra du blev syg og til i nu må forlade jeres hjem. I overordnede træk.

Hvis du så vil sende det til mig i en privat besked med navn, adresse, telefonnummer og din alder (dette er kun til registrering) selve historien bliver anonym.

Hvis der er nogle spørgsmål, så skriver eller ringer jeg til dig.

Og så vil jeg gerne sige tusinde tak, det vil være meget værdifuldt i det projekt jeg har sat igang.



Ragdoll

PS. Har du prøvet at kontakte en advokat, for at se om du kan få din sag i retten med fri process?
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 13:59   #15
ida52
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2008
Indlæg: 7
Styrke: 0
ida52 er ny på vejen
Hvor er det rigtig synd for dig, det er bare desværre resultatet mange gange. Det er ikke sjovt at komme i klørerne på systemet. Hvis nogen tror vi har gjort det af egen fri vilje, så skulle de have lov at prøve det selv. Der er ikke mange penge at rutte med nedværdigende behandling, prøver man selv at tage et initiativ til at komme igang med noget job. Gudfader bevares så mærker man straks hammeren i hovedet. Måske jeg lyder bitter, ja men det er jeg også, har læst meget herinde, har nok nogen gange tænkt, ahh kan det nu passe. Men, jeg har lært min egen lektie.
Bare en skam vi skal mærke det på egen krop før man kan forstå det. Så ville mange ting nok se anderledes ud.
Håber virkelig du finder en løsning du kan leve med.
og mange tanker til dig
ida52 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 14:09   #16
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Connie,

Frygteligt for dig og din familie, det er total afgrund når man smides ud af sdp. systemet. Hvad gør du nu? Jeg har læst lidt af dine tråde og jeg forstår altså ikke hvorfor du ikke kunne komme i afprøvning mod fleksjob eller blive afklaret mhp. pension ??

Jeg startede min afklaring i august sidste år og der sagde arbejdsmarkedskonsulent at alle i realiteten kan komme ind fra gaden og blive afklaret i forhold til fleksjob. !!. På det tidspunkt fik jeg heller ingen støtte fra det offentlige og havde bare gået og "passet" mig selv et år efter at jeg var blevet smidt ud af sygedagpenge systemet. Årsagen til at jeg rød ug af sdp. i 2007 var at jeg var for syg til videre afklaring eller lign.

Jeg kan heller ikke rigtig læse dine diagnoser og hvorfor ankenævnet ikke vil tage din sag. Hvad siger din advokat ??.

KH. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 14:24   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Connie det er rigtigt kedelig situation at stå i .jeg håber også du kommer i gemmen krisen uden for mange skrammer , og den eneste tryst der er når man er helt nede i knæ, er at så er der kun en vej og det er op igen ,ogå et kram fra mig JONAS er måske selv lidt i knæ ,og så kan man jo godt tænke ,Jaa hvad hjælper ord når det er kr der mangler eller et godt helbred osv.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 14:27   #18
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
skynd dig at skrive tl

cirkus himmelblå fonden. Det er kim larsen og erik klausen der har stiftet den og for at hjælpe lige præcis en som dig
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 14:32   #19
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Enteneller, jeg vil prøve at svare fra en ende af:

Hvad gør jeg nu?
Det ved jeg ikke. Banken har ringet i dag, og vil straks sætte gang i et hurtigt hussalg. Det er alt, jeg ved.

Omkring afklaring til fleks/FP:
Da de stoppede mine sygedagpenge skete der ikke noget i et halvt år godt og vel. Da jeg selv tog kontakt til det overordnede jobcenter (der er et par stykker underlagt et større), gik det op for dem, at de faktisk havde overtrådt lovgivningen ved at nægte mig afklaring i forhold til fleksjob.
Herefter gik de i gang med det, uden at lægge skjul på, at de mente det var nyttesløst.
I Juli kom jeg i virksomhedspraktik, som - som man kan læse i en af trådene - bestemt ikke var en dans på roser, og som jeg måtte sygemelde mig fra.
Siden har jeg ikke hørt noget, andet end at de afventer svar fra en reumatolog, som jeg skal til d. 27.

Mine diagnoser:
Jeg kom i 1994 ud for en trafikulykke, der medførte adskillelige brækkede knogler. Ryg, bækken, venstre lårben, venstre underben, vestre ankel og venstre knæ fik ødelagt ledbånd og korsbånd.
Jeg fik den grad tilkendt et erhvervsevnetab på 25%.
I 1999 blev jeg diagnosticeret med colitis ulcerosa (blødende tyktarmsbetændelse), som har vist sig som værende relativ behandingsresistent og kronisk. Sekundært til den lidelse, har jeg nu fået noget gigtværk, som er i gang med at blive udredt nærmere lige nu.

Omkring ankenævn og ankestyrelse:
Ankenævnet HAR set på min sag. De har givet med medhold i, at retsikkerhedslovens §7a er overtrådt, men at jeg ikke kan få refunderet sygedagpenge på det grundlag.

Ankestyrelsen har afvist sagen fordi den er for konkret af karakter.

Jeg har endnu ikke talt med advokaten.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2009, 14:56   #20
Heidixxx
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Lokation: Odense
Alder: 51
Indlæg: 36
Styrke: 18
Heidixxx er ny på vejen
øv hvor er det synd for dig. kan forestille mig hvor svært det må være.
knus herfra.
håber at du kommer videre herfra selvom det ser rigtigt sort ud.
Knus Heidi
Heidixxx er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Så sluttede mit forløb...desværre rigtigt skidt :-( Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 26 23-06-2015 14:51
Kampen om hampen nocturne Politik og Samfund 17 28-04-2012 08:12
Kom ind i kampen! vito Fremtiden for fleksjob og førtidspension 4 13-03-2012 15:35
Kampen er forbi nu Fæhunden Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 29 03-09-2010 10:29
Tak for kampen!!!!!!!!!!!!!!!!! Lotte A. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 21-05-2008 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension